Pampersin tutkimus - uskoako vaiko eikö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omituista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omituista

Vieras
Postissa tuli Pampers Village -lehti, jonka lopussa oli parin tutkimuksen tulokset. (Lähteenä mainitaan Pampers.com 2008, en jaksanut sieltä tarkemmin alkaa etsimään näitä tutkimuksia.)Toisessa oli tutkittu "Missä iässä vauvasi sanoi ensi kerran äiti tai isä?". Sen mukaan alle 5 kk iässä jopa 15,65 % vauvoista olisi sanonut jomman kumman sanan, 5 kk iässä 17,12 %, 6kk ikäisenä 22,84 %, 7 kk ikäisenä 17,65 % ja 8 kk iässä tai vanhempana 26,74 %. Että siis yli 73 % lapsista olisi ennen 8 kk ikää sanonut "äiti" tai "isä"??

Toinen tutkimus oli "Milloin lapsesi alkoi nukkua koko yön?". Sen tulokset olivat: 0-3 kk ikäisenä 59,79 % (!!!), 4-6 kk iässä 24,31 %, 7-9 kk iässä 6,93 % ja 9-12 kk iässä 8,97 %.

Meillä on 8 kk ikäinen tyttö, joka on ehkä kerran jokellellessaan VAHINGOSSA sanonut jotain, mikä muistutti äiti-sanaa. Ja tuo nukkumis-tutkimus ihmetyttää vieläkin enemmän! En mitenkään voi uskoa että melkein 60 % vauvoista nukkuisi KOKO yön jo 0-3 kk ikäisenä. Meillä neiti heräilee vieläkin 3-5 kertaa yössä. Mahtaakohan nuo tutkimukset olla tottakaan - en voi mitenkään uskoa noita... Mites te muut??

Noi tulokset on taas tuloksia. Itse en myöskään aina usko tutkimuksiin.
Itseni kohdalla molemmat lapset ovat kyllä alkaneet nukkumaan yöt ilman heräilyjä 2kk ikäisenä ja esikoinen alkoi kylvää äiti sanaa 6,5kk ikäisenä.

Mikä oli tutkimuksen kieli? Meidän 7-kuukautinen tyttö on sanonut jo monta kertaa (eka kerran alle puolivuotiaana) esim. mamamama, mutta tuskin vauva tarkoituksella noin äitiä kutsui.

Edelliselle: Joo, itse asiassa mä luulen että kyse on amerikkalaistutkimuksesta, ja tuli tuo sama mieleen kun olin ton aloituksen kirjoittanut. Eli varmaan vauvat on höpötelleet tota mammammaata tai mamimamia, tai sitten jotain tyyliin dädädä. Kyllä meidänkin 8-kuinen on noita jokellellut. :)

Meidän poika sanoi puolivuotiaana ihan selkeästi äiti aina kun näki minut. 8kk iässä tuli lisäksi sanat mopo, imuri, isi. Toiset alkavat aiemmin. Silti nyt 1v9kk iässä poika puhuu edelleen sanoja, ei lauseita ollenkaan.

Nukkumisesta: monet kavereitteni vauvat ovat nukkuneet 2kk alkaen yönsä kokonaan. Siksi tuntuukin oudolta, kun meillä ei nukuta vieläkään! Olenkin kaveripiirissäni se outolintu.

Aika isot on prosentit mutta meiltä löytyy molempia: aikaisin sanoja sanonut mutta huonosti nukkunut sekä myöhään mitään sanonut mutta hyvin pienestä asti nukkunut.

juu meillä hoettiin sanaa mama.. puoli vuotiaana, mutta sanat äiti ja isi tuli 1v2kk iässä (olivat ekat viralliset sanat). Nyt lapsen ollessa 1v10kk en voi edelleenkään sanoa tämän nukkuvan öitä..

Yhteistyössä