Paras käsikauppa kipulääke MIGREENIIN??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pääkipuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei käsikauppa lääkkeet auta jos sulla oikeasti on migreeni. Normaaliin päänsärkyyn ne kyllä auttavat.
Triptaanit ovat täsmälääkkeitä migreeniin, joku niistä taitaa olla paras. Kokeilemalla oikeastaan löytyy vain se paras itselle.

Tarpeeksi buranaa kerralla jos ehtii ajoissa.Yhtään liian pitkälle pääsee niin tarvitaan täsmälääke. Mies sai kerran ensiavussa lääkettä kun oltiin tienpäällä eikä sillähetkellä migreenipilleriä mukana.Aina kyl ei burana auta vaan vaatii heti oman lääkkeensä.
Mulla todettu migreeni oireineen kaikkineen.

Viimeksi muokattu:
Jaa.. no lääkäri määrää sitten täsmälääkkeet tilanteesi mukaan, jos käsikauppalääkkeet eivät toimi.

Mulla vain harvoin migreeniä, joten selviän ihan sillä, että aurojen ym esioireiden alkaessa vetäisen aivan heti maksimiannoksen käsikauppasärkylääkettä - ei siis saa odottaa missään tapauksessa, että varsinaisesti _sattuu_ päähän. Sitten se ei enää auta. Sitten painun mahdollisimman pian pimeään lepäämään.

Itselleni 800mg buranaa toimii ihan hyvin, parasetamolista sen sijaan ei juuri ole apua.

[QUOTE="Minna";21939247]Ei käsikauppa lääkkeet auta jos sulla oikeasti on migreeni. Normaaliin päänsärkyyn ne kyllä auttavat.
Triptaanit ovat täsmälääkkeitä migreeniin, joku niistä taitaa olla paras. Kokeilemalla oikeastaan löytyy vain se paras itselle.[/QUOTE]

Tämä ei ole kaikilla pätevä ettei auta. Voi olla migreeni johon auttaa esim burana. Se ei käyttäydy samallatavalla jokasen kohdalla.

Ei burana autakkaan, mut 1mg (2x500mg) Panadolia + kofeiinitabletti auttaa. Tietenkin mahdollisimman ajoissa otettu. Tuo lääkärin määräämä lääkitys mulle odotus aikana. Lepo tuohon päälle niin menee kyllä ohi.

2x panadol 500mg on mun kipulääkkeeni nyt imetyksen ajan, eikä auta...
Buranaa kokeiltu mutta sekään ei toiminu, täsmä/estolääkityksistäkään ei oo vielä löytyny oikeeta :headwall:

Eihän mulla ookka migreeniä ko 1-3krt viikossa.

Lääkärissä on kyselty ja tentattu, katottu ryhtiä ja kokeiltu refleksejä jne. verikokeita otettu ja nyt odottelen aikaa magneettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;21939294:
Buranaa kokeiltu mutta sekään ei toiminu, täsmä/estolääkityksistäkään ei oo vielä löytyny oikeeta :headwall:

Lääkärissä on kyselty ja tentattu, katottu ryhtiä ja kokeiltu refleksejä jne. verikokeita otettu ja nyt odottelen aikaa magneettiin.

Kokeilepa tuota, että otat ne kahvin kanssa heti oireiden alkaessa. Ei se mitään ota jos ei annakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;21939294:

Oletko kokeillu tuota kofeiinia yhtäaikaa Panadolin kanssa? Ite kävin tabletteja kun en juo kahvia. Ja mulla ainakin ratkaisee se että tajuanko ottaa lääkkeen tarpeeksi ajoissa. Eli näköoireiden alkaessa. Jos pää ehtii tulla kipeäksi niin sit ei auta enää mikään. Parin tunnin päiväunet ois kans luksusta tuossa vaiheessa, vaikka harvoin onnistuu.

Niin siis kai voi sitten olla sellainenkin migreeni, johon burana auttaa. Itse ajattelisin sen silloin päänsäryksi en migreeniksi. Tämä taas johtuu varmaan siitä, että ihmiset puhuvat yleisesti päänsärystä migreeninä. Ja se taas aiheuttaa ongelmia esim. itsellä töissä. Töissä valitetaan kun on taas migreeni, mutta pystytään kyllä olemaan töissä, istumaan, käyttämään konetta jne, mutta päätä juilii ja kysellään buranaa. Koita siinä sitten aamulla ilmoitella töihin, ettei pysty tulemaan ollenkaan kun on migreeni. Porukka ajattelee sen päänsäryksi ja ihmetellään kuka nyt päänsäryn takia on pois töistä.
Ja tämä ei liity mitenkään ap:hen, mutta itselle on vaan jäänyt tavaksi kysästä onko henkilöllä oikeesti todettu migreeni vai sattuuko vaan särkemään päätä, johon käytetään yleisnimitystä migreeni. Päänsärkyyn auttaa mun mielestä parhaiten asetyylisalisyyliä sisältävät lääkket, burana, aspiriini tms ainakin itsellä.

