Paniikissa Clearbluen viikkonäytön vuoksi!

Onko kellään kokemuksia clearbluen viikkonäytön heitoista?

Olen aivan paniikissa, sillä tein viime viikolla ensin kaksi tavallista clearblueta, jotka näyttivät molemmat plussaa. Eilen halusin tehdä vielä digitaalisen clearbluen, jonka mukaan olin myös raskaana, mutta viikkoja oli liian vähän. :(
Clearblue näytti hedelmöittymisajankohdan mukaan 1-2 viikkoa, kun tuloksen olisi pitänyt olla 2-3 viikkoa. Olen laskelmieni mukaan tänään viikolla 4+4 (testin tekopäivänä siis 4+3).

Mulla on tosin epäsäännöllinen kierto, 29-33 päivän välillä, mutta olen laskenut tämän nyt yleisimmän, 31-päivän mukaan.
Olen aivan paniikissa, sillä olen kokenut jo yhden keskenmenon, onko tämä nyt merkki toisesta??
 
"Lila"
Miksi et mene veritestiin ja saat hcg-arvon? Sitten parin päivän kuluttua uudestaan. Jos arvo on tuplaantunut, kaikki on OK. Ei se alkuarvo ole tärkeä, vaan se tuplaantuminen.

En vetäisi suoraan mitään ikäviä johtopäätöksiä tuosta CB digitalista.
 
"vieras"
testeihin ei kannata sokeasti luottaa. Parin viikon päästä voit mennä alkuraskauden ultraan jossa lääkäri ottaa sikiöstä mitat ja osaa sanoa millä viikolla oikeasti olet. Itse olen käynyt ultrassa n. rv 7. Oikea laskettu aika ja neuvolakortin laskettu aika eivät ole koskaan olleet minulla samat.
 
"xxxx"
miten tuo testi toimii?

Voisiko se näyttää raskauden hedelmöittymisajankohdasta. Eli silloinhan siihen pitää lisätä vielä se 2 viikkoa jotta saat todelliset raskausviikot.

Kun raskausviikothan lasketaan siitä kun ne viimeiset menkat alkaa. Ja hedelmöittymishetkellä olet periaatteessa jo n. viikolla kolme.
Hölmöä logiikkaa. Mutta ensimmäisellä, toisella raskausviikolla et ole edes vielä raskaana.
 
  • Tykkää
Reactions: lehmätyttö
"..."
Mulla ainakin näytti oikein ne viikot ja jos sun viestistä oikein ymmärsin niin sulla myös melko lähelle, eihän se nyt ihan tarkka voi olla kun hormonin määrästä riippuu ja ihmisillä se vaihtelee. JOs siis sulla testin tekopäivänä viikkoja 4+3 ja testi näyttää hedelmöitymisestä 1-2vkoa niin sehän tarkoittaa että raskaus ois sen 3-4vkoa kestänyt. Raskauden alku lasketaan yleensä edellisistä kuukautisista ei hedelmöitymisajankohdasta.
 
Testi toimii juuri noin kuin oletitkin, mittaa arvon hedelmöittymisajankohdasta. Vaihtoehdot testissä ovat 1-2 viikkoa hedelmöittymisajankohdasta (vastaa lääkärin mittaamia viikkoja 3-4), 2-3 viikkoa (vastaa 4-5), ja 3+ viikkoa (joka vastaa 5+ viikkoja). Eli sain tuloksen 1-2 viikkoa hedelmöittymisajankohdasta, joka vastaa 3-4 raskausviikkoa. Odotin tuloksen olevan 2-3 viikkoa hedelmöittymisestä, eli tuon 4-5 raskausviikkoa, koska olen laskujeni mukaan n. viikolla 4+4.

Olen myös suunnitellut meneväni veritestiin ja (jos sitten vielä on aihetta, nyyh :( ) varhaisultraan. Olisin halunnut jo tänään veritestiin, mutta sairaanhoitaja puhelimen toisessa päässä käski mun tehdä huomenna uuden clearblue-testin, ja sanoi että lääkäri soittaa mulle sitten torstaina!?
 
tn
Onnea plussasta!

Kerran kokeilin noita viikkonäytöllisiä ja hyvin piti paikkansa. Paniikkiin tuosta tuloksesta kannattaa tuskin mennä, kaikkeen tuollaiseen mittaamiseen liittyy aina epävarmuutta ja yksilöllistä vaihtelua. Rentoudu ja nauti raskaudesta :)
 
ja lisäyksenä vielä edelliseen, että voiko tässä vaiheessa enää testin tekoajankohta vaikuttaa, sillä tein sen illalla ja olin käynyt juuri tunti sitten vessassa. Raskausoireena on siis ainakin tämä jatkuva vessassa ramppaaminen!
 
"trolli"
voe elämä. se raskaus ei mene miksikään vaikka tuhlaisit tuhat testiä ja kasoittain terveydenhuollon rahoja. se menee kesken jos menee. vaikka tänään asiat olisi ok, huomenna ei välttämättä ole.

mitä jos rauhoittuisit ja alkaisit nauttimaan raskaudestasi? ala huolestua sitten kun vuodat verta.
 
ei hätää
Ja jos testi on tehty viikolla 4+2, niin käytännössähän se tarkoittaa clearbluella aika lailla 2viikkkoa. 1-2 ja 2-3, molemmissa on se 2 viikkoa. Eihän tommonen testi voi niin tarkkaan mitata kuitenkaan, ja hcg-arvotkin on luultavasti aluksi jossain määrin yksilöllisiä. Lisäksi se, että tuntia ennen testiä on just käyny vessassa, vaikuttaa ihan varmasti virtsan väkevyyteen ja sitä kautta sen sisältämään hormonimäärään.
 
