papa koe

  • Viestiketjun aloittaja maiju
  • Ensimmäinen viesti
maiju
onko papakoe jotenkin pahaksi alapäälle kun gynis välillä miettii kannattaako se vuosittain tehdä?
viimeksi täti ronkki niin syvän koepalan että vuosin verta kolme päivää. mitähän vauriota hän on voinut saada aikaan?
 
hille
Irtosolunäyte otetaan emättimen seinämästä, kohdunsuulta ja kohdun kaulakanavasta. Ei näytteenotto tee mitään lopullista tai pitkäaikaista vauriota. Näytteen ottajan taidoista kai riippuu miten paljon vuotoa esiintyy. Minulla ei ole vuotoa ollut koskaan. Limakalvot ovat myös nopeasti uusiutuvat joten ole huoleton. Minulle on kerrottu että näytteen voisi otattaa joka toinen vuosi.
 
Maharet
Minä olen saanut gyneltäni sen kuvan, että se on hyvä merkki jos ei tarvitse vuosittain ottaa, ts. jos on ollut monta kertaa putkeen puhdas näyte, ei tarvitse turhaan ottaa sitä. Minusta ihan hyvä kun käyn yksityisellä, ei tarvitse joka kertaa maksaa sitäkään.
 
Maharet
Minä olen saanut gyneltäni sen kuvan, että se on hyvä merkki jos ei tarvitse vuosittain ottaa, ts. jos on ollut monta kertaa putkeen puhdas näyte, ei tarvitse turhaan ottaa sitä. Minusta ihan hyvä kun käyn yksityisellä, ei tarvitse joka kertaa maksaa sitäkään.
 
hipsu
Nostan nyt vähän ja kyselen miten pitkään odotitte papan tuloksia? Soititteko itse ja kyselitte vai?

Tänään itse ensimmäistä kertaa tarkastukseen ja vähän jännittää :)
 

Yhteistyössä