Paperinarumaton pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla olkkarissa iso matto jossa puuvillalankaa ja paperinarua. Pesuohjeessa on että kylmällä vedellä pesu. Voinko nyt pestä sen ihan normaalisti juuriharjalla ja mäntysuovalla? Meneekö ne paperinarut huonoksi?

Alkuperäinen kirjoittaja jooei:
pese pehmeällä harjalla, äläkä hankaa liiaan kovasti. Oikeastaan tuollaiseta matosta kannattaisi pestä vain tahrat.

Ei siinä ole varsinaisesti tahroja, mutta kun pari vuotta se ollut tossa ja takka nokettanut talvet jne, niin jos osan vaan pesee niin taitaa tulla aika kirjava?

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Minä pesin kaikki paperinarumatot painepesurilla eikä ole menneett miksikään. Ja on ollu jo sen 5-vuotta käytössä ja kerran vuodessa pesen.

Kiva. Mä ajattelin tonne pesupaikalle mennä kunhan ukon loma alkaa ensi viikolla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Minä pesin kaikki paperinarumatot painepesurilla eikä ole menneett miksikään. Ja on ollu jo sen 5-vuotta käytössä ja kerran vuodessa pesen.

Kiva. Mä ajattelin tonne pesupaikalle mennä kunhan ukon loma alkaa ensi viikolla.

Pehmoisella harjalla ja mäntysuovalla olen pessyt pesupaikalla. Ei vaan kannata yhtään ylimääräistä liottaa ettei pehmene liiaksi. :)

Anopilla on semmonen vesi-imuri/pesuri vai mikä se on, kiertävältä kauppiaalta ostettu. Kuulemma pesi nyt paperinarumattonikin sillä, saapa nähdä, onko puhdas, kun matto kohta kotiutuu.

Yhteistyössä