paras kuivike isommille jyrsijöille?

  • Viestiketjun aloittaja mame2002
  • Ensimmäinen viesti
mame2002
siis esim marsuille?
Ollaan käytetty ihan kaupasta ostettua, mutta nyt se oli loppu ja toisesta kaupasta löytyi vaan kamalaa BestFriend-sahajauhoa.. mitäs te muut käytätte?
 
UBI
kaikista paras ja halvin vaihtoehto on hakea sahanpurua suoraan sahoilta! Ei muuta kuin mustia muovisäkkejä mukaan ja kysymään sahoilta, jotkut eivät edes peri maksua muutamasta säkistä!
 
mame2002
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2004 klo 18:40 UBI kirjoitti:
kaikista paras ja halvin vaihtoehto on hakea sahanpurua suoraan sahoilta! Ei muuta kuin mustia muovisäkkejä mukaan ja kysymään sahoilta, jotkut eivät edes peri maksua muutamasta säkistä!
mistähän täältä pk-seudulta löytääpi sellaisen :whistle:
 
laulava lintukoira
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2004 klo 18:40 UBI kirjoitti:
kaikista paras ja halvin vaihtoehto on hakea sahanpurua suoraan sahoilta! Ei muuta kuin mustia muovisäkkejä mukaan ja kysymään sahoilta, jotkut eivät edes peri maksua muutamasta säkistä!
Paitsi että olen kuullut että tää ois liian hienojakoista ja "likaista"...Marsut sairastuis helposti. En kyllä mene vannomaan jos isojakoista saa...
 
UBI
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2004 klo 17:15 laulava lintukoira kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2004 klo 18:40 UBI kirjoitti:
kaikista paras ja halvin vaihtoehto on hakea sahanpurua suoraan sahoilta! Ei muuta kuin mustia muovisäkkejä mukaan ja kysymään sahoilta, jotkut eivät edes peri maksua muutamasta säkistä!
Paitsi että olen kuullut että tää ois liian hienojakoista ja "likaista"...Marsut sairastuis helposti. En kyllä mene vannomaan jos isojakoista saa...

Mulla on ollut marsuja, kaneja, hamstereita ja yks gerbiili ja eipä ne kauheasti kärsineet sahalta haetusta purusta. Kaupasta ostettava puru on paljon hienojakoisempaa ja aivan älyttömän kallista!!
 
Meikäläinen
Oon myös nähnyt semmossia pelletin näkösiä, jotka imaisee hajut ja pissut sisäänsä. En oo kokeillu, kallista oli. Meillä sanomalehtiä, puruja ja heinää pupusella. Heiniä kolme paalia saatiin 2 eurolla =) Kaupassa nekin törkeän hintaisia.
 
Mulla on ollut kani ja päädyin sen kanssa aika erikoiseen kuivikeratkaisuun. Laitoin vain vanhan pyyhkeen, lakanan, t-paidan tms. rätin häkin pohjalle. Lisäksi kanilla oli kissanhiekkalaatikko häkissä. Mielestäni toimi loistavasti peräti 7 vuotta!
Kani teki tarpeensa enimmäkseen hiekkalaatikkoon. Häkki oli helppo siivota, kun kääri vain pyyhkeen rullalle ja ravisteli ulkona. Jos pyyhe likaantui, pesin sen tai vaihdoin uuteen.
Kaivamistarvettaan kani sai tyydytettyä mylläämällä pyyhettä, kissanhiekkaa tai heiniään. Suosittelen!
 
Ina
Meillä käytetään marsulla puruja ja niidenpäällä mörttiä. Hyvin on meillä toiminut, purua ei ole joka paikassa. Ja mulla on toivetta saada pian purua suoraan sahalta :) Mörttiö ostan nyt kanssa ison säkin, kun tulee halvemmaksi kuin ne pikku pussit. Oon kanssa kuullut noista pelleteistä ja kissanhiekasta, mutta en itse ole uskaltanut kokeilla. Ainakaan ei saa olla sitä paakkuuntuvaa kissanhiekkaa, kun voi marsu vahingossa syödä ja paakkuuntuu sitten suolistoon :(
 
Pipsa-Pippuri
Ehdottomasti eläinkaupasta saatavaa purua(se iso säkki muistaakseni jtn 5?)Riittää 1marsulla ainakin 5-6vaihtokertaa(riippunee tietty häkin koosta)4petsin puru on todella hyvää ja iso lastuista!(Ei pölise nimeksikään ja marsuilla on taipumusta hengitystieinfeksioihin)
 

Yhteistyössä