Pan's Labyrinth- leffa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Netta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Netta"

Vieras
Katsoiko joku kun tuli n. viikko (?) sitten telkkarista?
Mitäs tykkäsitte?

Katsoin eilen ja oli muuten ihan loistava leffa. Mielenkiintoisin pitkään aikaan.
Aluksi epäilytti, kun ei ollut yhtään mun tyylinen elokuva, mutta uppouduin tarinaan lopulta ihan täysin. Oli kuin satu aikuisille. Suosittelen katsomaan.

Olisiko muita hyviä samantapaisia leffoja suositella?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24392584:
Mä taas tunnustan että olen ilmeisesti kyllästetty tietyn kaavan mukaan etenvistä elokuvista, tuota en jaksanut katsoa kuin ekaan mainoskatkoon saakka ja sitten jo painoinkin poista tallennuksesta- namikkaa.

En huomannut tässä leffassa mitään tuttua kaavaa. Kerro ihmeessä, jos on muista vastaavia.

Oli älyttömän hieno mun mielestäni, jännittävä ja ei-loppuun-kaluttu aihe (Espanjan sisällissota + tytön kohtalo + unet ja mielikuvitus + synnit ja sovitus jne). Vallan hienosti kuvattu, näytelty ja tunnelma oli tehokas loppuun saakka!

On kylllä todella mahtava leffa. Ohjaaja Guillermo del Toro on myös kirjailija, kannattaa lukea hänen (ja erään toisen kirjailijan, jonka nimeä en nyt muista) kirjat Vitsaus ja Lankeemus.

En kattonu sitä viikko sit, mut mies osti tuon DVD:nä meille joskus reilu vuosi sitten. Hetki on siitä, kun oon viimeks kattonu.

Mutta ihan jees leffa, parempi kuin uskoinkaan (ei oo munkaan tyylinen). Mun miehen mielestä se on yks parhaita leffoja pitkään aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24397215:
En huomannut tässä leffassa mitään tuttua kaavaa. Kerro ihmeessä, jos on muista vastaavia.

Oli älyttömän hieno mun mielestäni, jännittävä ja ei-loppuun-kaluttu aihe (Espanjan sisällissota + tytön kohtalo + unet ja mielikuvitus + synnit ja sovitus jne). Vallan hienosti kuvattu, näytelty ja tunnelma oli tehokas loppuun saakka!

Siis tarkoitan että mä mieluummin seuraan sellaisia elokuvia jotka ovat sitä 'tusinatavaraa' tietyssä mielessä, tuohon en päässyt sisälle alkuunkaan.
Eli en löytänyt johtoajatusta ja kaavaa- en jaksanut katsoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24397442:
Siis tarkoitan että mä mieluummin seuraan sellaisia elokuvia jotka ovat sitä 'tusinatavaraa' tietyssä mielessä, tuohon en päässyt sisälle alkuunkaan.

Minusta se parani loppua kohti. Ja itsekin hiffasin sen vasta sitten vähän myöhemmässä vaiheessa. ...joten luulen, et jos oisit kattonu sen loppuun asti, se ois sullekin auennu paremmin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24397442:

Se aukes vasta loppua kohti, mut kannatti todellakin katsoa!

Samantyylisiä olis ehkä
Vähän semmoisia aikuisten satuja, unenomaista fantsua
Jeunet&caro 'kadonneiden lasten kaupunki'
Aronofsky 'fountain'
Ja saman Del Toron 'The devils backbone'

Yhteistyössä