Panacodin käyttö tarkoitus?

• Viestiketjun aloittaja jumissa
  • Ensimmäinen viesti
myy
Se on kipulääke. Toimii lihasjumeihin tosin sillä tavallakin että kun kipu vähenee, voi liikkua rennommin ja lihasjumi laukeaa helpommin. Kipu pahentaa jumia, kun jännittää liikkuessa.

--
Panacod on miedosti huumaava kipulääke, mutta voi väsyttää/"huumata" niin paljon että se sen kautta rentouttaa lihaksia(kin). Sirdalud on lihasrelaksantti, muitakin toki on.

Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ok. mitäs näitä lihaksia rentouttavia lääkkeitä sitten on?
mulla on dolan
Minullekin on Dolania määrätty selän lihasjumiin, mutta en tiedä auttoiko se niin kovasti.

Kyllä pelkkä kipulääkekin auttaa, sillä silloin pystyy liikkumaan kun ei tunne niin kovaa kipua. Ja liike saa lihakset taas toimimaan.

ap
siksi kysyin tätä, kun lääkäri ei suostunut mulle kirjoittamaan mitään, vaikka olen järkyttävän jumissa. Sanoi, ettei muita tähän tarkoitukseen olevia lääkkeitä ole kuin sirdalud, ja imetyksen takia se ei käy.
Käski vaan venytellä ja mennä hierojalle, vaikka olo on lähes sietämätön :/

myy
ja varsinaisesti en ole kipeä, vaan lihakset on niin kireinä, että aiheuttaa huimausta, huonoa oloa, pään puutumista ja kuristavaa tunnetta.
Koita ottaa vaikka Panadolia. Sekin auttaa jonkin verran kipuun, jolloin voit liikkua että vertyy. Tai sitten jumissa oleviin lihaksiin vaikka kipugeeliä. Kysy apteekista mitä niistä voi käyttää imetyksen aikana. Kipugeelistä tai kylmäsalvasta on monesti ollut minulle helpotusta vastaavassa tilanteessa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
ja varsinaisesti en ole kipeä, vaan lihakset on niin kireinä, että aiheuttaa huimausta, huonoa oloa, pään puutumista ja kuristavaa tunnetta.
Koita ottaa vaikka Panadolia. Sekin auttaa jonkin verran kipuun, jolloin voit liikkua että vertyy. Tai sitten jumissa oleviin lihaksiin vaikka kipugeeliä. Kysy apteekista mitä niistä voi käyttää imetyksen aikana. Kipugeelistä tai kylmäsalvasta on monesti ollut minulle helpotusta vastaavassa tilanteessa.
Miehelle just koitin selittää samasta asiasta. Auttaako kipulääke, kun en ole kipeä? vaan juurikin tuo huono olo jne....

myy
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Miehelle just koitin selittää samasta asiasta. Auttaako kipulääke, kun en ole kipeä? vaan juurikin tuo huono olo jne....
Äkkiähän se selviää että auttaako, kun kokeilet ottaa esim sitä Panadolia, joka pitäisi olla turvallinen ottaa imetyksen aikanakin. :)

lekuri
Älä käytä Panacodia jos imetät. Se voi huonolla tuurilla (jos satut olemaan aineenvaihdunnan osalta tiettyä ryhmää) aiheuttaa vauvalle hengityksen loppumisen. :/ TYKS:n alueella muutama v. sitten tapahtui näin vauvalle... Ota Panadolia ja mene hierojalle!

Yhteistyössä