Papa-koe, sukupuolitautitestit ja hiivatulehdus, apuja. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Mulla on ilmeisesti hiivatulehdus, ei ole ennen ollut joten en tiedä varmaksi. Tahtoisin käydä kuitenkin varmuudeksi sukupuolitautitesteissä ja papa-kokeessakin (edellisestä rupeaa olemaan vuosi) mutta kannattaako mun nyt vaan hoitaa tää hiiva (?) ensin ja mihin mä sitten soitan? Riittääkö noihin testeihin ja kokeisiin yksi käynti labrassa vai mitä häh? :) Ja siis en usko, että olisi mitään sukupuolitautia, mutta haluaisin kuitenkin käydä testeissä.

Mitkä on oireet? Haet apteekista hiivalääkkeen ja katot helpottaako sillä :) Tosin, käsikauppa hiivalääkettä ei saisi käyttää, jos ei ole aikaisemmin ollut lääkärin toteamaa hiivaa... Itselläni kyllä aina ollut selvät hiivan oireet...

Mitkä on oireet? Haet apteekista hiivalääkkeen ja katot helpottaako sillä :) Tosin, käsikauppa hiivalääkettä ei saisi käyttää, jos ei ole aikaisemmin ollut lääkärin toteamaa hiivaa... Itselläni kyllä aina ollut selvät hiivan oireet...

Aivan jumalaton kutina ja lisääntynyt valkovuoto. En kestä tätä kutinaa kyllä enää sekuntiakaan. :(( Voiko nämä oireet johtua jostakin muusta kun hiivasta? Ja tosiaan voisinkohan vaan hakea apteekista hiiva-lääkkeet ja katsoa auttaako ne?

no mulla oli kauan valkovuoto ja lopujen lopuksi se oli joku sekamuotoinen tulehdus ja solumuutokset, mutta solumuutokset melkein jo poistuivat itsestään, niin ja Hpv sen aiheutti, mutta ei siitä tarvi pelätä, kun Hpv kantaa 9naista 10stä

Kyllä mä sinuna hakisin :) Klamydiassa mulla oli kirvelyä, kipuja alapäässä, alavatsassa, ja lisääntynyt valkovuoto... Eiköhän toi hiivaa ole:)

Kyllä mulla vähän on kirvelyä tossa ulkosynnyttimissä, mutta se johtunee siitä, että on ollut pakko raapia. :( Jos siis haen ne lääkkeet, niin ne ei poista tätä kutinaa, ellei kyseessä ole nimenomaan hiiva? Ja vasta sitten jos eivät auta, niin varaan ajan muihin testeihin?

no mulla oli kauan valkovuoto ja lopujen lopuksi se oli joku sekamuotoinen tulehdus ja solumuutokset, mutta solumuutokset melkein jo poistuivat itsestään, niin ja Hpv sen aiheutti, mutta ei siitä tarvi pelätä, kun Hpv kantaa 9naista 10stä

Mä en kyllä ymmärtänyt tätä viestiä, mutta kiitos kuitenkin. :)

Papa on siis otettu vajaa vuosi sitten viimeksi ja siinä ei ole mitään ollut koskaan.

[QUOTE="a.p";25556421]Kyllä mulla vähän on kirvelyä tossa ulkosynnyttimissä, mutta se johtunee siitä, että on ollut pakko raapia. :( Jos siis haen ne lääkkeet, niin ne ei poista tätä kutinaa, ellei kyseessä ole nimenomaan hiiva? Ja vasta sitten jos eivät auta, niin varaan ajan muihin testeihin?[/QUOTE]

no eikö parempi mennä tarkistamaan:), mulla oli kaikki oireet samoja ja ei ollut hiiva vaan sekamuotoinen tulehdus ja solumuutokset, mutta ei sekään varallista oo, jos hoita pois

no eikö parempi mennä tarkistamaan:), mulla oli kaikki oireet samoja ja ei ollut hiiva vaan sekamuotoinen tulehdus ja solumuutokset, mutta ei sekään varallista oo, jos hoita pois

Siis tottakai pitää mennä papaan ja tosiaan tahdon myös, että otetaan sukupuolitautitestit. Mutta kun mua ahdistaa papa ja muut muutenkin, saati sitten, jos on hiivatulehdus ja olo on niin kauheen ällöttävä muutenkin valkovuodon ja kutinan takia. :(

[QUOTE="a.p";25556501]Siis tottakai pitää mennä papaan ja tosiaan tahdon myös, että otetaan sukupuolitautitestit. Mutta kun mua ahdistaa papa ja muut muutenkin, saati sitten, jos on hiivatulehdus ja olo on niin kauheen ällöttävä muutenkin valkovuodon ja kutinan takia. :([/QUOTE]

Miks pelkäät papa?