Suurin "syy" tulokselle taitaa olla tuo tunti virtsaa rakossa... Pidätät ainakin sen 3-4h ennen testin tekoa. Muuten sanoisin olevan rahojen tuhlausta.

Jos sulla ei ole ultralla todettu ovulaation tapahtuneen, niin hedelmöittymisajankohta on vain villi veikkaus. Monet arvioivat olevansa pidemmällä raskaana kuin ovatkaan.

tsemppiä ja onnea plussasta!
 
Mulla kävi kans tolleen et viimeks ku olin raskaana, tein testin ja odotin tulosta 3-4 mut sainkin tulokseksi 1-2. En sit uskonu sitä, mut ekassa ultrassa laskettua aikaa siirrettiinkin yli viikolla myöhemmäks eli hedelmöittyminen oli tapahtunut myöhemmin kuin menkoista ois voinu laskea (kp 21 tai jotain).
Eli no panic!!
 
"..."
no kannattaa päätellä siitä että se on muutenkin niin suuntaa-antava "1 tai 2 viikkoa" eli testinkin mukaan voi heittää vähintään viikolla koko tulos. eli mun mielestä on ihan sama saako tuloksen 1-2 vai 2-3
kummassakin näytössä on ainakin tuo numero 2 :D (hieno logiikka) että kumpikin testi näyttäis että olet raskaana sen suunnilleen 2 viikkoa. (eikö olekkin hieno logiikka? :D)

jooo. jos nyt ei vatsakipuja ja verta ole ja testi kuitenkin on positiivinen niin älä nyt vielä muuta päättele.
ajattele vanhanajan testillä et tietäis mitään näistä hemmetin viikoista :)
 
Huldasharks, olin juuri lähdössä apteekkiin ostamaan lisää testejä (ai miten niin hormoonit saavat sekaisin :D ), mutta onneksi näin viestisi ennen kuin lähdin ja päätin rauhoittua. :D Ja kiitos onnitteluista! :)

Taidan tehdä niin kuin terveydenhoitaja neuvoi, teen huomenna aamulla uuden testin ja odottelen lääkärin soittoa torstaina.
 
Jadey ja Maira, ette tiedä kuinka iloiseksi tulin tuosta, kiitos!!! :)

Vierailija, noin mäkin yritän nyt sitten vaan ajatella... Vatsaa kyllä välillä vihloo, mutta eikö se olekaan normaalia? :eek: Vuotoa ei kyllä ole. Ehkä nyt vaan otan päivän kerrallaan ja lopetan hetkeksi murehtimisen. ;)
 
Niin kun ihan oikeasti, sä panikoit nyt turhasta, ei se digitesti jumala ole vaan suuntaa antava ja oikeinhan se näyttää.. :) Mä luulen et toi tunti rakossa oli liian vähän ja huomenna tulee jo toinen tulos, se kun muuttuu hyvinkin nopeasti.. :)

Onnea raskaudesta, osta VAIN se yksi testi ja lakkaa stressaamasta/testaamasta.. ;)

Patin viikon päästä sitten vaikka varhaisultraan.
 
Maira, onpa ihanaa kun täällä on tuollaisia rauhoittelevia ihmisiä! :) Ehkä en tuhlaa tosiaan enää enempää rahaa ja ostan tänään vain yhden testin, minkä teen sitten huomenna aamulla... Varhaisultraa olen hieman suunnitellutkin. Arvasin aikanaan kun sain keskenmenon, että seuraavassa raskaudessa tulen olemaan aivan hysteerinen... Tunteet kulkevat nyt "hieman" vuoristorataa.
 
^Täällä on monta keskenmenoa tms. kokenutta, joten kyllä tiedetään millasta tunteiden myllerrystä se voi olla kun taas tärppää, mutta kun sille keskenmenollekkaan mitään ei itse voi, joten paras vaan rauhottua ja säästää ne rahansa siihen ultraan jonka jälkeen on taas viisaampi ja ehkä hetken pystyy taas hengähtää rauhassa... :heart:

Raskaana kunnes toisin todistetaan, nauti siitä täysin rinnoin! :flower:
 
"Yxkax"
Minulla 6+4 näytti vielä 2-3. Paniikissa veritestiin ja hcg 28000. Seuraavana päivänä ultrassa viikkoja vastaava elävä alkio :) tuulimunassa ei missään vaiheessa tullut muuta kuin 1-2
 
mutta
[QUOTE="Yxkax";29543075]Minulla 6+4 näytti vielä 2-3. Paniikissa veritestiin ja hcg 28000. Seuraavana päivänä ultrassa viikkoja vastaava elävä alkio :) tuulimunassa ei missään vaiheessa tullut muuta kuin 1-2[/QUOTE]

2-3viikkoa HEDELMÖITYKSESTÄ!! Ja SUURINPIIRTEIN..
 

Yhteistyössä