Pamol F:ää 10kg lapselle...

pypylleröinen

Aktiivinen jäsen
05.07.2010
1 890
0
36
Paketissa lukee, että max. 3krt/vrk. (toi on siis 125mg paketti). Annoin 9 aikaan ekakerran, voinko mä antaa tokan 15 aikaan ja kolmannen nukkumaan mennessä 21-22 välillä? Sillon tulis 6h välein toi annos, mutten antais enää yöllä, kun ei herää sillon. Jos herää ja on lääkkeen tarpeessa, annan pronaxenia, laskee kuumekin kunnolla.
Mut pitäiskö toi annostus miettiä niin, että tulis sen 8h väliä per kerta, kun 3krt/pvä on annostus, vai onko ok antaa pienemmin väliajoin, ja yöllä pitää pidempi tauko?

Mä oon antanut noin 6h välein kuten sinäkin, mutta ostin nyt rinnalle buranan litkua ja annan sitä kerran. Tulee parasetamoliin ainakin riittävä väli. Ja Pamolin ja Burananhan vois antaa vaikka yhtäaikaa.

Anna mieluummin sitä Pronaxenia, sillä on pitkäkestoinen lääke. Auttaa sekä kipuun että kuumeeseen. Kahdesti päivässä saa antaa ja se riittää. Jos kuume on korkea eikä Pronaxen riitä sitä tarpeeksi laskemaan, niin lisäksi voi antaa parasetamolia. Kohtuullinen kuume on tosin ihan hyvä juttu toipumisen kannalta, joten ei tarvitse kokonaan pois lääkitä. Itse en anna kuumetta laskevaa ollenkaan, jos kuume ei mene paljon yli 38 asteen tai lapsen kunto heikkene liikaa. Lääkitsen oloa muuten, huolehdin nesteytyksestä ja annan lapsen levätä. Kuumeettomana ei malta ottaa rauhassa ja toipuu hitaammin tai sitten tulee jälkitauteja.

Anna mieluummin sitä Pronaxenia, sillä on pitkäkestoinen lääke. Auttaa sekä kipuun että kuumeeseen. Kahdesti päivässä saa antaa ja se riittää. Jos kuume on korkea eikä Pronaxen riitä sitä tarpeeksi laskemaan, niin lisäksi voi antaa parasetamolia. Kohtuullinen kuume on tosin ihan hyvä juttu toipumisen kannalta, joten ei tarvitse kokonaan pois lääkitä. Itse en anna kuumetta laskevaa ollenkaan, jos kuume ei mene paljon yli 38 asteen tai lapsen kunto heikkene liikaa. Lääkitsen oloa muuten, huolehdin nesteytyksestä ja annan lapsen levätä. Kuumeettomana ei malta ottaa rauhassa ja toipuu hitaammin tai sitten tulee jälkitauteja.

No kun tolla ei oo kuumetta, mutta selkeesti sitä sattuu, kun yskii :/ Tosin nyt ei oo yskinyt edes, kun annoin aamulla ventolinea pari hönkäystä... Ja nyt vaikuttaa tällä hetkellä ihan normaalilta...

Ja mä oon aina ollut jotenki varovainen ton Pronaxenin kanssa, niinku mun mieskin, sillon kun se resepti saatiin, lääkäri sano, että sit vaan annetaan sitä, jos on oikeesti tosi kipee, ja kuume ei laske panadolilla tai vastaavalla... :/ Hmm...

XXXX, ootko antanut sen päivällä annettavan buranaa? Meillä ei sitä kyl oo, mut kaipa sitäki voi käydä apteekista hakemassa. Panadolikin näyttää olevan loppu, ei oo nyt just kun tota Pamolia...