Mutta he oli mullakin muuten ennen siitä uutta papa 1,5v sitten kaikki kunnossa ja sitten muutui yhtäkkiä tän raksuaden aikana. Mutta ne muutokset aika yleisiä kans, ei tarvi pelätä papa. Parempi että hoidetaan, kun jää hoitamatta ja sitten ei tiedä mitä tulee, paranee tai ei... Mulla oli oireet, kova kutina ja valkovuoto, sellainen kova, luulin kans aina että toi on hiiva

Miks pelkäät papa?

Mutta he oli mullakin muuten ennen siitä uutta papa 1,5v sitten kaikki kunnossa ja sitten muutui yhtäkkiä tän raksuaden aikana. Mutta ne muutokset aika yleisiä kans, ei tarvi pelätä papa. Parempi että hoidetaan, kun jää hoitamatta ja sitten ei tiedä mitä tulee, paranee tai ei... Mulla oli oireet, kova kutina ja valkovuoto, sellainen kova, luulin kans aina että toi on hiiva

No siis en nyt silleen pelkää papakoetta mutta kyllä se aina jännittää vähän, silti oon siinä säännöllisesti käyny. Mut nyt ajatus siitä, että joutuisi tutkimuksiin on ihan SIETÄMÄTÖN! :( Varmaan menisin ihan paniikkiin... Kun oikeasti toi vuoto ja kutina tekee mun olon ihan "likaseksi" ja ällöksi ja hävettäisi todella paljon näyttää nyt alapäätä yhtään kellekkään. :(

Sen verran vielä, että mulla tää valkovuoto on tosi nestemäistä. Tai jos siis tarkoitit, että sinulla oli paksua se valkovuoto. :)

Ja siis nyt haluaisin vastauksen siihen, että jos tämä on klamydia tai joku muu tauti, niin hiivalääkkeet eivät poista kutinaa tai helpota tätä oloa? Jos joku vaan tietää. :)

Hae nyt vain Ap. apteekista hiivalääke tänään, canestenia tai gynodactarin vaikka. Illalla laitat puikon, ja jos ostat salvaa myös niin voit heti jo sitä sivellä päivällä häppäreihin. Jos ei oireet muutamassa päivässä poistu, niin varaa aika lääkäriin. Tuskin kukaan mielellään käy noissa gynekologisissa tutkimuksissa ja useimpia vähän jännittää, se ihan luonnollista. :)

[QUOTE="a.p";25556673]No siis en nyt silleen pelkää papakoetta mutta kyllä se aina jännittää vähän, silti oon siinä säännöllisesti käyny. Mut nyt ajatus siitä, että joutuisi tutkimuksiin on ihan SIETÄMÄTÖN! :( Varmaan menisin ihan paniikkiin... Kun oikeasti toi vuoto ja kutina tekee mun olon ihan "likaseksi" ja ällöksi ja hävettäisi todella paljon näyttää nyt alapäätä yhtään kellekkään. :(

Sen verran vielä, että mulla tää valkovuoto on tosi nestemäistä. Tai jos siis tarkoitit, että sinulla oli paksua se valkovuoto. :)[/QUOTE]

ei mulla ollut paksua valkovuotoa, vaan nestemäsitä niin kuin sä sanoit tai voi siitä kutsua, ärsyttii todella paljon, kun itselläkin oli liikainen olo, että mistä se johtuu. Hiivalääke auttoi hetkeksi ja sitten taas sama juttu. Miks oikeasti pelkäät papa? Ei se oo kun ale 1min että ne ota harjalla näyte. Mitä pelottava tossa on? Aina hei parempi tutkia:), sekä ne tietä myös mikä sua vaiva, ehkä joku muu tulehdus kuin hiiva

Jos sua tuo klamydia vaivaa, niin varaa aika gynelle tosiaan. Klamydiahan voi olla myös ihan oireeton. Mutta hiivakin sulla varmasti on kun noin ärhäkät oireet.

