paniikkikohtaus kaupassa!

Alkuperäinen kirjoittaja halit:
Noi on inhottavia. Mulle kans tulee ja saa tosissaan keskittyä että ei pyörry tmv.
no mä menin niitte kärryjen kans pitkin hyllyjä. törmäilin kaikkeen, kotona makasin vielä tunnin sohvalla enne ku jalat ei ollu enää maitohapoilla. uff!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
:hug:

Tiedättekö muuten onko tuo periytyvää,kun oon ihmetelly ja pelänny kun äidillä ja kahdella siskolla todettu. :/
no masennus ainakin on, ja se on/ollut.. yritän kovin parantua. :D mut toi paniikkihäiriö on ennemmin traumaperäistä tai stressin aiheuttamaa. en oikein osaa sanoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
:hug:

Tiedättekö muuten onko tuo periytyvää,kun oon ihmetelly ja pelänny kun äidillä ja kahdella siskolla todettu. :/
no masennus ainakin on, ja se on/ollut.. yritän kovin parantua. :D mut toi paniikkihäiriö on ennemmin traumaperäistä tai stressin aiheuttamaa. en oikein osaa sanoa.
Juu. Tiedän et "terveenä"(heh,minäkö muka?)mun on helppo sanoa,mut koita parhaas taistella sitä vastaan. Kun oot lähdössä johonkin ja se iskee. Ajattelet ihan rauhassa kaiken läpi."Miksi mua pitäis jännittää?Mä käyn kaupassa,ostan sen ja tulen takaisin kotiin. Mitään ei voi sattua,en voi nolata itseni mitenkään. Jos nolaankin vaikka kompastumalla,mitä sitten?Sitä sattuu jne"Näin mun siskolle neuvottiin.Ja tärkeintä ettei jää kotiin vaan kerta toisensa jälkeen kohtaa sen pelon. Mun sisko kuitenkin otti toisen keinon käyttöön :( Sen paniikki lähtee viinalla. Juo nyt joka päivä :(
 
En usko että on perinnöllisiä, paitsi opittuna, läheisen ihmisen tunnetilat lapsi aistii ja siten tahtomataan vanhemmat siirtää tällasia lapsiin. Täähän on vaan mun mielipide, en oo mikään tutkija, vaikka aioita omalla tyylilläni kovasti tutkin, siis olen jonkinsortin tutkija... vähä jo väsyttää, mutta joo, paniikki on kamalaa, olen siitä itsekkin joskus kärsinyt. Lukittautumalla 4 seinän sisään ja välttelemällä tilanteita vaan pahenee, toisaalta huono reissukin pahentaa. En oikein osaa sanoa miten pääsin eroon, kai se liittyy vahvasti itsensä hyväksymiseen.
 
periytymisestä
hups... Siis, ALTTIUS masennukseen, paniikkihäiriöön yms. periytyy, mutta on eri asia puhkeaako ne. Puhkeamiseen vaikuttaa sitten kaikki muu elämä. Alttiuteen tosin myös kuuluu se, kuinka pienistä asioista kenenkin mieli järkkyy --> puhkeaako tämmösiä.
Jos on paha paniikkihäiriö, hae ihmeessä apua! Lääkkeillä ja terapialla sen saa hallintaan. Paniikkihäiriö ei ole oma valinta, se ei ole kiinni siitä jäätkö kotiin vai lähdetkö muualle. Sen selvittämiseen tarvitsee apua.
Lääkkeitä ei tarvitse kammota, niitä käytetään alussa, ei mitenkään loppuikää. Ja pelkät lääkkeet eivät ole vastaus, vaan myös terapiatyyppistä apua tarvitaan.
Paniikkihäiriön taustalla on todennäköisesti jotain henkisiä "tukkeumia".
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mirjamix:
En usko että on perinnöllisiä, paitsi opittuna, läheisen ihmisen tunnetilat lapsi aistii ja siten tahtomataan vanhemmat siirtää tällasia lapsiin. Täähän on vaan mun mielipide, en oo mikään tutkija, vaikka aioita omalla tyylilläni kovasti tutkin, siis olen jonkinsortin tutkija... vähä jo väsyttää, mutta joo, paniikki on kamalaa, olen siitä itsekkin joskus kärsinyt. Lukittautumalla 4 seinän sisään ja välttelemällä tilanteita vaan pahenee, toisaalta huono reissukin pahentaa. En oikein osaa sanoa miten pääsin eroon, kai se liittyy vahvasti itsensä hyväksymiseen.
mie en uskalla enää nykyste lähteä kauppaan ilman seuraa.. en uskalla edes postia aina yksin hakea.. vielä vähemmän uskallan hoitoon lähteä ku jäi traumoja kun kävin vuosia sitte syömishäiriön takia terapiassa..

