Palstatuomarit: Saanko katkaista välit anoppiin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miniä helvetistä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
muistutin meistä kolmesta lapsesta kaikista eniten sekä fyysisesti että henkisesti hänen miniätään, jota hän ei voinut sietää. Mummo ei KOSKAAN tuonut mulle mitään ja sätti ja moitti aina joka käänteessä. Lapsena asia harmitti. Ja mummoa asia on hävettänyt myöhemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
saat toki katkaista omalta osaltasi välit, mutta lapsenlapsiltasi et voi viedä oikeutta isovanhempiin.

No jos mun mies ei halua olla liiemmin tekemissä heidän kanssa ja minä katkaisen välit, kuinka käytännössä asia järjestetään?? Ja nämä ihanat isovanhemmat tässä tilanteessa haluaisivat tavata vain toisen lapsistamme....

siis käytännössä niin, että et oma-aloitteisesti ole appivanhempien kanssa tekemisissä. miehesi sitten on jos on. ei kuulu sinulle.

eli pointtini oli, että mielestäni et niin voi katkaista välejä, että ilmoittaisit, että ette perheenä enää ole heidän kanssa tekemisissä.

Jaa. Sinäkö tässä sanelet, mitä voi tehdä ja mitä ei? Ja tiedät meidän perhedynamiikan, miten mikäkin vaikuttaa? Kyllä mä vaan luulen, että jos minä pistän välit poikki, ei mieskään halua olla enää tekemisissä heidän kanssaan. Ja lapset jää ilman mummoa automaattisesti. Mutta en sit tiiä, mähän oon vaan naimisissa mieheni kanssa, ehkä sinä tiedät paremmin.

Vakavasti puhuttuna; Pitää yrittää vielä jutella anopin kanssa. En missään nimessä katko välejä ilman, että eukko tietää, mistä johtuu. Ja haluan antaa tilaisuuden parantaa tapansa. Eikä se välien katkominen mun kohdalla muutenkaan tarkoita, että ilmottaisin hänelle, että se on poikki nyt. Vaan niin, että en vaan pidä enää yhteyttä.

sanelen? ymmärsin vaan, että kyselit muiden mielipiteitä ja kerroin omani.
tuosta vuodatuksesta voi päätellä ettei teillä oikeasti se anoppi ole se hankala :)

Ei kun mua vaan ärsytti sun tyyli sanella, mitä minä saan tehdä ja mitä en:
- lapsenlapsiltasi et voi viedä oikeutta isovanhempiin
- siis käytännössä niin, että et oma-aloitteisesti ole appivanhempien kanssa tekemisissä. miehesi sitten on jos on. ei kuulu sinulle.
- et niin voi katkaista välejä, että ilmoittaisit, että ette perheenä enää ole heidän kanssa tekemisissä

Ja et sitten vissiin lukenut mun vastausta loppuun... ;)

Itsehän kysyit yllä, kuinka käytännössä asia järjestettäisiin ja sitten vastasin kuinka omasta mielestäni asia käytännössä järjestettäisiin. asioiden taustoistahan tiedän juuri niin paljon/vähän kuin olit kirjoittanut.

tsiisus kun joillakin on pipo kireällä ja vasta vuoden toinen päivä menossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja hieman ehkä ohi aiheen..:
meillä oli sellainen ongelma mummon kanssa, että hän ei vaihtanut vaippoja koskaan, ei edes omilta lapsiltaan (ihan totta). Tykkäsi jutella lapsen kanssa ja näin päin pois, siksi ottaisi mielummin isomman lapsen kuin pienen, joka vielä käytti vaippoja.. Mutta ei sitä kyllä näyttänyt ikinä lapsille.
mutta muuten en kyllä tuota ymmärrä, lapset ovat saaneet suht samanarvoiset lahjat jouluna ja samanlaisen kohtelun aina kun ollaan siellä oltu..

miksi hänen pitäisi lastesi vaipat vaihtaa? etkö itse jaksa?

Alkuperäinen kirjoittaja aikuinen mummoton:
muistutin meistä kolmesta lapsesta kaikista eniten sekä fyysisesti että henkisesti hänen miniätään, jota hän ei voinut sietää. Mummo ei KOSKAAN tuonut mulle mitään ja sätti ja moitti aina joka käänteessä. Lapsena asia harmitti. Ja mummoa asia on hävettänyt myöhemmin...

Mullekin tulee mieleen, että mummon ja nuoremman lapsen kemiat eivät tässä nyt mummon mielestä toimi ja mummolla taustalla joku oma juttu... Olen ap:n kanssa samaa mieltä, että mummon on selvitettävä nyt asiat itselleen, että ap ei yksinkertaisesti salli toisen lapsen syrjimistä. Jos syrjintä kuitenkin jatkuu, niin sitten anopin kanssa on kai sovittava jostain sellaisista tapaamisista, jotka kohdistuvat samalla tavalla kumpaankin lapseen. Eli ei yökyläilyjä yms vaan vain koko perheen tapaamiset tai sitten ei mitään...? Sehän olisi sellainen välimaaston ratkaisu siihen vaihtoehtoon verrattuna, että laitettaisiin välit kokonaan poikki...

Yhteistyössä