Palstan ykköset eri asioissa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kuka on palstan älykkäin?'
Kuka kaunein?
Kuka rikkain?
Kuka onnellisin?
Kuka suvaitsevaisin?
Kuka menestynein?
Kellä on eniten valtaa?

Eihän näitä tietää voi, mutta mitäs itse arvelisit. Mustista nikeistä vain, nykyisistä tai vanhoista.
 
vierailija
Vaikee sanoa mihinkään mitään... Palstalla noista ei kaikki oo hyveitä, etenkään suvaitsevaisuus. Mun mielestä suurin osa suvaitsevaisista on töältä häipännyt. Suvaitsevaisuus on hyve, sinisilmäisyys ei..
 
vierailija
Älykkäin = Älyä on niin monenlaista. Älykkäin porukka on täältä kyllä kadonnut.
Kaunein = Ihan mahdoton sanoa
Rikkain = Moni on ilmeisesti ainakin kohtuuvarakas. On isot talot, mökit, osakkeet... Nämä yleensä miehiä...
Onnellisin = Vielä mahdottomampi sanoa, varmaan joku joka ei ees tiedä sitä.
Suvaitsevaisin = Pilkkasana täällä. Ei ole suvaitsevaista porukkaa täällä. No, Roosaruusa ei sentään revi persettä jokaisesta asiasta että ehkä sitten hän.
Menestynein = No tässäkin monta tapaa mitata... Tuskin kauhean menestyksekkäät ihmiset täällä pyöriii... sori, sori.
Valtaa = Sama juttu kuin ylempään...

Itseasiassa aika typerä ketju.
 
Kuka on palstan älykkäin?
-AivanSama, Ärsyttävä tyyppi, Koowee.
Ja m1es (tosin m1es copypasteaa niin paljon Googlesta, että välillä mietityttää, että mikä se tietämisen taso oikeasti on.🤔)
Tietyissä asioissa m1ehellä on runsaasti tietoa.👍

Kuka kaunein?
-Ellu.😍

Kuka rikkain?
-Krut.

Kuka onnellisin?
-Minä.

Kuka suvaitsevaisin?
-Mörköäiti.

Kuka menestynein?
Latimeria, Krut ja Setis.

Kellä on eniten valtaa?
Tähän on vähän hankala vastata kun ei täällä käsittäkseni ole poliitikkoja tai korkeassa asemassa olevia virkamiehiä.
 
Kuka on palstan älykkäin?
-AivanSama, Ärsyttävä tyyppi, Koowee.
Ja m1es (tosin m1es copypasteaa niin paljon Googlesta, että välillä mietityttää, että mikä se tietämisen taso oikeasti on.)
Tietyissä asioissa m1ehellä on runsaasti tietoa.

Kuka kaunein?
-Ellu.

Kuka rikkain?
-Krut.

Kuka onnellisin?
-Minä.

Kuka suvaitsevaisin?
-Mörköäiti.

Kuka menestynein?
Latimeria, Krut ja Setis.

Kellä on eniten valtaa?
Tähän on vähän hankala vastata kun ei täällä käsittäkseni ole poliitikkoja tai korkeassa asemassa olevia virkamiehiä.
Tähän kommentoin sen verran, että on hieman hassua pitää asioiden perustelemista (eli sitä linkkien laittoa väittämän yhteydessä) heikkoutena. Sinulla ei selvästikään ole akateemista koulutusta vaikka siihen varmaan paukkuja olisikin ollut.

Väittämien esittäminen ilman perusteita on kovin heppoista. Tuuleen huutelua.

Mutta kyllä, Elena varmaankin on ollut palstan kaunein (noin 25-vuotiaana ;))
Palstan suvaitsevaisin on Roosaruusa.

Palstan vastarannankiiski olet sinä. Vastustat monia asioita ihan vastustamisen takia.
 
Viimeksi muokattu:
Tähän kommentoin sen verran, että on hieman hassua pitää asioiden perustelemista (eli sitä linkkien laittoa väittämän yhteydessä) heikkoutena. Sinulla ei selvästikään ole akateemista koulutusta vaikka siihen varmaan paukkuja olisikin ollut.

Väittämien esittäminen ilman perusteita on kovin heppoista. Tuuleen huutelua.
Lähteistän aina, ellen jätä asiaa tarkoituksella etsittäväksi. Joskus on syytä tehdä niin, jos ihminen ei selkeästikään ajattele omilla aivoilla.

Tarkoitin sinun kohdalla sitä, että suuri osa on suoraa Googlen tekstiä, ei mitään omaa pohdiskelua.

AivanSama jne. pohdiskelevat enemmän omilla aivoilla. Ja, olemmehan keskustelupalstalla missä ed. main. olisi toki suotavampaa, mutta nykyään täällä lähinnä väitellään vähän joka asiasta. Lähtökohtaisesti.
 
Lähteistän aina, ellen jätä asiaa tarkoituksella etsittäväksi. Joskus on syytä tehdä niin, jos ihminen ei selkeästikään ajattele omilla aivoilla.

Tarkoitin sinun kohdalla sitä, että suuri osa on suoraa Googlen tekstiä, ei mitään omaa pohdiskelua.
Tarkoittaako tuo "googlen teksti" siis lainauksia vaikkapa Iltalehden artikkelista? Kyse ei ole Googlen tekstistä, ei kannata antaa Googlelle ylimääräistä kunniaa. Pyrin aina merkitsemään lainaukset, yleensä käyttämällä kursiivia (italic) tai värillä, usein molemmilla.

Vierailijoiden (ja isoäidin) "Mitä mieltä olitte siitä naisen tapauksesta"-tyyppiset aloitukset ärsyttävät. Jos haluaa kommentoida mediassa esiintyvää uutista, on aina syytä laittaa ainakin linkki, mielummin lainata kommentoimaansa kohtaa.

