Pankkikortti ja veloitus kahteen kertaan

Osaisko joku neuvoa, et miten toimia tilanteessa kun kaupassa veloitettiin kahteen kertaan sama ostos. Huomasin asian vasta kun katsoin netistä pankkijuttujamme, eikä kuittia enää ole. Kyseessä tapaus, jossa mieheni maksoi sirukortilla ostoksen ja otti kortin pois laitteesta. Myyjä sanoi, ettei veloitus onnistunut ja mies laittoi kortin uudelleen. Nyt näkyy kuitenkin verkkopankissa että veloitus on kahteen kertaan. Jos ei ole kuittia, niin huomaako myyjäliike virhettään??
 
iueykuw
Liikkeessä on kyllä kuittikopiot tallessa, ryhdy selvittämään asiaa mahdollisimman pian ja laita ylös asioimisaika. Voit ottaa liikkeen lisäksi yhteyttä myös pankkiisi.
 
elektronillako maksoi? eivät välttämättä velota sitä katevarauksista sitä ylimäärästä. mulle on käynyt niin kerran ja pankista sanottiin että pitää ottaa yhteys suoraan liikkeeseen ettei pankki voi tehdä asialle mitään. ja liikkeestä sanoivat että ei veloita sitä ylimäärästä vaan aikanaan palautuu takasin katevarauksista mutta siinä voi mennä viikkoja
 
mmmm
Alkuperäinen kirjoittaja pila78:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Saa kai pankistaki todisteen niistä maksuista et voi selvittää asiaa
Eli että pyytäisin ns tiliotteen ja menisin kauppaan? Niin se vois ollakin, ei huvita kahteen kertaan maksaa kumminkaan!
Eikö sen tiliotteen tai nämä maksutapahtumat voi printata omalta koneelta, nettipankista? Jos on tulostin siis.
 
ss
Onko kortti visa electron? Se ottaa joskus katevarauksen vaikka kone ilmoittais että veloitus epäonnistu. Se kuitenki palautuu itsestään viikon kahden sisään summan takaisin tilille. Ja ihan ekaksi otat yhteyttä pankkiin, koska siellä on reaaliajassa tiedot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Onko kortti visa electron? Se ottaa joskus katevarauksen vaikka kone ilmoittais että veloitus epäonnistu. Se kuitenki palautuu itsestään viikon kahden sisään summan takaisin tilille. Ja ihan ekaksi otat yhteyttä pankkiin, koska siellä on reaaliajassa tiedot.
ei ole reaaliajassa sieläkään vain myyjällä on ajankohtainen tieto. pankissa eivät tiedä mikä on onnistunut veloitus ja mikä ei
 
hepuli
mul just kävi sillee et maksoin tokmannil ostokset,seuraavana päivänä pankista soitettii et velotettu 2 krt ja käski men käymää siel liikkees menin ja sain rahat takasi(olivat sielt sanonu et tulen käymää)ei tarvinnu kuittia eikä mitää!!
 
minä vaan
mulla ihan sama homma!! eilen kävin kaupassa ja tänään katoin netissä tilitietoja ni huomasin et oli kahteen kertaan lähteny se summa! maksoin visa electronilla eli nyt näkyy katevarauksella et kaks kertaa on lähteny. eli oliks neuvo että odotellaan et homma hoituu itsestään vai menenkö sinne kauppaan?? kuitti onneks tallessa..
 
ss
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Onko kortti visa electron? Se ottaa joskus katevarauksen vaikka kone ilmoittais että veloitus epäonnistu. Se kuitenki palautuu itsestään viikon kahden sisään summan takaisin tilille. Ja ihan ekaksi otat yhteyttä pankkiin, koska siellä on reaaliajassa tiedot.
ei ole reaaliajassa sieläkään vain myyjällä on ajankohtainen tieto. pankissa eivät tiedä mikä on onnistunut veloitus ja mikä ei
Ei ne varmuutta saa liikkeessäkään ennenku sen ajankohdan tilitiedot tulee luottokunnalta. se kone tulostaa vain hylätty kuitin jota ei varmaan kukaan laita talteen vaan ainoastaan sen hyväksytyn kuitin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
mulla ihan sama homma!! eilen kävin kaupassa ja tänään katoin netissä tilitietoja ni huomasin et oli kahteen kertaan lähteny se summa! maksoin visa electronilla eli nyt näkyy katevarauksella et kaks kertaa on lähteny. eli oliks neuvo että odotellaan et homma hoituu itsestään vai menenkö sinne kauppaan?? kuitti onneks tallessa..
soita liikkeeseen ja sano että tilillä näkyy kahdesti veloitus niin kertovat varmaan että koska palautuu
 
Huom
Ja korjaan siis, että tapaukset yleensä sellaisia, joissa veloitus näkyy katevarauksena, "turha" katevaraus poistuu myöhemmin, kun summa vahvistetaan. Katevaraus on kuitenkin mennyt, eikä sitä pystytä muuttamaan, vaan on odoteltava vahvistusta. Sinun tapauksessasi lienee sitten mennyt kahteen kertaan, selvittelisin itse asiaa asap liikkeestä. Jos kyseessä on luottokortti, summa täytyy palauttaa luottokortille takaisin, eikä sitä voida antaa sinulle käteisenä.
 
Minävaan
Hei ! Mulle kävi tänään samalla tavalla kun tuossa aloittajalla ja maksoin siis electronilla. Miten minun pitää toimia? Marssia heti huomenna tiliotteen kanssa liikkeeseenkö?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minävaan:
Hei ! Mulle kävi tänään samalla tavalla kun tuossa aloittajalla ja maksoin siis electronilla. Miten minun pitää toimia? Marssia heti huomenna tiliotteen kanssa liikkeeseenkö?

Et saa selville huomenna.Loppiainen eli pyhäpäivä.
 

Yhteistyössä