j anyt tuli tuo syömishäiriö takaste

ja nuo kaikki häiritsee suunnattomasti elämää
 
nainen
Jos sulla on tollasia ongelmia mielenterveytes kanssa niin onko järkeä yrittää tulla raskaaksi? Ihan ystävyydellä kysyn. Aattelisin että se vaan voi pahentaa asioita..niin kuin muutkin isot elämänmuutoset.
 
zz
Alkuperäinen kirjoittaja mirjamix:
En usko että on perinnöllisiä, paitsi opittuna, läheisen ihmisen tunnetilat lapsi aistii ja siten tahtomataan vanhemmat siirtää tällasia lapsiin. Täähän on vaan mun mielipide, en oo mikään tutkija, vaikka aioita omalla tyylilläni kovasti tutkin, siis olen jonkinsortin tutkija... vähä jo väsyttää, mutta joo, paniikki on kamalaa, olen siitä itsekkin joskus kärsinyt. Lukittautumalla 4 seinän sisään ja välttelemällä tilanteita vaan pahenee, toisaalta huono reissukin pahentaa. En oikein osaa sanoa miten pääsin eroon, kai se liittyy vahvasti itsensä hyväksymiseen.

Niin totuushan taas on se, että kyllä vain, voi PERIYTYÄ.
 
Mulla todettiin kesäkuun alussa kans paniikkihäiriö. Johtuu huhtikuisesta menetyksestä, ja on siis traumaperäinen. Ekat oireet on ollu jo 2/07 heti kohdun ulkoisen raskauden jälkeen, mutta ne hävisi kokonaan, kun vuoden alusta tulin uudestaan raskaaksi. Mutta taas kun olin synnyttäny vauvan kuolleena, niin ne palasi heti takasin, ja paljon pahempina kuin aikasemmin... :( Tympeetä!
 
zzx
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Jos sulla on tollasia ongelmia mielenterveytes kanssa niin onko järkeä yrittää tulla raskaaksi? Ihan ystävyydellä kysyn. Aattelisin että se vaan voi pahentaa asioita..niin kuin muutkin isot elämänmuutoset.
Siis kelle tämän viittasit ja kuka tässä nyt on yrittämässä tulla raskaaksi??
 
nainen
Alkuperäinen kirjoittaja zzx:
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Jos sulla on tollasia ongelmia mielenterveytes kanssa niin onko järkeä yrittää tulla raskaaksi? Ihan ystävyydellä kysyn. Aattelisin että se vaan voi pahentaa asioita..niin kuin muutkin isot elämänmuutoset.
Siis kelle tämän viittasit ja kuka tässä nyt on yrittämässä tulla raskaaksi??
Ketjun aloittajalle oli tämä viesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Jos sulla on tollasia ongelmia mielenterveytes kanssa niin onko järkeä yrittää tulla raskaaksi? Ihan ystävyydellä kysyn. Aattelisin että se vaan voi pahentaa asioita..niin kuin muutkin isot elämänmuutoset.
jaahas mistä tiimarivihosta tää on kaivettu esiin.

kirjota sinne: Asiat on hoidossa, olen käynyt terapiassa jo vuoden ja jatkan, olen syönyt lääkkeitä vuoden, rauhoittavat on tällä hetkellä pelkästään käytössä. olen lopettanut mielialalääkkeet, olen voiton puolella tämän masennuksen kanssa, tilalla on vaivaavat paniikkihäiriöt, mutta en aio niiden takia enään masentua! lapsia aion hankkia mistä on juteltu terapeutin ja lääkärin kanssa, ja mietin tulevaisuutta avoin koska mun elämä ei lopu paniikkihäiriöön, masennukseen eikä ahdistuneisuushäiriöön. elikkä aion hankkia edelleen lapsia eikä se oo mikään päähänpisto!
 
senni
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja zzx:
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Jos sulla on tollasia ongelmia mielenterveytes kanssa niin onko järkeä yrittää tulla raskaaksi? Ihan ystävyydellä kysyn. Aattelisin että se vaan voi pahentaa asioita..niin kuin muutkin isot elämänmuutoset.
Siis kelle tämän viittasit ja kuka tässä nyt on yrittämässä tulla raskaaksi??
Ketjun aloittajalle oli tämä viesti.
Että paniikkihäiriöisen ei kannata tulla raskaaksi :O
No jo on.. Paniikkihäiriö ei ole vakava mielenterveydenhäiriö, vaikka voi siltä tuntua. Ihan eri luokkaa kuin esim. vaikea skitsofrenia.
Tosi moni kärsii esiintymiskammosta, pitäisikö heidän jättää raskaustoiveet taakse?

