Paniikki iski: annoin 1-vuotiaalle pähkinäsuklaata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piipa75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piipa75

Jäsen
11.02.2007
893
0
16
Apua! Annoin tuossa tunti sitten pari viikkoa vajaa 1-vuotiaalle tytölleni pienen palasen (murusen) tupla-suklaata. Vasta sen annettuani tajusin, että suklaa sisältää pähkinää. Nyt tyttö on mielestäni hieman yskiskellyt ja minulle iski paniikki, että mitä jos tyttö onkin allerginen pähkinälle ja hänelle tulee kohta kauhea hengenahdistus tms! Itse olen pähkinäallergikko, mutta vain muutamat pähkinät aiheuttavat minulle oireita.

Onko kellään tietoa vauvojen / taaperoiden pähkinäallergiasta ja siitä, miten ja kuinka nopeasti ne ilmenevät. Ja etenkin mitä tehdä, jos kohtaus iskee.. :o

no kuule jos allerginrn oisi, niin reaktio olisi jo varmasti tullut. Minä olen allerginen maapähkinälle ja reaktio tulee samantien kun laitan pähkinän suuhuh! Älähän ylireagoi..

Jos hengitystiet menee tukkoon, niin soitat ambulanssin.
Mutta kysymys, onko lapsellasi todettu allergioita? Mitä tahansa?
*muokkaan* siis kauan aikaa sitten. Ei se kohtaus enää sitten kuule tule! Oishan se jo tullut |O .

Kiitos asiallisista vastauksista. Olen ehkä vähän hysteerinen, mutta tottakai äiti pelästyy tällaista varsinkin, kun olen itse pähkinäallergikko.

Katsoin Allergialiiton sivuilta, että normaalisti pähkinää voi antaa jo 6kk ikäiselle vauvalle, mutta jos vanhemmilla on allergioita tms., suositellaan sitä antamaan vasta, kun lapsi on 3-vuotias. No, jatkossa osaan olla viisaampi.

Yhteistyössä