Papassa solumuutoksia jo kolmatta vuotta. Sain ajan jatkotutkimuksiin. kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Luokka 2 :sta kyse mutta toistuvia muutoksia jo kolmen vuoden ajan.
Tulossa on siis tähystys, onko kenelläkään kokemuksia minkälainen toimenpide on?

Pelottaa kaikista eniten tulokset mutta muutenkin... jotain rohkaisua kiitos.

Entäpä pääsenkö ikinä tästä ongelmasta yli vai tuleeko minulla olemaan loputtomiin solumuutoksia :(

Mulla oli viime kesänä papa myös luokkaa 2. Tämän sain tietää vasta viime viikolla, kun vastauksen kanssa mokasivat kesällä eli sanoivat, ettei siinä mitään oo. No eilen olin sitte kontrollissa. Tulokset tulee 2 viikon päästä. Lääkäri sanoi, ettei syytä huoleen, mutta pelottaa silti.. Ymmärrän sinua. Tuskin sinulla syöpää on, kun "vain" tuo luokka 2 kuitenkin. Hyvähän se on että tutkivat. Oon kuullut, että luokka 2:n aiheuttaa kondylooma. Onko sulle siitä mitään puhuttu?

Jännä että muutoksia jatkuvaan ja papaluokka vain 2..Mulla oli papaluokka 3 vuonna 2007 ja sen jälkeen tehtiin kolposkopia.Pahanlaatuisia solumuutoksia löytyi.Ne sitten sähkösilmukalla poistettiin.Sen jälkeen on ollut kohta 3 vuoden ajan seurantaa(n.puolen vuoden välein.viimeksi oli marraskuussa 2009 pelkkä papa ja seuraavan kerran marraskuussa 2010 tehdään vielä kolposkopia.

Alkuperäinen kirjoittaja BlingBling:
Jännä että muutoksia jatkuvaan ja papaluokka vain 2..Mulla oli papaluokka 3 vuonna 2007 ja sen jälkeen tehtiin kolposkopia.Pahanlaatuisia solumuutoksia löytyi.Ne sitten sähkösilmukalla poistettiin.Sen jälkeen on ollut kohta 3 vuoden ajan seurantaa(n.puolen vuoden välein.viimeksi oli marraskuussa 2009 pelkkä papa ja seuraavan kerran marraskuussa 2010 tehdään vielä kolposkopia.

Lisäys vielä..mulla on kondylooma.

mulla oli kesällä kolmonen, ja kolposkopiaan jouduin,. Otti 7 koepalaa, mitään ei löytynyt. Ens viikol selvii uuden papan tulos, jännittää... tsemiä sulle! Se kolposkopia oli aika karua, mut minkäs teet, kestettävä se vaan on..

eiks oo niin, et se kondylooma voi vuosikausia olla oireeton.. eli jos se ei ole oireillut, niin mistäs voit tietää.. paitsi jos on AINA tunnollisesti käyttänyt kondomia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla ei ole kondyloomaa. tai siis ei ole ainakaan mitään rakkuloita koskaan ollut eikä semmoisia.. voiko se siis olla jotain muuta kuin kondyloomaa?

Oon kuullu, et vois olla vaikka kohtutulehdus tai jotakin vastaavaa. Mulle lääkäri sanoi, että luokka 2 voi johtua monesta eri syystä, muttei eritellyt niitä sen enempää. Mullakaan tuskin on kondyloomaa, ei ainakaan sanonut. Naurahti vaan, kun kysyin, että onko se tän 7kk:n aikana voinut muuttua syöväksi. Pakko uskoa, että ei se mitään ole. Sitähän tulisi hulluksi, jos ajattelisi sen olevan syöpää.

Kolposkopia on aika normi toimenpide vissiin? Ei sattunut, oli mukava mies haarovälissä jne. Mulla oli myös lk. 3 ja suoritettiin vuosi sitten JOULUNA sähkösilmukointi. Hyvin meni vaikka meinasin juosta vastaanotolta karkuun kun jännitti niin paljon.

Nyt joulun aikaan oli toka operaation jälkeinen tsekkaus jossa EI tarvinnut ottaa koepalaa vaan suoritettiin pelkkä papa. Ja tulokset olivat normaalit, eli uudestaan vuoden päästä! En tiedä auttoiko homeopatia asiaan, mutta olin vartavasten räätälöidyllä luontaishoidolla kun sain tietää tulosten huonontuneen. Ainakin limakalvot olivat loistavassa kuosissa kaiken jälkeen :D

Mulla oli myös kaksi vuotta papa luokka 2, syynä HPV-tulehdus eli juuri tämä litteä kondylooma josta ei ole mitään näkyviä merkkejä tai oireita. Tehtiin kolposkopia ja ei löytynyt mitään pahanlaatuista. Seuraavassa kontrollissa papa puhdas. Tulehdus voi jossain vaiheessa uusia, kun on virus. Suurin osa ihmisistä sairastaa HPV infektion jossain vaiheessa elämää mutta useimmiten ne paranevat itsestään.

Mulla aivan samanlainen juttu, paitsi noissa kontrolleissa ei enää tarvi käydä kuin vuoden välein.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Mulla aivan samanlainen juttu, paitsi noissa kontrolleissa ei enää tarvi käydä kuin vuoden välein.

mullaki, paitsi että mulla papat oli 4 :|

viimeks oli 1 :D

Uusimmat

Yhteistyössä