Panosta mammat peliin...! =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hanna

Jäsen
21.05.2004
766
0
16
Kuinka moni tätä palstaa lukevista äideistä ei välitä, tai ei jaksa hoitaa itseään niin, että mahdollisesti näyttäisi edes hippusen tyylikkäältä tai itseensä panostavalta? Itsekin äitiniä tuntuu niin kurjalta katsoa niitä kanssa-sisaria jotka kulkevat kuka minkin näköisenä tuolla ulkona.
Pistäkää vähän vaivaa peliin! -Ja niille harvoille äideille jotka niin tekevät, Kiitos. Te näytätte maailmalle mallia että naiseus ei lopu äitiyteen!

Ihanaa kevään odotusta!

Samaa mieltä! Ihanaa saada päivään piristystä vaikka ihan vaan vähällä meikillä ja kerta kuukaudessa itsensä hellittelyä (vaikka ihan vaan pienikin juttu) tulee tarpeeseen :) Olemme sen ansainneet!

Emmehän halua "mammoontua" täysin ;)

On kyllä ihan totta,et sitä helposti antaa vaan itsensä repsahtaa eikä jaksa laittaa itteensä...On päiviä jolloin en viitsi föönata hiuksia ja silloin on kyllä tosi onneton olo, on kuin saisi jonkun piristysruiskeen heti kun viitsii jotakin tehdä itselleen. Meikkiä en ole juuri ikinä käyttänyt en ennen lasta enkä jälkeen,lähinnä vain juhlatilaisuuksissa ja lähtiessäni baariin tai jotain. Jumpassa olen yrittänyt käydä pitääkseni itseni edes jonkinlaisessa kuosissa, mutta nyt sekin jäi kun alko noi supistelut vaivata. Kulmakarvat on minulle pakkpmielle, käyn ne sääännöllisesti nypityttämässa,etten näyttäisi aivan puolalaiselta kuulantyöntäjältä, tällä hetkellä on hiustenkasvatusprojekti meneillään,joten tukka ei ehkä ole kovin sähäkkä. Välillä kyl näkee sen näköisiä äitiä ihonvärisissä trikoissaan tuuppaamassa lastenvaunuja,likaiset hiukset roikkuu ja muutenkin naama on kuin lakana, on itselläkin parempi fiilis kun jaksaa itseensä panostaa edes VÄHÄN..mut jokainen tyylillään.

Itse käyn joka aamu suihkussa (pesen tukan), mutta jos en kotoa minnekään lähde, niin en laittaudu. Kauppaan mennessä ripsarin ja huulikiillon laitan sekä tietty tukan. En kylläkään tee tätä "ilahduttaakseni" muita äitejä, vaan ihan itseäni varten.

Minusta tuntuu taas hassuilta ne äidit, jotka joka aamu käyttävät vhintään tunnin meikaamiseen. Täällä meillä päin on eräs 3 lapsen äiti, jonka naamasta löytyy niin paljon erilaisia kräämejä ym ym, että en ole ikinä varmaan edes omistunut meikkejä yhtä paljon, kuin mitä hänellä on kerralla naamassa.

Ei mun mielestä äidit sen kummemmilta ilmoilla näytä kuin muutkaan naiset. Ei mun mielestä mitenkään naiseus ole niillä repsahtanu tai rupsahtanu.. Vai kuljenko silmät kiinni? Itse olen ainakin aikas saman näköinen nyt lapsellisena kuin ennen. Mustat silmänaluset joutuu tosin tarkemmin peittelee ja lörtsymasun.

Pakko vastata etten oo käyttänyt paljoa meikkejä ennen poikaani enkä oo käyttänyt nytkään..en suoraan sanottuna ymmärrä ylenmääräistä laittautumista...onhan tuo mies "saatu" ilman meikkejäki ja muitaki ihailijoita ollu...mieluummin vietän aikaa poikani kanssa kuin laittautumalla monta tuntia vessassa varsinkin kun en ole minnekään menossa...

Täysin samaa mieltä kanssasi =) On itselläkin paljon kivempi olo,kun vähän viitsii katsoo peiliin ym.aamulla.Enkä nyt tarkoita mitään 3 tunnin paklausta tms.Itselläni menee ehkä 15 min,kun käy suihkus,meikkaa vähän ja harjaa tms.hiukset.
Sit olen huomannut että moni äiti ostaa lapselleen paljon uusia ihania vaatteita,mutta itselleen ei....
NAISEUS EI TODELLAKAAN LOPU ÄITIYTEEN!!!!

Eikä sitä miehiä varten meikata,vaan itseään voi hemmotella mm.näyttämällä hyvältä.Kannattaa myös hankkia helppohoitoinen leikkaus hiuksiin,niin pysyy sekin osasto siistinä ilman suurempia vääntämisiä.

