papakokeesta ja sen tuloksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papapa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

papapa

Vieras
Hei!

Sain siis tänään tulokset papasta ja oli luokka yksi,mutta puhtausaste oli 2. Hoitaja pyysi lääkärinkin arvioimaan tuloksen ja lääkäri kirjoittanut ei jatkotoimenpiteitä normaali papakoe 1-2 vuoden kuluttua.

Jäi silti kalvaamaan tuo puhtausaste..onko muilla kokemuksia tuosta??

Pitääköhän silti käydä viel tutkituttamassa paikat?

Ei tartte, jos lääkäri kattonut vastauksen niin asia ok. Papassa jos puhtausaste on lk2 niin se on ihan tavallista. Älä huolestu tuosta että vastaus käy lääkärillä myös, sillä niin vaan tehdään vaikka hoitajakin tietäisi varsin hyvin mitä vastaus tarkoittaa. Itse luen päivät pitkät papavastauksia ja joka toisessa paperissa tuo puhtausaste lk2. Eli kyllä siinä maininta jos jotain tulehdusta on. Varmaan sekaflooraa, eikä tartte hoitoa.

Kiitos vastauksesta..Voi olen todella pahoillani narikka 83!!!! Toivotaan,että kaikki kääntyy hyväksi ja tsemppiä todella paljon!!!

Itsellä on niin voimakas kohdunkaulan/muun syövän pelko,että haittaa elämää..Sain lääkäriltä lääkeitäkin viimeksi Kipuun ,mutta käytetään myös mielialan kohottamiseen/ tuskaisen olon poistamiseen. on auttanut kyllä,mut nyt tuli toi vastaus niin heti tuo 2 pistää miettimään!!

Kiitos vastauksesta..Voi olen todella pahoillani narikka 83!!!! Toivotaan,että kaikki kääntyy hyväksi ja tsemppiä todella paljon!!!

Itsellä on niin voimakas kohdunkaulan/muun syövän pelko,että haittaa elämää..Sain lääkäriltä lääkeitäkin viimeksi Kipuun ,mutta käytetään myös mielialan kohottamiseen/ tuskaisen olon poistamiseen. on auttanut kyllä,mut nyt tuli toi vastaus niin heti tuo 2 pistää miettimään!!

kiitos, pelkoa,ootusta ja jännitystä luvassa viellä noin 1 viikon ajan. peläten pahinta toivoen parasta. mulla ei ollu mitään riskitekiöitä tuohon muuko tupakan poltto, ei papiloomaa,tulehusta yms..

Voin vaan tuntea sun pelon/ahdistuksen asiaa kohtaan,koska pelkään itse niin paljon tuota asiaa!
Meinasin itse melkeen seota ton puhtausaste 2 kanssa,mutta taitaa järki tällä kertaa voittaa pelon. Puhuin jopa kahden eri hoitajan kanssa tuosta ja siksi lääkärikin sen kattoi kun halusin mielenrauhan.Kai se uskottava on ettei vaaraa ole.

kävin vuosi sitten papassa ja edelleen aion käydä vuoden välein!

Nyt kuitenkin toivotaan sun paranemista narikka ja ,että hoidot on auttaneet!!

Saanko udella,että oliko sulla oireita/viitteitä tälläseen vai tuliko papa tulos puun takaa?

ei mitään oireita, osasyynä voi toki olla reuman hoitona olevat kipulääkkeet. net on voineet peittää oireet jos niitä on ollu. ei vuotoja yms juttuja ollenkaan. ainostaan lisänsä tuo sukurasite :( tätä ennen papa ollu aina 1 ja nyt menin 1vuotta etua mitä ois pitäny ku meinasin kierukan laittaa. ja onneksi meinasin, tiä mihin tuo tulos ois muuttunu :( nyt sitte toivon puhtaita papereita ja kierukkaa. tai muuta ratkasua joka vie pahan pois. kohdun poisto on ratkasu jos on huonot tulokset. lapsi on 2 joten sen suhteen ei ole "hätää" ja seurantaa jouvuin automaattisesti, ainaki 1 vuosi 3kk välein sa siitä seuraava vuosi 2x ja sitte 1x vuosi jos pysyvät tulokset hyvinä.

mies on ollu aivan loistava tuki, on jaksanu kuunnella kiukuttelut ja on vain ollu siinä. tehny pikkujuttuja joistatulee hyvämieli :) lähennetty toisiamme tosi paljon, en ois uskonu että sois ollu ees mahollista. kuin vasta rakastunnu :heart: ja nyt meni jo ot.. sori