Viimeksi muokattu:
Minkä ikäinen lapsesi on? Koita antaa höyryhengitystä vaikka suihkussa tai saunan alalauteella, Vicks VapoRubia voit sivellä rintaan ja selkään 2-vuotiaasta alkaen (vaatteeseen jo aikaisemmin) ja viileällä syömisellä tai juomisella turruttaa kurkkukipua. Jos ei nyt yski, niin tuskin kipulääkettä koko ajan tarvitsee. Yöksi sitten ja mieluummin pitkävaikutteista. Ei Pronaxenissa ole mitään pelättävää, jos ohjeen mukaan antaa. :)

Minkä ikäinen lapsesi on? Koita antaa höyryhengitystä vaikka suihkussa tai saunan alalauteella, Vicks VapoRubia voit sivellä rintaan ja selkään 2-vuotiaasta alkaen (vaatteeseen jo aikaisemmin) ja viileällä syömisellä tai juomisella turruttaa kurkkukipua. Jos ei nyt yski, niin tuskin kipulääkettä koko ajan tarvitsee. Yöksi sitten ja mieluummin pitkävaikutteista. Ei Pronaxenissa ole mitään pelättävää, jos ohjeen mukaan antaa. :)

1v 8kk ikää. Höyrytelty on suihkussa ja tota vicksiä laitoinki yöks yöpaitaan. Ja kylmää juonut ja syönyt sen mitä syö :) Äskön söi jopa vähän jauheliha-perunasoselaatikkoakin :)
Joo, jos se nyt noin terveeltä vaikuttaa kun herää, ni jätän tietysti lääkkeen antamatta. Vien sen vaan illalla hoitoon muutamaks tunniksi mummulle, kun meen ite kouluun ja miehellä on töitä, laitan sit särkylääkkeen mukaan, jos siellä tarvivat, jos en päivällä anna.
Annan siis yöks Pronaxenia :)

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;23707289:
Joo, niin voi, harvon mä tota ventolineä annankaan, mutta nyt kuulosti niin pahalta, aattelin että josko auttais edes vähän. Särkylääkettä taas en antanut yskään, vaan siks, että tuo poika vaikuttaa muuten kipeeltä. Tekee ainakin hampaita, joten seki saattaa olla syynä kyllä. Toinen vaihtoehto yskään tuolla kaapissa ois Sir.Ephedrine...

1v 8kk ikää. Höyrytelty on suihkussa ja tota vicksiä laitoinki yöks yöpaitaan. Ja kylmää juonut ja syönyt sen mitä syö :) Äskön söi jopa vähän jauheliha-perunasoselaatikkoakin :)
Joo, jos se nyt noin terveeltä vaikuttaa kun herää, ni jätän tietysti lääkkeen antamatta. Vien sen vaan illalla hoitoon muutamaks tunniksi mummulle, kun meen ite kouluun ja miehellä on töitä, laitan sit särkylääkkeen mukaan, jos siellä tarvivat, jos en päivällä anna.
Annan siis yöks Pronaxenia :)

-Jos se ventoline on lapselle määrätty niin nimenomaan sitä ensisijaisesti yskään.
- ei yskänlääkettä astmaatikolle! (ei sitä kyllä tarvitse kukaan muukaan, ei oikeasti paranna mitään)
-Pamol=Panadol ja oikein hyvä särkylääke (ja astmaatikolle ensisijainen), voit antaa 9-15 -21 tai sitten annat aamulla ja illalla jos tarve ei ole suurta. Mutta älä anna alle 6h välein.
- En antaisi buranaa astmaatikolle

Onko tuo Ventoline nestemäinen vai hengiteltävä suihke? Meillä on lapselle määrätty nestemäisenä ja nimen omaan yskän aikaan annetaan. Lasten lääkäri tuon määräsi eikä lapsella astmaa ole.

Itselläni on muuten ollut Ventoline-piippu allergian hoidoksi eli ei se aikuisillakaan pelkkä astmalääke ole. ;)

Pamol F on sama asia kuin panadol. Onko se oikasti jollekin epäselvää? Ja ap:lle: voit antaa. Ei se 8 tunnin väli ole niin kiveen hakattu kuin se että vuorokausiannosta EI SAA ylittää.

macy gray, meil on molempia, nestemäistä ja haler, eri kerroilla saadut reseptit, mut yskään molemmat. Eka saatiin nestemäinen, mut poika oksenteli kun sillon oli kipee, ei nestemäinen ehtinyt suuta pidemmälle, ni saatiin haleri :)

juu, tiedän et sama lääkeaine pamol ja panadol, mut eri koostumus :) Tykkään nestemäisestä panadolista enempi, ipana tykkää sen ottaa, ja annostus on tarkempi :)

Yhteistyössä