Pampers vai libero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muumi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"muumi"

Vieras
Ensin olin täysi Liberon kannattaja, mutta nyt meillä on pojalla ollut käytössä vaihtelunvuoksi pampers housuvaipat. Huomasin sen että pamperssin vaipat on paljon paremmat yöllä. Liberoissa tuli tosi monesti pissa "läpi" ja aamulla oli vaatteetki märät, pamperssin käytön aikana niin ei ole tullut kertaakaan. Mummilassa kerran kyllä, mutta mummi tais laittaa vaipan hieman huonosti. :)

Inhoan nuissa pampersseissa sitä että ei saa niin kätevästi repaistua auki kuin liberon vastaavia housuvaippoja.

meillä oli esikoisella aikoinaan vauvasta asti liberot, mutta sitten kun lähti kävelemään vaihdettiin pampersiin kun koin paremmaksi.
kakkosen kohdalla oli pampers parempi vauva-aikana, ja käytin housuvaippana kun lähti kävelemään. mutta mummo oli ostanut sitten liberoita housuvaippana mummolaan ja muksupa ei sen jälkeen hyväksynyt ite pampersia.
kisko ja repi niitä kokoajan päältään. joten vaihdoin liberoon. ja muksukin ollut tyytyväinen.
sitten mummo oli vahingossa ostanu teippivaippoja (liberon) ja nyt muksu ei hyväksy housuvaippoja ollenkaan jos näkee että teippivaippoja on tarjolla.

vastasyntyneenä liberot, nyt 4kk vanha ja pamperssit olleet parempia. Yöllä on lidlin vaippa (ja on hyvä).

Esikoisen kohalla oli samalla lailla mutta kun siirryttiin housuvaippoihin niin silloin taas liberot oli parempia ja huggies vaipatkin oli hyvät.

liberosta karmee vaippaihottuma, pamperssin kanssa pysyy vähän parempana... (käytetään siis vaa öisin kertsejä tai jos ollaan koko päivä reissussa) Ehdottomasti kestovaippaa käyttäessä pysyy pylly parhaimpana. Todella on herkkä peppunen poika vaikka hoidetaan asianmukasesti ihoa.

Mun mielestä liberot on kaikkein huonoimpia, ne on jäykkiä, paksuja ja vuotaa. Tuntuu, et lapsen on hankala liikkuakin niin paksun vaipan kans. Kestovaipatki on tosi paksuja, enkä sen takia ees harkinnu sellasten käyttämistä.

[QUOTE="pampers";24802857]Mun mielestä liberot on kaikkein huonoimpia, ne on jäykkiä, paksuja ja vuotaa. Tuntuu, et lapsen on hankala liikkuakin niin paksun vaipan kans. Kestovaipatki on tosi paksuja, enkä sen takia ees harkinnu sellasten käyttämistä.[/QUOTE]

Eipä ne kestotkaan niin paksuja ole, tämä tuntuu olevan hirveän yleinen ennakko käsitys. Kestovaippojakin on niin paljon erilaisia. Ja mulle on väitetty ettei lapsi ei opi liikkumaan, kun kestovaippa on niin paksu paketti... Meillä on käytetty lähes pelkästään kestoja, reissussa kertavippoja. Lapsi ryömi 4,5 kk ja käveli tukea vasten 7,5 kk eli eipä ainakaan meillä ole kestot menoa haitanneet :) Tämä kestovaippapropaganda meni nyt vähän OT, anteeksi :)

Käytin ennen Muumeja jotka olivat aikas ok, mutta Libero housuvaipat yli 10kg lapselle ovat surkeat. Jos yhtään tulee enempää tavaraa niin kaikki läpi ja vaatteiden pesulle! Vaihdoinkin juuri Pambersiin ja lapsi on taas pysynyt kuivana.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä