Palstatohtoreita paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä ihottumaa voisi olla, punaista lievästi koholla olevaa ihottumaa jota on poskissa, käsissä ja jaloissa muuten vartalossa ei ole. Ihottuman punaisuus vaihtelee. Ei kutia. Mitä voisi olla?

[QUOTE="Minna";23129083]Nokkosrokko?[/QUOTE]

Ihottuma on kestänyt reilu kaksiviikkoa, voiko nokkosrokko kestää niin kauan?
Ja tiedoksi että lääkärillä käyty ja syy ei selvinny, mutta nyt alkoi mietityttään uudestaan kun toisella lapsella ihottuma jo pois lähes kokonaan ja nyt ilmesty toiselle :O

[QUOTE="vieras";23129577]voisko olla joku nokkosrokon tapainen yliherkkyys, sehän voi kestää viikkojakin ja jos vaikka altistus edelleen jatkuu, ei pääse paranemaan...[/QUOTE]

Mutta mitenhän kun nyt tämä ollu kahella lapsella ja olen tuota miettiny, mutta en saa päähäni mitään uutta mitä oltais syöty tai pesuainetta tmv.

Niin ärsyttäviä nämä ihottumat kun saa aina olla arpomassa mikä on Angry

[QUOTE="vieras";23129606]Mutta mitenhän kun nyt tämä ollu kahella lapsella ja olen tuota miettiny, mutta en saa päähäni mitään uutta mitä oltais syöty tai pesuainetta tmv.

Niin ärsyttäviä nämä ihottumat kun saa aina olla arpomassa mikä on Angry[/QUOTE]

Sehän voi tulla melkein mistä vain ja harvoin alkuperä edes selviää. Esimerkiksi ulkomailta tulleita hedelmiä, niissä voi olla jotain torjunta-ainejäämiä.. Mun mieheni saa aina välillä tuollaisen yliherkkyysreaktion, epäillään, että on yliherkkä sienille. Kävi lääkärissä ja sai jotain rasvaa nokkosrokkokohtiin. Hänellä punaiset ihottumaläntit kesti yli 3vk, välillä muuttuivat punaisemmiksi ja välillä taas hälvenivät. Esim. kasvoihin ja kaulalle tuli länttejä ja kylkiin tosi isot monta kymmentä cm laajat...

[QUOTE="vieras";23129622]Sehän voi tulla melkein mistä vain ja harvoin alkuperä edes selviää. Esimerkiksi ulkomailta tulleita hedelmiä, niissä voi olla jotain torjunta-ainejäämiä.. Mun mieheni saa aina välillä tuollaisen yliherkkyysreaktion, epäillään, että on yliherkkä sienille. Kävi lääkärissä ja sai jotain rasvaa nokkosrokkokohtiin. Hänellä punaiset ihottumaläntit kesti yli 3vk, välillä muuttuivat punaisemmiksi ja välillä taas hälvenivät. Esim. kasvoihin ja kaulalle tuli länttejä ja kylkiin tosi isot monta kymmentä cm laajat...[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta, voi olla joku tämmönen.
Se vaan ihmetyttää kun molemmilla lapsilla on ja tosiaan vartalossa i ole yhtään. Lääkäri meinasi että olisi joku virusperäinen. No ehkä se pitää luottaa lääkäriin ja olla huolehtimatta sen enempää :)

Yhteistyössä