Papan poikkeava tulos ja koepala!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Onkos kukaan joutunut käymään kolposkopiassa ja koepalojen otossa papan tulosten takia? Itselläni on haavauma emättimen seinämässä, ja seuraavaksi joudun koepalan ottoon. Levyepiteeliatypia oli diagnoosi.
Pelottaa ihan hirveästi! Ikinä ei ole ollut papassa mitään ja nyt tämä! Väkisin tuli syöpä ensimmäisenä mieleen, vaikka tiedän, että voi olla ihan hyvin jotain lievempää. Onko tuollainen koepalan otto kuinka yleistä ja sattuuko se? Synnytysten jälkeen olen tullut hirveän herkäksi kaikille alapään tutkimuksille, hirvittää jo etukäteen miten se mahtaa sattua... Mulla on hyvin alhainen kipukynnys...

ei oo otettu multa.
mut tiedän että sä selviät niistä ja puhu avoimesti peloistasi lääkärille,, sillä on yleensä positiivinen vaikutus ja lääkärit ovat yleensä sitten "hellempiä",,tämä on minun kokemukseni

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei oo otettu multa.
mut tiedän että sä selviät niistä ja puhu avoimesti peloistasi lääkärille,, sillä on yleensä positiivinen vaikutus ja lääkärit ovat yleensä sitten "hellempiä",,tämä on minun kokemukseni

Kaipa se on vähän niinkuin synnytys, pakko kestää kun vaihtoehtojakaan ei ole. Ei uskalla jättää menemättäkään. Mutta olisko kellään ihan kokemusta tuosta?

Ei se mua ainakaan sattunut. Lähinnä tuntui inhottavalta. Ja ne laittaa sinne tod näk etikkahappoa, ja ehkä jodia, se kirvelee kyllä, mut sen kestää ilman et taju lähtee..

Yhteistyössä