Panadol vs. Panacod, kumpi alkaa vaikuttamaan nopeammin? (jälkisupistuskipuun tarvitsen apua)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Taas viime yönä pääsi parku...jälkisupistuksia 45 min tauotta :(

Sama homma 2 yötä sitten ja pelko on persiissä että koska tuo alkaa seuraavan kerran.

Otin heti panadolin, kaurapussit selkään ja vatsaan ja mies hieroi selkääni kun kivut kävivät ns. ylivoimaisiksi. 45 min kuluttua otin Panacodin, mutta tuolloin kivut olivat jo lieventyneet eli en osaa sanoa kuinka nopeasti se auttoi tai auttoiko se.

Jos Panadolista tuli apua niin sen vaikutus alkoi 40 min päästä pillerin popsimisesta...sitä odotellessa tuli kyllä "'äitiä ikävä".

Miten nää jälkisupistukset voikin sattua ihan yhtä kovaa kun synnytyssupparit ja jatkua edelleen (synnytin maanantaina)?

Eli kumpi kannattaa ottaa heti...Panadol vai Panacod, jos haluaa apua kipuihin mahd. pian?

Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Saako Panacodia syödä, jos imetät? Mulla ei Panadol auttanut, Burana kyllä. Eihän Buranaakaan suositella, mutta synnärillä sanoi, että silloin tällöin ok.

Ei Buranan käytölle imetysaikana ole nykyään mitään esteitä. Ennen se oli kielletty, mutta ei enää.

Saako Panacodia syödä, jos imetät? Mulla ei Panadol auttanut, Burana kyllä. Eihän Buranaakaan suositella, mutta synnärillä sanoi, että silloin tällöin ok.

Joo ja ei.

Synnärillä vierustoveri sai mielestäni Panacodia supistuskipuihin vaikka hän imetti. Mä soittelin päivystykseen viime yönä ja asiaa kyselin vielä varmuudeksi. Alkuun teilasivat Panacodin syönnin, mutta koska imetän vain 1-2 kertaa vuorokaudessa (tai siis lypsän ja syötän pullosta) niin voin Panacodin ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Ei Buranan käytölle imetysaikana ole nykyään mitään esteitä. Ennen se oli kielletty, mutta ei enää.

Buranaa, Panadolia ja Litalginia mä popsin synnärillä tähän samaan vaivaan, eli ei tosiaan ole estettä niiden käytölle.

Panacodia ei kyllä suositella vaikka imettäis kerran päivässä.

jos on erittäin kovat jälkisupistukset niin kyseessä voi olla raskausmateriaalin jäämisestä kohtuun joka aiheuttaa supistuksia mutta ei tule ulospäin. Jos jatkuu vielä ens viikkoon niin yhteys vuodeosastolle, asia pitää tarkistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Panacodia ei kyllä suositella vaikka imettäis kerran päivässä.

jos on erittäin kovat jälkisupistukset niin kyseessä voi olla raskausmateriaalin jäämisestä kohtuun joka aiheuttaa supistuksia mutta ei tule ulospäin. Jos jatkuu vielä ens viikkoon niin yhteys vuodeosastolle, asia pitää tarkistaa.

No mun nyt kuitenkin lääkäri antoi luvan niitä popsia. Ja tosiaan TYKS:issäkin niitä saa.

Jälkeiset olivat kyllä täydelliset, mutta eipä sitä tosiaan koskaan tiedä onko kuitenkin jotain jäänyt sisään. Huomenna soitan tk-lääkärille ja pohdin hänen kanssaan tätä asiaa sitten tarkemmin.

Panacodia ei saisi ottaa silloin jos imettää. Koskaan kun ei tiedä miten nopeasti elimistö käsittelee kodeiinin. Joskus käsittelynopeus on hidasta, silloin kodeiinia erittyy maitoon ja sitä kautta lapseen. On ihna lapsia kuollut maidon kautta saatuun yliannostukseen.

Itse käytän panacodia migreeniin, eikä ole lääkäreillä ollut mitään sitä vastaan... Joudun ottamaan 1-4kertaa kuukaudessa, 1tabletin kerrallaan. Ja siis imetän täyspäiväisesti.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen, mulla molemmat (panadol ja panacod) vaikuttaa yhtä nopeesti, noin puolen tunnin sisällä tabletin ottamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Cod:
Panacodia ei saisi ottaa silloin jos imettää. Koskaan kun ei tiedä miten nopeasti elimistö käsittelee kodeiinin. Joskus käsittelynopeus on hidasta, silloin kodeiinia erittyy maitoon ja sitä kautta lapseen. On ihna lapsia kuollut maidon kautta saatuun yliannostukseen.

Todellakin käyttäisin mieluummin ihan sitä Buranaa.
Panacod on codeiinin takia vaarallinen lääke nautittavaksi kun imettää.

Yliopiston apteekin sivuilta tarkistin panacodin tuoteselosteen ja siellä lukee näin:

Raskaus ja imetys

Lääkettä voi tavanomaisina annoksina käyttää myös raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä.

Yhteistyössä