[QUOTE="Mina";21939350]Niin siis kai voi sitten olla sellainenkin migreeni, johon burana auttaa. Itse ajattelisin sen silloin päänsäryksi en migreeniksi. Tämä taas johtuu varmaan siitä, että ihmiset puhuvat yleisesti päänsärystä migreeninä. Ja se taas aiheuttaa ongelmia esim. itsellä töissä. Töissä valitetaan kun on taas migreeni, mutta pystytään kyllä olemaan töissä, istumaan, käyttämään konetta jne, mutta päätä juilii ja kysellään buranaa. Koita siinä sitten aamulla ilmoitella töihin, ettei pysty tulemaan ollenkaan kun on migreeni. Porukka ajattelee sen päänsäryksi ja ihmetellään kuka nyt päänsäryn takia on pois töistä.
Ja tämä ei liity mitenkään ap:hen, mutta itselle on vaan jäänyt tavaksi kysästä onko henkilöllä oikeesti todettu migreeni vai sattuuko vaan särkemään päätä, johon käytetään yleisnimitystä migreeni. Päänsärkyyn auttaa mun mielestä parhaiten asetyylisalisyyliä sisältävät lääkket, burana, aspiriini tms ainakin itsellä.[/QUOTE]

Kyllä mulla ainakin on ihan migreeni, ei mikään päänsärky. Aurallinen, toinen puoli naamasta yleensä puutuu ja särky jatkuu 3 päivää. Ja burana auttaa jos sen kerkiää ottaa tarpeeksi ajoissa, eli auran aikana. Jos ei kerkiä niin sit oksennellaan päivä.

[QUOTE="Mina";21939350]Niin siis kai voi sitten olla sellainenkin migreeni, johon burana auttaa. Itse ajattelisin sen silloin päänsäryksi en migreeniksi. Tämä taas johtuu varmaan siitä, että ihmiset puhuvat yleisesti päänsärystä migreeninä. Ja se taas aiheuttaa ongelmia esim. itsellä töissä. Töissä valitetaan kun on taas migreeni, mutta pystytään kyllä olemaan töissä, istumaan, käyttämään konetta jne, mutta päätä juilii ja kysellään buranaa. Koita siinä sitten aamulla ilmoitella töihin, ettei pysty tulemaan ollenkaan kun on migreeni. Porukka ajattelee sen päänsäryksi ja ihmetellään kuka nyt päänsäryn takia on pois töistä.
Ja tämä ei liity mitenkään ap:hen, mutta itselle on vaan jäänyt tavaksi kysästä onko henkilöllä oikeesti todettu migreeni vai sattuuko vaan särkemään päätä, johon käytetään yleisnimitystä migreeni. Päänsärkyyn auttaa mun mielestä parhaiten asetyylisalisyyliä sisältävät lääkket, burana, aspiriini tms ainakin itsellä.[/QUOTE]

Mulla migreeni on todellakin migreeni, ei puhettakaan mistään koneista yms. Silti burana saattaa auttaa. Itseasiassa oon törmänny vaan täälä palstalla tohon ettei burana auta oikeaan migreeniin. Sellasta ei oo lääkärit puhuneet.

Ok, ehkä mun harhaluulo buranan tehottomuudesta johtuu siitä, että yleensä keskustelupalstoilla ja migreeni yhdistyksessä pyörii ne ihmiset joilla se ei auta. Joutuvat näin olleen etsimään netistä ja yhdistyksestä keinoja ja vinkkejä, kun taas ne joilla burana auttaa pääsevät helpommalla eivätkä aktiivisesti etsi kivunlievityskonsteja, kun toimiva ratkaisu niinkin helppo kuin burana.

Jos ei tule auraa, eikö se ole migreeniä?
Voiko migreeni olla ilman auraa?

Mulla pahin kipu (päänsäryn, väsymyksen ja oksentamisentunteen) on silmien särky/paineen tunne. Silmiä puristaa, sattuu....tätä 2-3krt/vko, Burana ei auta.

Pari kertaa on sahalaitaa esiintynyt.

Jos ei tule auraa, eikö se ole migreeniä?
Voiko migreeni olla ilman auraa?

Mulla pahin kipu (päänsäryn, väsymyksen ja oksentamisentunteen) on silmien särky/paineen tunne. Silmiä puristaa, sattuu....tätä 2-3krt/vko, Burana ei auta.

Pari kertaa on sahalaitaa esiintynyt.

Mulla ei tule ikinä auraa, eikä muitakaan näköoireita. Noin 5 kertaa on täytynyt käydä lääkärissä/ensiavussa piikillä (voltaren + diapam), että kipu on helpottanut.

Nyt olen 3 vuotta syönyt estolääkkeenä verenpainelääkettä hyvin pienellä annokselle ja migreeni on pysynyt jokseenkin kurissa.

Yhteistyössä