Paniikki, mehiläisiä tulee sisälle

  • Viestiketjun aloittaja Ei ole kivaa
  • Ensimmäinen viesti
Ei ole kivaa
Ongelma tulikin jo otsikossa. Mehiläisillä on pesä(t) etupihan puolella katoksessa, jossain siellä laudoituksen takana. Ei kauhean kiva sekään että pörräävät siinä katoksessa etuoven ja autotallin edessä, mutta nyt ne pääsevät jostain myös sisälle.
Osa voi toki tulla ovia avatessa, mutta osa kyllä pääsee jostain muualta, koska niitä on täällä valmiiksi aamuisin ennenkuin kukaan on lähtenyt ulos. Joka päivä niitä tapetaan ja yksi päätti päivänsä itse kodarissa pölyvesiämpäriin, mutta niitä vaan riittää.

Ne ovat isoja ja pelkään niitä. Lisäksi meillä on pieni alle 2v lapsi ja pelkään että joku äsyyntynyt ja pökkäräinen mehiläinen pistää häntä.

Mies suihkutteli myrkkyä sinne laudoituksen väleihin, mutta eihän se ulkoilmassa mitään auta. Pitääkö ne laudat repiä irti ja yrittää hävittää pesät sitä kautta?
Sekin jo auttaisi jos tietäisi mistä ne perkeleet pääsee tänne sisälle.
 
"vieras"
Kannattaa varmaan tilata ammattilaiset siirtämään pesä. Tai jos on kovin hankalassa paikassa varmaan joutuvat myrkyttämään..

http://www.rentokil.fi/yksityisasiakkaat-koti/lentavat-hyonteiset-sivu/ampiaisten-ja-mehilaisten-sivu/index.html
 
"maalainen"
Ovat siis oikeasti mehiläisiä eivätkä ampiaisia ? Olisiko joltakulta tarhurilta pesä karkuteillä, kannattaa varmaan yrittää soitella lähiseudun mehiläistarhureille jotta käyvät hakemassa arvokkaat mehiläisensä takaisin pesälaatikkoon.

Meillä on ampiaispesä saatu tyhjenemään asukeista kyllä ihan siten että on tyhjennetty useampikin purnukka karkotetta (myrkyttäjä on suojattava kunnolla koska pesäänsä puolustavat ampiaiset ovat tosi vaarallisia) ja ihan kyllä laudoituksen takaa viime kesänä lähti yksi yhdyskunta tällä tavalla.

Lykkyä tykö !
 
Ei ole kivaa
Kiitos neuvoista. Kirjoitan tätä kännykällä kun piti paeta työhuoneesta yhden hörrinkäisen tieltä.
Kyllä nuo jotain muita ovat kuin ampiaisia, ovat sellaisia pörröisiä ja paksuja. Pitää vielä puhua miehen kanssa, itse olen ihan valmis soittamaan ammattilaisille. Kiitos tuosta linkistä!
 

Yhteistyössä