Pankkiin maha pystyssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Tää on varmaan tosi tyhmä kysymys, mutta askarruttaa: Miten pankissa suhtaudutaan lainanhakijaan jolla on maha pystyssä? Onko niillä oikeus sen perusteella jättää asuntolaina antamatta? Ois tänään aika tuossa iltapäivällä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Tää on varmaan tosi tyhmä kysymys, mutta askarruttaa: Miten pankissa suhtaudutaan lainanhakijaan jolla on maha pystyssä? Onko niillä oikeus sen perusteella jättää asuntolaina antamatta? Ois tänään aika tuossa iltapäivällä... :whistle:

ei oo kun takaajaksikin kelpaa vallan mainiosti

jos sulla on vakiduuni ni ei liity mitenkään asiaan

Kuinka pitkällä olet? Ei ainakaan meillä estänyt lainan saantia, se ei kuulu pankille. Heillä on kuitenkin oikeus laskea vauvan tulevia kuluja mukaan menojen ja tulojen arviointiin, mutta vasta loppuraskaudessa....Tai ainakin näin meille sanottiin :)

No ei vaikuttanut mitenkään. Olin työtön, juuri valmistunut ja juuri paikkakunnalle muuttanut, eikä olisi vaikuttanut mitenkään lainan saantiin. Samasta summasta lähdettiin keskustelemaan vuotta myöhemmin kun vauva oli liki vuoden ja minä määräaikaisena töissä, kun asunto viimein löytyi. Kattosummista ei edes puhuttu missään vaiheessa, vaan ilmoitimme tarvitsevamme noin 170 000 euroa lainaa ja molemmilla kerroilla tuumivat suoraan, että onnistuu. Se mikä vaikuttaa on perheen yhteiset tulot (eli siis miehen tulot tuossa tilanteessa) sekä koulutus, eli miten todennäköisesti työllistyt ja millaisella palkalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Osto:

Kuinka pitkällä olet? Ei ainakaan meillä estänyt lainan saantia, se ei kuulu pankille. Heillä on kuitenkin oikeus laskea vauvan tulevia kuluja mukaan menojen ja tulojen arviointiin, mutta vasta loppuraskaudessa....Tai ainakin näin meille sanottiin :)

Mä oon vasta 19. rv menossa, mutta maha on tosi näkyvä! Tossa vaukirjan oppaassa sanottiin tälle viikolle että "nyt raskaus alkaa näkyä" :laugh:

Ajattelin kyl laittaa löysän paidan päälle kun mennään pankkiin niin maha hukkuu siihen, kun mun mielestä se ei oo nyt pankin asia. Jos on laina 20 v. maksuajalla niin monihan ehtii siinä tehdä vaikka 10 lasta eikä suunniteltua lapsilukua lapsettomiltakaan tietääkseni etukäteen pankissa tentata.

Mul on vakiduuni että sikäi kaikki mallillaan :)

ei vaikuta.. ja vielä vähemmän jos sulla vakityö johon joskus palata...
me oltiin pankissa lainaa pyytämässä ja meillä oli mukana 2kk vanha vauva, ja lainaa saatiin, liekö vauva sit saanu pankkitätin ja setän heltymään...

Se joka oikeasti teidän lainasta päättää, ei istu siinä tiskin takana, vaan näkee ainoastaan sen tiskillä istuneen täyttämät lomakkeet. Eikä niissä lomakkeissa ole kohtaa "raskaan kyllä/ei?".

Se joka oikeasti teidän lainasta päättää, ei istu siinä tiskin takana, vaan näkee ainoastaan sen tiskillä istuneen täyttämät lomakkeet. Eikä niissä lomakkeissa ole kohtaa "raskaana kyllä/ei?".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se joka oikeasti teidän lainasta päättää, ei istu siinä tiskin takana, vaan näkee ainoastaan sen tiskillä istuneen täyttämät lomakkeet. Eikä niissä lomakkeissa ole kohtaa "raskaan kyllä/ei?".

:laugh: No just tällata vastausta mä odottelinkin. Kun olihan se tyhmä kysymys... Tosin, toi kyl riippuu pankista, olen istunut pankinjohtajan kanssa kyselemässä lainasta kahdessakin pankissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei ole.

Yhteistyössä