Pidetäänhän itsemme edelleen viehättävinä :heart: =)

Ihan täysin samaa mieltä minäkin!! En tajua niitä äitejä, jotka lopettavat itsestään huolehtimisen lapsen synnyttyä. Itse laitan aina kun ulos lähden edes hieman ripsaria ja puuteria. Jos johonkin vähän pidemmälle kun lähikauppaan lähden niin sillon ehostaudun jo kunnolla. Näin tein ennen lapsen syntymää ja teen edelleen. Ihan itseni ja muiden takia! Toki ymmärrän heitä, jotka eivät meikanneet ennen lastakaan, mutta siis samaa mieltä, että naisellisuus ei lopu äitiyteen!! =)

Sitten tietty oma asiansa on jos äiti kärsii masennuksesta tms, ettei mikään muukaan kiinnosta. Tällöin tuskin laittautuminenkaan kiinnostaa. Vaikka toisaalta jo sekin saattaisi oloa piristää..

Mua ei kiinnosta laittautua jos menen lähikauppaan. Ei vaan kiinnosta. Jos lähdetään kyläilemään tai kaupungille, laitan ripsarin ja puuterin. Ei sen kummempaa. Mielestäni näytän silti ihan hyvältä, vaikka itse sanonkin. :whistle:

Olen samaa mieltä Tumpula. En jaksa/kehtaa rueta meikkaamaan jos käyn ruokaostoksilla. Tottakai vilkasen peiliin että hiukset ei ole kuin harakanpesä ja vaatteet on siistit/puhtaat, mutta tälläytymään en kehtaa rueta.
Eri asia on jos olen viihteelle lähdössä tai jonnekkin kauemmas esim. vaateostoksille. Sillon on kiva vähän laittautua, mutta arkena en meikkiä juuri käytä.

Aiheeseen sen enempää kantaa ottamatta kysy: Mistä te laittautumattomat mammat olette saaneet päähänne, että laittautuakseen pitäisi kuluttaa aikaa tunteja? Meikkaan (täyden arsenaalin) ja laitan tukan vartissa kun lähden kotoa. Saatte ihan rauhassa olla meikkaamatta ilman moista liiotteluakin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 01:16 läiskä kirjoitti:
Aiheeseen sen enempää kantaa ottamatta kysy: Mistä te laittautumattomat mammat olette saaneet päähänne, että laittautuakseen pitäisi kuluttaa aikaa tunteja? Meikkaan (täyden arsenaalin) ja laitan tukan vartissa kun lähden kotoa. Saatte ihan rauhassa olla meikkaamatta ilman moista liiotteluakin.

Minä kyllä tiedän sellaisen äidin, joka käyttää paljon aikaa peilin edessä näyttääkseen hyvältä. Tämä ei toki tarkoita, että sinä tai kaikki muut äidit näin tekisivät.
Jos itse laittaisin tukkani (muuten kuin sutaisisin kiinni ponnarille), niin kyllä siihen menisi enemmän aikaa, kuin vartti ja ihan vaan sen takia, että hiukseni ovat luontuvat (ei kuitenkaan kiharat) ja vaativat paljon, että ne saa "kuriin" (mikäli ei halua niitten sojottavan joka ilmansuuntaan).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 19:17 jonnuska kirjoitti:
Just oli hyvä kommentti tuossa MTV3:n muotiohjelmassa,että muualla Euroopassa (esim.Italiassa)ei naisesta huomaa,onko äiti vai ei......
Voi, ei huomaa mustakaan. Ihan yhtä "paljon" olen laittautunut ennen äitiyttäkin. :D

Miksi ihmeessä joissakin kytee sellainen luulo että meikkaamaton on automaattisesti elähtäneen ja ei-kauniin näköinen? Mietin vaan... Kyllä mua on kauniiksi sanottu ilman meikkiäkin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 10:44 -Tumpula- kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 19:17 jonnuska kirjoitti:
Just oli hyvä kommentti tuossa MTV3:n muotiohjelmassa,että muualla Euroopassa (esim.Italiassa)ei naisesta huomaa,onko äiti vai ei......
Voi, ei huomaa mustakaan. Ihan yhtä "paljon" olen laittautunut ennen äitiyttäkin. :D

Miksi ihmeessä joissakin kytee sellainen luulo että meikkaamaton on automaattisesti elähtäneen ja ei-kauniin näköinen? Mietin vaan... Kyllä mua on kauniiksi sanottu ilman meikkiäkin.

Niin, kyllä munkin pitää sanoa, että luonnollisuus ja puhtaus on mun silmissäni kauneutta. Vähempi parempi =)

No tuota noin...minä en kehtais mennä tavallisena päivänä kauppaan meikattuna ja tällättynä. Sellanen hienopieru-meininki kun ei vaan täällä näytä hyvältä, vaan ihan muunlaiset arvot :whistle:

Voiko turhempaa aihetta keskusteluun olla... Kyllä äitiys saa jossain näkyä. Töihin laittaudun, muutoin en. Koko äitiyslomalla tai hoitovapaalla en paljoa ulkonäöstä välittänyt. Kyllä se oli välillä niin usvassa ja valtavissa univeloissa kulkemista, että tukka takussa lasta vaunuilla uneen yritin työnnellä. Ei siinä paljon maalia naamaan kaivattu, uni olisi riittänyt. Usea mies on muuten sanonut, että näyttää kamalalta, kun äidit seisoo hiekkalaatikolla naama maalissa. Jos jollakin on energiaa, niin mikäs siinä, mutta turhaa touhua tuumaan minä. Mutta tukekaamme meikkibisnestä kukin parhaaksi katsomallamme summalla!

Yhteistyössä