Paraneeko silmätulehdus itsestään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Mulla ei oo vissiin ikinä ollut silmätulehdusta (ainakaan aikuisiällä) joten kysyn kokeneemmilta: varaanko lääkärin jo tänään vai katselenko huomiseen? Silmä alkoi vuotaa aamupäivällä ja sellanen tunne on nyt kun ois hiekkaa silmässä, ja mulla on flunssa päällä joten kaiketi se vois olla silmätulehdus. Meneekö se ittestään joskus ohi, ts. varaanko lääkärin turhaan jos nyt meen? Kun kyl tällä vielä näkee, mutta entä jos se on aamulla muurautunut umpeen..

Virusperäinen paranee itsellään. Puhdista keitettyyn ja jäähdytettyyn veteen kastetulla pumpulitukolla useita kertoja päivässä rähmät pois. Jos ei helpota huomiseksi, niin varaa lääkäriaika. Tai jos alkaa valoa aristaa ja sidekalvot oikein punoittavat, niin kannattaa mennä hetikin.

Menee.Itsellä juuri myös silmatulehdus,flunssa myös.Soitin eilen tervesneuvontaan ja sanoivat etti tarvitse lähteä lääkäriin.Ohjeistukseksi antoivat: keitä vettä ja anna jäähtyä,sitten sillä vedellä&vanulapulla puhdistat silmän,tät siis useamman kerran päivässä.Minulla autto,eikä enää muurautunut silmä kiinni,niinkuin muina päivinä.Sitten jos tuntuu ettei tuosta ole apua,niin sitten yhteys lääkärille,mutta pari päivää voi itse puhditella.