pankin laina vai autoliikkeen rahoitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tehdä

Vieras
olen aina ollut ehdottomasti sitä mieltä, että pankin laina on halvempi, mutta... Pankissa kk erä 450e sis kulut 5 vuotta. Autoliikkeen rahoitus 448e kk sis kulut 4 vuotta plus S-bonus sekä täysKasko vuodeksi ilman kuluja. Autoliikkeen laina-aika siis 4 vuotta. Lainasumma on sama molemmissa. Kumpi on parempi?

No laske ja katso ehdot ym :D eikai kukaan sitä täällä voi sanoa kumpi on parempi. Jos sää olet laskenut että autoliikkeen rahoitus on pankin lainaa edullisempi, niin sitten se on.

Ehkä sun pankki vaan jostain syystä on nyt tarjonnut sulle "huonon lainan". Koska pääsääntöisesti taitaa ne autoliikkeen rahoitukset olla suurempikorkoisia, voi olla isot lainanhoitokulut tms.

Kannattaa laskea kokonaisuus. Usein autoliikkeen halpa korko on laskettu auton hintaan tai vanhan hyvityshinnassa. Ilmaista rahaa ei ole olemassa, vaan joku sen aina maksaa, joko korossa ja kuluissa tai sitten ostetun kohteen hinnassa.

Kannattaa muistaa, että jos otat rahoituksen, auto ei ole silloin sun nimissä. Eli jos syystä tai toisesta haluaisitkin myydä auton, se ei onnistu ennen kuin olet sen maksanut.

[QUOTE="Vieras";28962372]Tietysti otat sen missä paremmat ehdot. Pääsääntöisesti autorahoitus kannattaa lähes aina (paljon pienemmät korot kuin pankkilainoissa).[/QUOTE]

Rahoitusfirman laina on halvempi. Laskin kulut yms ja pankki vetää välistä aika reippaasti.
Tällaisessa tapauksessa olisin auton haltija ja kun puolet autosta maksettu niin siirryn auton omistajaksi.

Hyvää tässä on se, että jos niin huonosti kävisi etten pysty maksamaan autoa, niin rahoitusfirma "ostaa" auton takaisin sillä summalla paljonko velkaa on jäljellä, pankille ei auto kelpaa vakuudeksi ollenkaan.

enivei, autoliikkeen rahoitus on parempi kun vaihtoehtona on tämä pankkilaina josta tarjouksen sain.

Ota Kaksplussan Joustava Palstarahoitus. Täällä palstalla ystävälliset ja ammattitaitoiset rahoitusneuvojamme neuvottelevat sinulle sopivan koron ja maksuajan ja räätälöivät maksuehdot sinun kukkarollesi ja aikataulullesi sopiviksi!

Oikeasti, minkä helvetin takia ihmiset kyselevät vinkkejä rahoitusasioissa tältä palstalta. Tai ylipäätään missään tosielämän tärkeissä kysymyksissä?

No voihan lainatarjouksissa olla eroja, mutta tuskin pankin laina olisi yli 5 tonnia kalliimpi. ;) Jotain rahaa. Rajoituksissa on yleensä viimeinen erä reilusti isompi, kuin normi maksuerät. Kannattaa varmaan katsoa todellista vuosikorkoa molemmissa ja verrata niitä. Itse olen aina saanut pankista paremman lainatarjouksen kuin autoliikkeestä. Tosin mulla on ollut aina esittää takaaja tai jotain kiinteää vakuutta pankille.

Tästä on tälläkin palstalla ohjeistettu monta kertaa, mutta kerrataanpa vielä:

Pankin laina on useimmiten kalliimpi, koska pankki ei ota autoa lainan vakuudeksi. Jos vakuudeksi on antaa asutoa, kesämökkiä tms. voi lainan saada pankista suunnilleen samoilla mitä rahoitusyhtiöltä.

Rahoitusyhtiö ottaa hankitun auton vakuutena ja sen takia korko on yleensä pankin lainaa edullisempi. Vaikka autoliike tuota rahoitusta tarjoaakin, se ei sitä kuitenkaan myönnä. Autoliike siis vain myy rahoitusyhtiön palvelua, jonka taustalla on pankki.

Ihan siksi kyselen koska tollaisesta rahoitusfirmasta ei ole itsellä mitään kokemusta. Ainoastaan pankin lainoista joka nyt sitten näyttää vertailukohteen kanssa aivan paskalta tarjoukselta.

No voihan lainatarjouksissa olla eroja, mutta tuskin pankin laina olisi yli 5 tonnia kalliimpi. ;) Jotain rahaa. Rajoituksissa on yleensä viimeinen erä reilusti isompi, kuin normi maksuerät. Kannattaa varmaan katsoa todellista vuosikorkoa molemmissa ja verrata niitä. Itse olen aina saanut pankista paremman lainatarjouksen kuin autoliikkeestä. Tosin mulla on ollut aina esittää takaaja tai jotain kiinteää vakuutta pankille.

Siis jotain rajaa, ei rahaa. :)

Pankin todellinen vuosikorko sekä lainan kokonaiskustannukset ovat korkeammat. Niin paljon että kannattaa näillä tiedoilla ottaa rahoitus muualta.

Tässä rahoitusasiassa on kiinteä kuukausimaksu, se ei muutu.

Mikäköhän sua "jännittää" tuossa rahoitusyhtiön lainassa? Se on yleisesti kaikista edullisin ja helpoin tapa rahoittaa auto. Ei ne rahoitusyhtiöt ole mitään pikavippi-järjestelyjä. Siellä on tavallinen pankki taustalla.

[QUOTE="vieras";28962989]Mikäköhän sua "jännittää" tuossa rahoitusyhtiön lainassa? Se on yleisesti kaikista edullisin ja helpoin tapa rahoittaa auto. Ei ne rahoitusyhtiöt ole mitään pikavippi-järjestelyjä. Siellä on tavallinen pankki taustalla.[/QUOTE]

Kiitos tästä.

Vaikka kuinka luen ehtoja uudelleen ja uudelleen läpi, en löydä ns. porsaanreikää rahoitusyhtiön papereista. Siis sellaista jolla mua kusetettaisiin. Kuulostaa niin hyvältä toi. Paljon paremmalta kuin pankin ehdot ja tarjous.

Siksi siis jännittää kun ekaa kertaa tällätavalla ostan autoa. Nopeampaa se on omissa nimissä kuin pankin järjestelyllä.

Se kyllä yllätti, että vaikka olemme iso asiakas omalle pankille, kaikki keskitettynä yhteen pankkiin, tässä asiassa näin huono tarjous. Ja huom, ison pankkilainan takia emme ole "isoja" asiakkaita pankille, vaan ihan tilien, niiden sisällön ja vakuutusten suhteen olemme iso asiakas. Mutta kaippa varautuvat lamaan näin...

Lukekaapas ne tarjoukset kokonaan. Autorahoitus esim. Deltassa sisältää 9,9€/kk hoitokuluja (lisätkää korkoon tuokin), sekä perustamiskulun, joka on liki 200€, ja 150-200€ toimitusmaksun. Tällaiset tuli vastaan halvasta autorahoituksesta. Ehkä kannattaa laskea mieluummin, että paljonko maksatte kaikkine mahdollisine kuluineen koronkiskurille. Esim. tuossa 48kk rahoitus pitäisi sisällään jo liki 500 euroa piiloitettua korkoa (kk hoitokulut), jotka haluatte sivuuttaa kun asiat on kivempi päättää tunteella. Puhelimesta löytyy laskin, jos joku ei tiennyt.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä