Paras imetystyyny?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirstu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirstu

Vieras
Skäägs! Mulla on hartiat ihan jumissa, kun jökötän imettämässä sohvalla kaiket illat. Pakko hankkia imetystyyny, kun ei nuo sohvatyynyt aja oikein asiaansa tällaisissa maratonimetyksissä. Kaverilla kokeilin yhtä tyynyä mutta en siitä oikein tykännyt, kun rahisi ja oli jotenkin tönkkö. Mikä olisi hyvä... eikun paras tyyny? :) Onko niissä eroja?

Paras imetystyyny on Doomoo! Se on aivan mielettömän ihanan tuntuinen, tukee vauvaa juuri sopivasti ja imetyksen jälkeen sen päällä/kanssa on hyvä lököillä. Mun oma Doomoo on se isompi versio ja mä kutsun sitä mun omaksi halityynyksi. :) Se oli myös järisyttävän hyvä sänkykaveri loppuraskaudessa, ku sen sai tukemaan kylkiasentoa sillai toinen pää polvien alle ja toinen pään alle. Musta kaikki muut tyynyt on ihan hirveitä hernesäkkejä verrattuna Doomoon sisältämään minikokoiseen "hiekkaan". Ja mikä parasta, niissä ei ole mitään karmivia nallekuoseja vaan ne sopivat meidänkin minimalistiseen sisustukseen. SUOSITTELEN!

Juu, mäkin ihastuin Doomoohon, se isompi on siis se Doomoo Buddy. Myös olen pitänyt sitä keittiössä vauvalla "sitterinä", eli tyyny U:n muotoon ja vauva keskelle köllimään ja menoa katselemaan. Käytössä ihana, tukee hyvin omaa selkää ja asentoa, ei kipeydy hartiat. Vauva tavallaan uppoaa sinne täytteeseen ja tykkää selvästi itsekin tyynyn koostumuksesta. Joten sitä mäkin suosittelen, vaikka se on härskin hintainen. Itse pyysin omilta vanhemmilta sen nimiäislahjaa...

Ehdottomasti Doomoo!! Mä en ainakaan ole nähnyt muita merkkejä joilla olis yhtä suloisenpehmeä tuntuma kuin mitä Doomoossa on... toi oliki hyvä idea toi sitterikäyttö. En ookkaa ajatellu. Meillä on Doomoo Seat -sitteri yläkerrassa ja imetystyyny alakerrassa. Sitä tyynyähän voiski pitää alakerran "sitterinä" niin ei tarvii aina juosta hakemaan olkkarista Doomoo seatia (joka on kylläkin aivan sssssuuuperrrrihana!). Njoo, mut vastaus oli siis Doomoo täältäkin. En usko, että yhtä hyvää löydät muuta.

Meillä oli käytössä Mollavauva ja tykkäsin kyllä kovasti. Hintaa sillä n. 45€
Eikä ollut "hernetyyny" vaikka sisässä onkin todella pieniä kuitupalloja, joilla on helppo muokata tyyny vauvalle ja äidille sopivaksi. Tätä voi myös käyttää istumisen tukemiseen.

Mekin hankittiin juuri Doomoo. :) Vaikuttaa ihan kivalta, vaikka käytännön kokemusta ei ihan vielä olekaan, mutta ihan pian on. Esikoisen kanssa testattiin jotain sairaalassa (en tiedä merkkiä), joka ajoi kyllä myös asian, mutta oli todella eri tuntuinen kuin tämä. Enpä tiedä vielä kumpi on parempi. Tukevammalta tämä ainakin tuntuu. Minä kyllä olisin tooodella paljon kaivannut imetystyynyä esikoisen kanssa vaikka pidin sitä alusta asti turhakkeena... :/ Ajattelin, että humpuukkia äideille, mutta sen lyhyen sairaalakokemuksenkin perusteella muistan kuinka paljon paremman asennon sai imetystyynyllä. Kumma juttu... Nyt toisen kanssa sitten investoin tähän ihanuuteen. :) Yhtä välttämätön tyyny ei ehkä ole enää puolen vuoden iässä, mutta varsinkin alussa kun vauva on pieni, niin saa paljon paremman asennon tyynyn kanssa. Suosittelen kyllä kaikille. Niillekin jotka ei ole testanneet ja joiden mielestä kapistus on mitä luultavimmin täysi turhake. ;) Tietenkin selviää ilmankin (kuten on monen muunkin asian kanssa), mutta niin paljon aikaa kun imetykseen kuluu, niin pidän tätä yhtenä parhaista hankinnoista. bdbdbdbdb