papa koe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ´mia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
´

´mia

Vieras
Hei kaikki!

Tietäisikö joku että otetaanko papa-koe jos on vielä neitsyt? Olen syönyt pillereitä vuoden ja silloin tehtiin sisäinen tutkimus(sattui aivan kamalasti!!!)Nyt olen menossa uusimaan reseptiä ja pelottaa jos papa otetaan...Syön pillereitä kivuliaiden menkkojen ja huonon ihon takia.

Yleensä papa otetaan joka toinen tai joka kolmas vuosi e-pillerin käyttäjiltä, eli todennäköisesti tällä kertaa pelkkä haastattelu ja verenpaineen mittaus riittävät, ellet sitten satu kuulumaan johonkin erityiseen riskiryhmään.

Taas Ellit antavat mututietoa... Papakoe otetaan yleensä parin vuoden päästä yhdyntöjen aloittamisesta. Siinä tutkitaan sukupuoliteitse tarttuvan HPV:n aiheuttamia solumuutoksia. Neitsyiltä sitä on siis turha ottaa.

sitäpä minäkin olen miettinyt että miksi ihmeessä papa pitäisi ottaa jos ei vielä ole seksiä harrastanut?taidan soittaa vaikka tk ja kysyä vielä asiasta.Jotenkin vaan aina on kiusallista sanoa olevansa neitsyt kun en enää mikään teini ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Tosiso:
Siinä tutkitaan sukupuoliteitse tarttuvan HPV:n aiheuttamia solumuutoksia. Neitsyiltä sitä on siis turha ottaa.

Papassa selviää toki paljon muitakin asioita. Gynekologisen irtosolunäytteen eli "Papan" tärkein käyttö on kohdunkaulan syövän ja sen esiasteiden diagnostiikka. Lisäksi sen avulla saadaan gynekologisista tulehduksista sekä vallitsevasta hormonaalisesta tilanteesta.

[quote="nicolaou] Lisäksi sen avulla saadaan gynekologisista tulehduksista sekä vallitsevasta hormonaalisesta tilanteesta.[/quote]
Löpö höpö. Mitä järkeä on ottaa kohdunkaulan syöpää seulovaa papaa, jos haluaa vain tietää tulehduksista tai hormonaalisesta tilasta? Näitä varten on olemassa myös ihan omat kätevät täsmätestinsä. Olethan varmasti kuullut valkovuotonäytteistä ja verikokeista...? Kukaan järkevä lääkäri ei määrää papaa, ellei ole tarvetta katsoa kohlunkaulan solujen tilaa. Muut jutut saadaan selville muilla kokeilla.

ihan tiedoks vaan, että kyllä multa ainakin on otettu papa, vaikka neitsyt olenkin!!!!
ei se tarkota sitä että meiltä seksiä harrastamattomilta ei seulottais kohdunkaulan syöpää. sen voi saada ilmankin että seksiä harrastaa.

Yhteistyössä