Sitä paitsi ei lapsi välttämättä pahenna paniikkihäiriötä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja senni:
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja zzx:
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Jos sulla on tollasia ongelmia mielenterveytes kanssa niin onko järkeä yrittää tulla raskaaksi? Ihan ystävyydellä kysyn. Aattelisin että se vaan voi pahentaa asioita..niin kuin muutkin isot elämänmuutoset.
Siis kelle tämän viittasit ja kuka tässä nyt on yrittämässä tulla raskaaksi??
Ketjun aloittajalle oli tämä viesti.
Että paniikkihäiriöisen ei kannata tulla raskaaksi :O
No jo on.. Paniikkihäiriö ei ole vakava mielenterveydenhäiriö, vaikka voi siltä tuntua. Ihan eri luokkaa kuin esim. vaikea skitsofrenia.
Tosi moni kärsii esiintymiskammosta, pitäisikö heidän jättää raskaustoiveet taakse?

Sitä paitsi ei lapsi välttämättä pahenna paniikkihäiriötä.
Nimenomaan näin!! Tästä terapeutti puhu mullekin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Jos sulla on tollasia ongelmia mielenterveytes kanssa niin onko järkeä yrittää tulla raskaaksi? Ihan ystävyydellä kysyn. Aattelisin että se vaan voi pahentaa asioita..niin kuin muutkin isot elämänmuutoset.
Niin tai sitten voi käydä kuten minulla joka kärsin sosiaalisesta pelosta muun muassa, että saan rohkeutta pakon edessä lisää ja ylitän rajoja eikä enää niin masennakaan kun on oma pieni ihminen ja perhe joiden vuoksi haluaa jaksaa ja yrittää!!
 
zzx
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Jos sulla on tollasia ongelmia mielenterveytes kanssa niin onko järkeä yrittää tulla raskaaksi? Ihan ystävyydellä kysyn. Aattelisin että se vaan voi pahentaa asioita..niin kuin muutkin isot elämänmuutoset.
Niin tai sitten voi käydä kuten minulla joka kärsin sosiaalisesta pelosta muun muassa, että saan rohkeutta pakon edessä lisää ja ylitän rajoja eikä enää niin masennakaan kun on oma pieni ihminen ja perhe joiden vuoksi haluaa jaksaa ja yrittää!!
Juuri näin!
 
nainen
Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Jos sulla on tollasia ongelmia mielenterveytes kanssa niin onko järkeä yrittää tulla raskaaksi? Ihan ystävyydellä kysyn. Aattelisin että se vaan voi pahentaa asioita..niin kuin muutkin isot elämänmuutoset.
jaahas mistä tiimarivihosta tää on kaivettu esiin.

kirjota sinne: Asiat on hoidossa, olen käynyt terapiassa jo vuoden ja jatkan, olen syönyt lääkkeitä vuoden, rauhoittavat on tällä hetkellä pelkästään käytössä. olen lopettanut mielialalääkkeet, olen voiton puolella tämän masennuksen kanssa, tilalla on vaivaavat paniikkihäiriöt, mutta en aio niiden takia enään masentua! lapsia aion hankkia mistä on juteltu terapeutin ja lääkärin kanssa, ja mietin tulevaisuutta avoin koska mun elämä ei lopu paniikkihäiriöön, masennukseen eikä ahdistuneisuushäiriöön. elikkä aion hankkia edelleen lapsia eikä se oo mikään päähänpisto!

On vaan jäänyt mieleen kun olet täällä useasti puhunut sitä että tahtoisit olla taas raskaana...tuli vaan mieleen että yritätkö sillä kohentaa mielialaasi? Ihan niin kuin jotkut yrittää pitää parisuhteen pystyssä tekemällä lapsia..yleensä huonoin tuloksin.

Eikö rauhoittvat ole mielialalääkkeitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Jos sulla on tollasia ongelmia mielenterveytes kanssa niin onko järkeä yrittää tulla raskaaksi? Ihan ystävyydellä kysyn. Aattelisin että se vaan voi pahentaa asioita..niin kuin muutkin isot elämänmuutoset.
Niin tai sitten voi käydä kuten minulla joka kärsin sosiaalisesta pelosta muun muassa, että saan rohkeutta pakon edessä lisää ja ylitän rajoja eikä enää niin masennakaan kun on oma pieni ihminen ja perhe joiden vuoksi haluaa jaksaa ja yrittää!!
niin no tämä ketä ihmettelee että kuin tällänen hullu meinaa lapisa hankkia, niin ei varmaan itse oo kokenut pientäkään paniikkikohtausta, että kannattaisi ensin olla varma mistä puhuu.
 

Yhteistyössä