Mulla oli keväällä papa luokkaa III. Koepalat otettiin ja ilmeni jotain hyvänlaatuisia solumuutoksia.
Ei se luokka III mitään pahaa vielä merkkaa. Jotain solumuutoksia on tapahtunut, useimmiten taitavat olla kondyloomasta johtuvia (niinkuin ilm. mulla). Luokat IV ja V viitannevat jo pahempaan.
Siinäkin tapauksessa että olisi luokka IV tai V niin kyseessä on useimmiten vain syövän esiaste. Eli saattaa kehittyä hoitamattomana syöväksi joskus, ehkä piankin ehkä vasta vuosien päästä.
Sen vuoksi noita papoja otetaan että ehditään havaita muutokset ajoissa ja sitten niihin vaikuttamaan myös ajoissa.
Eilen vasta kävin kontrollipapas. Hoitsu sanoi ettei terveeltä näytä (vuotoherkkää, jotain vaaleaa, jotain punoitusta). Eli kuulemma jotain virustulehdusta? En odotakkaan papasta mitään I luokkaa ja varaudun taas koepalojen ottoon.
Keväällä murehdin hirveästi asiaa viikkotolkul (ennenkuin tulokset tuli) ja sitten siinä ei ollukkaa mitään.
Hyvin todennäköisesti sullakaan ei mitään ole.
Joten tee nyt kuin minä (kun odottelen taas papa tulosta) : yritä olla murehtimatta asiaa etukäteen - jos nyt murehdit ja sinussa ei ole mitään vikaa, olet murehtinut turhaan. Jos jotain vikaa on, ehdit murehtia sitten. Tulee vain murehdittua kaksin verroin.
Tsemppiä! :hug: