Papa yksityisellä. Korvaako kela?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help me
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help me

Vieras
Mul on leikattu solumuutoksia kohdunkaulasta (syövän esiaste). Papa pitäis ottaa nyt vuoden välein. Haluaisin kuitenki varmuuden vuoksi otattaa useammin, ehkä puolen vuoden välein. Yksityisellä tää lysti maksaa yhteensä n.160e. Täytyykö se maksaa itse kokonaan vai saako siitä korvausta kelalta??

Mulla papa maksoi paikallisessa labrayhtiössä (sairaanhoitopiirin liikelaitos) yksityisenä toimenpiteenä muistaakseni jotain 30 - 50 euroa. En edes kysellyt Kelalta korvauksia.

En mäkään ole kysellyt, kuinka paljon papasta saa kela-korvausta vai saako. Yksityisellä olen kyllä käynyt, mutta ei tuo pelkkä papa voi olla 160 euroa, tosiaan joku 40 on oikea hinta.

ainakin sillä lääkäriasemalla jossa itse käyn gynekologilla on nettisivuilla hinnat ja korvaukset. Kävin vastikään gyn. tarkastuksessa ja samalla otettiin papa, 88€ maksoi.

[QUOTE="puks";28563448]Kai sä siis sentään aiot käydä otattamassa aina sen joka toisen näytteen kunnallisella puolella?[/QUOTE]

Sanottiin et nyt itse huolehdit papan vuoden välein ja kerrna viel voit tk:ssa ottaa eli en usko että kunnalliselle enää saan aikaa.

Tänää just kysyin hintaa yksityisellä. 88e käynti, 13 toimistokulut ja 50 e papa!!

Yhteistyössä