Paniikkihäiriöiset(liittyen tuohon ikävään koulu juttuun)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LOISTOTUPSU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LOISTOTUPSU

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
5 011
0
36
Nykyään saan pahoja kohtauksia ihan tän tapasista jutuista, vaikkei mua asia henkilökohtaisesti kosketa. Mun ei tarvii kun ambulanssa nähdä tai poliisi jossain niin alan ahistumaan, alan miettiin mitä ihmeellisempiä juttuja.

eilen mun oli pakko lähtee ulos kun mun hengitys salpaantu tyystin ja siitä se alko että olin varma että kuolen itekin ihan kohta. :( yöllä olin hereillä vähän väliä kun oli ihan sisäinen tärinä päällä, päähän sattu ja pelkäsin että multa katkee verisuoni :/ kävelin täällä edes takas, niin rauhaton olo ettei mitään rajaa. :|

Oonko sekoomassa vai tuleeko teille tämmösiä?

no en tiedä johtuko mulla eilisestä tapahtumasta vai ei, mutta koko illan tuntui että sydn tulee rinnasta ulos.. :( mulla ei kyllä lääkitys ole vielä kunnossa niin voi toki johtua siitäkin.

tuo sekoamisen pelkohan on yksi yleisimpiä paniikkihäiriön/masennuksen oire!!Ja myös kuolemanpelko!Todella kannattaa hakea lääkitys kun olohan on kauhea tuollaisten ajatusten kanssa.
minulla itselläni ollut myös p.h ja nyt syksyn pimeillä aina oireilee.Olen kuitenkin ilman lääkitystä ollut pari vuotta ja nyt tämän jokelan suhteen taas oireet nousi eilen pintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mutku:
no en tiedä johtuko mulla eilisestä tapahtumasta vai ei, mutta koko illan tuntui että sydn tulee rinnasta ulos.. :( mulla ei kyllä lääkitys ole vielä kunnossa niin voi toki johtua siitäkin.

Ei mullakaan ja tuntuu etten saakaan kuntoon, mikään lääke ei mulle ole käyny vaikka niin monet kokeillu. enkä ees enään jaksais kun menen koko aika huonompaan suuntaan kun niitä kokeilen.

Täällä kanssa yksi paniikkihäiriöinen. On ollut todella vaikeaa saada itsensä koottua :(
Mulla ne oireet tulee lähinnä sellaisena ahdistuneisuutena, tuntuu että pitäis vääntää itsensä solmuun niin helpottais, ja myös sydänoireita tulee.
Minulla on käytössä beetasalpaajat rauhoittamaan tuota sydämen toimintaa.
Koetan aina ajatella että tämä kaikki on vaan minun päässäni ja minä voin hallita tilanteen.
Kyllä puhuminen ja kirjoittaminen auttaa purkamaan asiaa :hug:

Joo tutulta kuulostaa.Toi paniikkihäiriö on iha peestä.Kun kohtaus iskee ni tuntuu et kuolen siihen.Kämmenet hikoo,sydän tykyttää,rupeaa huimaa,ei tiedä mitenpäin olisi,henki ei kulje kunnol.Muutama vuos sitte tilanne oli tosi kauhee.En uskaltanut lähtee enään ulos.Kaupassa käynnit oli tuskaa ku se kohtaus iski siel ihmisjoukossa ja muutenkin rajoitti elämää paljon.Sain lääkityksen ja se auttoi.Nyt en ole pitkiin aikoihin tarvinnut lääkitystä.joskus muutama kohtaus tullu.Nyt tuntuu et taas on ruvennut tulemaan enemmän niitä.Illat on jotenkin kaikista ahistavimpia.Mies lähös kuukaudeks reissuun ja nyt jo kauhulla odotan noit yksinäisiä iltoja.Noh onneks on aina ihmisiä kenelle voi sit soittaa jos tuntuu siltä.Jaksamisia kovasti kaikille jotka noista paniikkihäiriöistä kärsii.

Yhteistyössä