Jos kutina johtuisi klamydiasta, niin ei ne hiivalääkkeet sitä parantaisi. Nyt haet hiivalääkkeet apteekista ja jos ei helpota, meet sukupuolitautitestiin ja sinne papaan.

[QUOTE="a.p";25556691]Ja siis nyt haluaisin vastauksen siihen, että jos tämä on klamydia tai joku muu tauti, niin hiivalääkkeet eivät poista kutinaa tai helpota tätä oloa? Jos joku vaan tietää. :)[/QUOTE]

En tiedä klamydiasta tai muista taudeista, ainakin mulla kokemus mitä mulla oli, niin hiivalääke auttoi hetkeksi, mutta sitten taas sama rumba, luulin että mula on vaan krooninen hiiva

[QUOTE="vierailija";25556720]Hae nyt vain Ap. apteekista hiivalääke tänään, canestenia tai gynodactarin vaikka. Illalla laitat puikon, ja jos ostat salvaa myös niin voit heti jo sitä sivellä päivällä häppäreihin. Jos ei oireet muutamassa päivässä poistu, niin varaa aika lääkäriin. Tuskin kukaan mielellään käy noissa gynekologisissa tutkimuksissa ja useimpia vähän jännittää, se ihan luonnollista. :)[/QUOTE]

Juu. :) Ja vaikka oireet poistuisikin, niin varaan sen ajan kuitenkin papaan sitten ja niihin tautitesteihinkin, ihan varmuudeksi. Mut onhan sinne mukavampi tosiaan mennä, jos ei nyt hiivatulehdus ole ainaakaan päällä. :)

Mä oon hakenut apteekista hiivalääkkeet, kun epäilin että mulla oli hiiva. Noo, lääkkeet eivät auttaneet ja lääkäriin siis tieni vei, ja joku emätintulehdus se sitten oli. Papa on ollut mulla aina aiemmin luokka I, mutta nyt on ollut puolen vuoden välein luokka II ja sitä tutkittiin tarkemmin ja HPV:hän se.

ei mulla ollut paksua valkovuotoa, vaan nestemäsitä niin kuin sä sanoit tai voi siitä kutsua, ärsyttii todella paljon, kun itselläkin oli liikainen olo, että mistä se johtuu. Hiivalääke auttoi hetkeksi ja sitten taas sama juttu. Miks oikeasti pelkäät papa? Ei se oo kun ale 1min että ne ota harjalla näyte. Mitä pelottava tossa on? Aina hei parempi tutkia:), sekä ne tietä myös mikä sua vaiva, ehkä joku muu tulehdus kuin hiiva

No kun en mä pelkää papa-koetta! :D Ihan normaalisti sitä jännitän vaan aina vähäsen, mutta en pelkää kyllä. Ja menen sinne ihan niin kuin tähänkin asti väh. vuoden välein. :)

Mä nyt tosiaan ostan sen hiivalääkkeen ja varaan ajan sitten muihin tutkimuksiin, helpotti oireet lääkkeellä tai ei. :)

Kiitos paljon kaikille avusta! :)

Mä oon hakenut apteekista hiivalääkkeet, kun epäilin että mulla oli hiiva. Noo, lääkkeet eivät auttaneet ja lääkäriin siis tieni vei, ja joku emätintulehdus se sitten oli. Papa on ollut mulla aina aiemmin luokka I, mutta nyt on ollut puolen vuoden välein luokka II ja sitä tutkittiin tarkemmin ja HPV:hän se.

sama juttu:)

Oliko sulla hoidettu se papa II? Mulla oli yhtäkkiä 3 tai jopa 4, en tiedä, sitten 3kk päästä se laski itsestään, nyt avin jotain lievä, siitäkin varma raskaus kuulema tee, mutta en tie

[QUOTE="a.p";25556797]No kun en mä pelkää papa-koetta! :D Ihan normaalisti sitä jännitän vaan aina vähäsen, mutta en pelkää kyllä. Ja menen sinne ihan niin kuin tähänkin asti väh. vuoden välein. :)

Mä nyt tosiaan ostan sen hiivalääkkeen ja varaan ajan sitten muihin tutkimuksiin, helpotti oireet lääkkeellä tai ei. :)

Kiitos paljon kaikille avusta! :)[/QUOTE]

Ok:D mä luulin että sä pelkäät siitä papa:D, sorry

Yhteistyössä