Paras kantoreppu/-liina, ja muuta asiaa liinailusta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sadepäivän ilo:
Joo tuo ei ole meillä ollut ees kovin kauaa käytössä kun vaihdoin kimperin siihen joka jäi myös pieneksi ennen aikojaan.. Olis pitänyt heti ostaa manduca niin ei olis tarvinnut vaihdella.. Tuo patapum on näköjään edullisempi kun manduca/ergo, mutta siinäkin on sitten 2 mallia..

Joo, patapumin huonoja puolia :/ Mutta mun mielestä patapumilla on todella hyvä pääntuki nukkumista varten, se ja hinta sai mut kallistumaan patapumin puolelle (jonka sitten sisko osti mulle lahjaks :D) Oli kuitenkin sen 33% halvempi. Käytettyä ergoa yritin löytää muttei löytyny... Kokeilin pienempää patapumia, ilman pääntukea tosin, ja se oli kyllä mun 1,5v lapselle sitten tietty liian pieni. Ei mitään mahiksia, että olis voinu nukkua siinä. Nyt on siis se taaperoversio ja todella hyvä ollu käytössä, alun opettelun jälkeen. Siinä on enemmän säätöjä mutta tulevat 10+ kg lapsen kanssa ihan tarpeeseenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Manducassa tulee ne olkaimet ristiin, en tiedä nyt onko se hankalampaa vai ei... Se on vissiin suurin ero? Tai mitä nyt oon salaa kattellu ku laitat sitä päälle :D Ja sitten tosiaan enemmän säätöjä. Joillekin sopii, joillekin ei. Mulle varmaan sopis manduca paremmin mutta oon kuullu pari kertaa, että aviomiesten mielenterveyden takia ollaan hankittu vaa ergo B)

Manducassa saa olkaimet myös samoin kun ergossakin, mutta mä tykkään että ristikkäin on parempi. Tosin en mä kyllä oo muulla tavoin jaksanut vielä kokeillakaan :laugh: Mutta mitä turhaan, jos on säädöt nyt kohdillaan.

Meillä ei lapsi viihtynyt ikinä liinassa. Hereillä ollessaan vähän, mutta nukkumaan taisi suostua pari kertaa liinassa. Sitten kun tuli muksulle ikää lisää ja pystyi kantamaan selässä Patapumilla, niin se oli hyvä :) Patapumista tykkäsin itekin, mutta aika lyhyeksi jäi siinäkin käyttö, kun lapsi tahtoi jo vähän alle 2-vuotiaana kävellä itse. Seuraavalle olen miettinyt, että ostaisinko Ergon tai Manducan, mutta mietin, meneekö rahat hukkaan, jos ei tämäkään pienokainen pidä muusta kuin ihan tavallisesta sylissä olosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei lapsi viihtynyt ikinä liinassa. Hereillä ollessaan vähän, mutta nukkumaan taisi suostua pari kertaa liinassa. Sitten kun tuli muksulle ikää lisää ja pystyi kantamaan selässä Patapumilla, niin se oli hyvä :) Patapumista tykkäsin itekin, mutta aika lyhyeksi jäi siinäkin käyttö, kun lapsi tahtoi jo vähän alle 2-vuotiaana kävellä itse. Seuraavalle olen miettinyt, että ostaisinko Ergon tai Manducan, mutta mietin, meneekö rahat hukkaan, jos ei tämäkään pienokainen pidä muusta kuin ihan tavallisesta sylissä olosta.

Kannattaa kokeilla eri tilanteissa ja niin että vauva on eri vireystiloissa totuttelua. Mä esikoisen kohdalla menetin malttini liian aikaisin liinailun suhteen, kun pari kertaa kokeilin ja tyttö huus naama punasena. Kuopuksen kanssa oli malttia enempi ja hän tottukin liinaan ja manducaan hyvin. Nyt ei rattaissa juuri viihdykään.

Niin ja jos mä saisin vielä lapsen, niin luultavasti alkaisin käyttää Manducaa alusta asti ja jättäisin liinailut väliin. Ei ole mun juttu, kun on ihan tuurista kiinni tuleeko hyvä sidonta tai ei. Ainakin trikooliinalla omalla kohdallani.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mullakin 2v tyttö kävelee pääasiassa itse nykyään, mutta nukkuu edelleen päiväunia jolloin tuo reppu on hyvä pitää mukana. Varsinkin nyt ku parin päivän päästä luovun rattaistamme.

Alotitko kantamisen heti lapsen ensimmäisinä päivinä vai vasta myöhemmin? Mä aloin kantamaan liinassa heti ku sairaalasta kotiuduttiin niin ei sillä ollu paljoo vastaansanomista vielä B) :D

Mulla on kokemusta vain Manducasta ja liinaräpellyksistä (en osaa:( ) ja voin suositella lämpimästi Manducaa. Siinä on tosi monipuoliset säätömahdollisuudet, jolloin varmasti jokainen kantaja saa säädettyä sen itselleen mukavaksi. Tosi helppo pukea päälle ja meillä ainakin vauva viihtyy siinä tosi hienosti. Toistaiseksi kannan vielä 11-kuukautista vauvaa etupuolella olkaimet ristissä, mutta lonkkakantoa ja selkäpuoltakin on tullut testattua.

Täällä on hyvät ohjeet Manducan käyttöön: http://www.babyslingsandcarriers.com/manduca_baby_carrier_instructions

Yhteistyössä