Paniikkihäiriö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei ymmärrä

Vieras
Onko täällä ko. sairaudesta kärsiviä? Voisko joku vähän selittää mitä tuohon kuuluu ja miten se vaikuttaa arkielämässä, kun itse on sitä vaikea ymmärtää. Sisko on kihloissa miehen kanssa, jolla on paniikkihäiriö. se tuntuu vaikuttavan kaikkeen arjessa. Itselle vaan tulee väkisinkin vaan usein mieleen, et mies on vaan laiska. :( Paniikkihäiriö vaikuttaa kuulemma mm. siihen, ettei mies voi käydä töissä, on sairaslomalla tai jollaon työkyvyttömyyslomalla, en muista nimikettä. Kotityöt stressaa, joten niitäkään ei voi juuri tehdä. Lapsen kanssa oleminenkin kuulemma stressaa, jos joutuu liikaa lasta hoitamaan. Päivät siis kuluvat lähinnä siten, että tekee omia juttujaan koneella, kun siskoni hoitaa kodin ja lapsen.

Miten tää musta kuulostaa vaan laiskuudelta? :P

Mulla se ei vaikuta kotona niinkään koska ollaan ihan oman väen kesken, mutta välillä kaupassa ym. ihmisvilinässä saattaa kohtaus iskeä päälle. Koulussa esitelmien pitäminen oli helvettiä, muutenkaan en pidä itsestäni meteliä koska on aivan aivan kamalaa jos ihmiset kiinnittävät minuun liiaksi huomiota.

No sillä taitaa sit olla aika isoja ongelmia. Ja eiks sillä oo lääkitystä? Aika usein siihen on apua saatavilla että pärjää arjen asioista. Enää tossavaiheessa en sitä enää kutsuis paniikkihäiriöks vaan aspergeriks.. Siis kärjistetysti. Mulla kyllä todella lievä se ja mennyt iön myötä ohikin oireet paljon. Nyt vähän tullut uudestaan kun raskaana. Mutta lähipiirissä ihmisiä kellä suurempiakin paniikkihäiriöitä. Ei siis todellakaan noin isoja. En siis osaa sanoa.. Eikö netistä löydy tietoa häiriöstä. Kuinka suureksi voi ongelmat kasvaa??

Mulla on paniikkihäiriö, eikä ap:n kuvaileman miehen käytös mun mielestä paniikkihäiriöltä kuulosta yhtään. Nimenomaan saan kotona tehtyä vaikka mitä, mutta ulos lähteminen on joskus paniikin tultua vaikeaa, ja tosiaan väkijoukot on pahimpia paikkoja. Taitaa olla niin, että mies käyttää paniikkihäiriötä tekosyynä. Ei pelkän paniikkihäiriön takia ainakaan mitään työkyvyttömyyseläkettä saa.

Alkuperäinen kirjoittaja lievästi paniikkihöiriöinen;27434679:
No sillä taitaa sit olla aika isoja ongelmia. Ja eiks sillä oo lääkitystä? Aika usein siihen on apua saatavilla että pärjää arjen asioista. Enää tossavaiheessa en sitä enää kutsuis paniikkihäiriöks vaan aspergeriks..

:O :O

Mullakin on niin kova flunssa, että kutsun sitä verenpainetaudiksi.

Ja AP: Ehkä tällä kyseisellä henkilöllä on joku muu mielenterveydellinen ongelma, mutta ei halua kailottaa sitä ihan koko kylälle ja tyytyy sanomaan, että sairastaa paniikkihäiriötä.
Tai ehkä se on paniikkihäiriö ja ehkä se on niin paha, että joutuu toimimaan miten toimii.

On hyvä tietää ja ymmärtää, että on olemassa oikeasti sellaisia mielen ongelmia, jotka estävät normaalin arjen sujumista eikä se missään tapauksessa ole laiskuutta.

Viimeksi muokattu:
Paniikkihäiriöni sitoi minut neljän seinän sisälle, mitään en kyennyt tekemään. Valitettavaa, mutta totta.
Nyt on hyvä, on lääkkeet, stressitön elämä ja työkyvyttömyyseläke.

toi ettei voi töissä käydä niin kuulostaa kyllä tutulta mutta noita en ymmärrä et miksei voisi olla lasten kanssa ja tehdä kotitöitä

Kohtaus voi tulla erilaisista asioista: kun itse olin 3kk sairaslomalla, niin en voinut ottaa vastuuta mistään tai ahdistuin ja kohtauksia meinasi taas tulla. Opamoxiakaan en mielellään ottaisi kovin usein muun lääkityksen lisäksi, joten silloin kannattaa tosiaan välttää ja antaa hermojen levätä. Tosin mulla se meni ohi, nyt taas pystyn nauttimaan normaalista elämästä, kotitöineen ja lapsineen.

[QUOTE="kokenut";27435194]Se vaan voi olla ylivoimaista. Vaatii hirmuisesti voimia, ihan sanan varsinaisessa merkityksessä. Sitä ei ymmärrä, jos ei ole kokenut.[/QUOTE]

no joo mulla ei ilmeisesti vaan ole niin paha paniikkihäiriö. en oo koskaan tajunnu et sellasesta vois tulla.

Yhteistyössä