Paniikki iskee! 4 kuukautta aikaa tulla raskaaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos ei huhtikuuhun mennessä ole raskaus alkanut, niin edessä on laparoskopia :( Ja mua jännittää aivan sairaasti! Mitä jos leikkauksessa jokin menee pieleen, jos kohtu vaurioituu tai muuta kamalaa.

Nyt aloitetaan terolut+clomifen yhdistelmällä, toivottavasti tärppää! Helpompaa kyllä olisi jos ei tarvisi "kello kaulassa" yrittää.

[QUOTE="vieras";25066570]Hei, kerrotko lisää? Miksi moinen aikaraja? Onko sinulla endometrioosi?[/QUOTE]

Joo, on endometrioosia. Huhtikuuhun mennessä tulee kaksi vuotta yritystä ilman onnistumista täyteen. Joten siksikin leikkaus.
On tää aika kamalaa!

Tsemppiä raskautumiseen! toivotaan, että tärppää. Sellaista halusin sulle sanoa, että älä suotta pelkää laparoskopiaa: mullekin tehtiin se endon takia ja hyvin meni. Leikkauksissa on toki aina riskinsä, mutta tuosta toipuu yleensä kyllä nopsaan. Ja nyt meilläkin on 1½ v. poika, joten hyötyäkin siitä oli, kun endoa saatiin vähennettyä.

[QUOTE="vieras ap";25066585]Joo, on endometrioosia. Huhtikuuhun mennessä tulee kaksi vuotta yritystä ilman onnistumista täyteen. Joten siksikin leikkaus.
On tää aika kamalaa![/QUOTE]

Tsemppiä! Täällä endo-kohtalotoveri... Yritetään olla positiivisin mielin! Jospa se testikin näyttäisi sitten plussaa. :)

[QUOTE="...";25066619]Tsemppiä raskautumiseen! toivotaan, että tärppää. Sellaista halusin sulle sanoa, että älä suotta pelkää laparoskopiaa: mullekin tehtiin se endon takia ja hyvin meni. Leikkauksissa on toki aina riskinsä, mutta tuosta toipuu yleensä kyllä nopsaan. Ja nyt meilläkin on 1½ v. poika, joten hyötyäkin siitä oli, kun endoa saatiin vähennettyä.[/QUOTE]

Kiitos sinulle!
On meillä jo yksi lapsi, kohta viisi vuotias. Onneksi! Mutta kovasti toivotaan toista :)

Mä en ole ikinä ollut missään leikkauksessa, joten senkin takia jännittää aivan mahdottomasti.

[QUOTE="vieras";25066633]Tsemppiä! Täällä endo-kohtalotoveri... Yritetään olla positiivisin mielin! Jospa se testikin näyttäisi sitten plussaa. :)[/QUOTE]

Onko sulla endo kuinka pahana?

[QUOTE="vieras ap";25066646]Onko sulla endo kuinka pahana?[/QUOTE]

Mä en tiedä, se todettiin kesällä aika erikoisella tavalla (endokasvain iholla) ja tutkimukset ovat vasta tänä syksynä käynnistyneet. Viimeisen vuoden verran olen ollut ihan järkyttävän kipeä menkkojen aikaan. Mut laparoskopiaa minäkin jännitän, jos semmoinen on tullakseen... Mutta monilla leikkaus on auttanut. :)

[QUOTE="vieras";25066690]Mä en tiedä, se todettiin kesällä aika erikoisella tavalla (endokasvain iholla) ja tutkimukset ovat vasta tänä syksynä käynnistyneet. Viimeisen vuoden verran olen ollut ihan järkyttävän kipeä menkkojen aikaan. Mut laparoskopiaa minäkin jännitän, jos semmoinen on tullakseen... Mutta monilla leikkaus on auttanut. :)[/QUOTE]

Iholla?! Aika jännä! Mimmoinen se kasvain sitten oli?

Tsemppiä sullekin =)

[QUOTE="vieras ap";25066702]Iholla?! Aika jännä! Mimmoinen se kasvain sitten oli?

Tsemppiä sullekin =)[/QUOTE]

Kiitos :) Kasvain diagnosoitiin ensin luomeksi. Se kasvoi tosi aggressiivisesti ja vaihtoi väriä (kierron mukaan, kun näin jälkikäteen ajattelee). Joten toisaalta oli helpotus, että kyse oli endosta...

[QUOTE="vieras";25066727]Kiitos :) Kasvain diagnosoitiin ensin luomeksi. Se kasvoi tosi aggressiivisesti ja vaihtoi väriä (kierron mukaan, kun näin jälkikäteen ajattelee). Joten toisaalta oli helpotus, että kyse oli endosta...[/QUOTE]

No varmasti oli helpotus! Mutta aika uskomatonta kyllä

tuota mulle on tehty tähystysleikkauksessa umpilisäkkeen poisto ja olin sen jälkeen niin älyttömän kipeä että olisin huutanut täysii jos olisin kivultani kyennyt huutamaan,ikinä mikään ei ole ollut niin kivuliasta kuin siitä leikkauksesta herääminen, yöllä laittoivat vuorotellen kovaa kipulääkettä suoneen ja pahoinvointi lääkettä. aamulla lykkäsivät panadolia käteen ja pistivät pihalle ja minä olin että panadolia en mä sillä pärjää.

sit leikkausalue infektoitu ja edessä oli antibioottitippa monta vrk. siitä kun toivuin niin aika äkkiä olin kivuton.

Yhteistyössä