En googleta uutisia, minulla on selaimessa suorat linkit noin 30 mediaan. Myös esim Sputnikiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Tarkoittaako tuo "googlen teksti" siis lainauksia vaikkapa Iltalehden artikkelista? Kyse ei ole Googlen tekstistä, ei kannata antaa Googlelle ylimääräistä kunniaa. Pyrin aina merkitsemään lainaukset, yleensä käyttämällä kursiivia (italic) tai värillä, usein molemmilla.

Vierailijoiden (ja isoäidin) "Mitä mieltä olitte siitä naisen tapauksesta"-tyyppiset aloitukset ärsyttävät. Jos haluaa kommentoida mediassa esiintyvää uutista, on aina syytä laittaa ainakin linkki, mielummin lainata kommentoimaansa kohtaa.
Mutta, tuollainen vaikutelma minulle kuitenkin on muodostunut sinusta kun olen lukenut viestejäsi.
Ymmärrän kuitenkin perusteellisuutesi, en minäkään jätä yleensä lähteitä esittämättä.

Olisi kuitenkin kiva lukea välillä pohdiskelevaa ja kyseenalaistavaakin m1estä ilman mitään linkkisotaa.🤗
Linkeistä harvoin löytyy mitään faktaa, ne saattavat olla vain yksittäisen ihmisen tai ”vastuullisen median asiantuntijan” mielipiteitä.
 
Mutta, tuollainen vaikutelma minulle kuitenkin on muodostunut sinusta kun olen lukenut viestejäsi.
Ymmärrän kuitenkin perusteellisuutesi, en minäkään jätä yleensä lähteitä esittämättä.

Olisi kuitenkin kiva lukea välillä pohdiskelevaa ja kyseenalaistavaakin m1estä ilman mitään linkkisotaa.
Linkeistä harvoin löytyy mitään faktaa, ne saattavat olla vain yksittäisen ihmisen mielipiteitä.
Niin, koronan kohdalla minä väliin linkittelin vertaisarvioituja tutkimuksia, sinä jonkin höyrähtäneen henkiparantajan visioita... :unsure:
 
Niin, koronan kohdalla minä väliin linkittelin vertaisarvioituja tutkimuksia, sinä jonkin höyrähtäneen henkiparantajan visioita...
En tarkoita koronakeskustelua tai sotakeskustelua. Jos nämä huomioisin niin et olisi päässyt listalleni alkuunkaan.😁

Ai ai ai, unohtuko nyt linkki linkkaamastani höyrähtäneestä henkipatantajasta visioineen.;)
Säästän sinulta vaivan - en ole linkannut mitään tuollaista.

Vinkkinä:
Kannattaa seurata Dr. John Campbellia.👍
 
Viimeksi muokattu:
Palstan vastarannankiiski olet sinä. Vastustat monia asioita ihan vastustamisen takia.
Oho, eiku…edellisessä kyselyssä kirjoitit kuinka minun kanssa on helppo olla samaa mieltä todella monesta asiasta.😬

Olen varmasti nykyään paljon muutakin kuin vastarannan kiiski, (lisää tähän kaikki rumat nimitykset) koska kyseenalaistan paljon. Minulla ei tee vaikeata kyseenalaistaa ”auktoriteettiakaan”. Enkä taivu mielipiteissäni ilman faktaa vaikka sosiaalinen paine olisi kuinka valtava. Voin kuitenkin tulla vastaan pohtimalla ja punnita vastakkaista mielipidettä, ehkä jopa hyödyntää lukemiani omaksumalla osia, ja olla taas kiitosten kera hiukan tietävämpi.

Kyseenalaistaminen asioissa ei ole pahitteeksi, useamman tulisi kokeilla sitä useammin. Kannattaa kyseenalaistaa myös itseään ja omia uskomuksia.
On ihan hyvä, että joku joukosta sanoo en mää, sen kuorossa hoetun ”mää mää:n” vastapainona. Se lisää ajatuksia, ja mikäs sen hedelmällisempää kuin laaja keskustelu asioista.🤩
 
En tarkoita koronakeskustelua tai sotakeskustelua. Jos nämä huomioisin niin et olisi päässyt listalleni alkuunkaan.😁

Ai ai ai, unohtuko nyt linkki linkkaamastani höyrähtäneestä henkipatantajasta visioineen.;)
Säästän sinulta vaivan - en ole linkannut mitään tuollaista.

Vinkkinä:
Kannattaa seurata Dr. John Campbellia.👍
Se henkiparantaja oli symbolinen ilmaisu sille, että etsit aina sen eri mieltä olevan, joka jollakin "vaihtoehtosivustolla" tarjosi omaa totuuttaan. Hänen mielipiteensä paremmuuden sinulle osoitti eri mieltä oleminen valtavirran kanssa.

Campbellia olen ajoittain seurannut jo keväästä 2020, taisin silloin joskus linkatakin?
Oho, eiku…edellisessä kyselyssä kirjoitit kuinka minun kanssa on helppo olla samaa mieltä todella monesta asiasta.

Olen varmasti nykyään paljon muutakin kuin vastarannan kiiski, (lisää tähän kaikki rumat nimitykset) koska kyseenalaistan paljon. Minulla ei tee vaikeata kyseenalaistaa ”auktoriteettiakaan”. Enkä taivu mielipiteissäni ilman faktaa vaikka sosiaalinen paine olisi kuinka valtava. Voin kuitenkin tulla vastaan pohtimalla ja punnita vastakkaista mielipidettä, ehkä jopa hyödyntää lukemiani omaksumalla osia, ja olla taas kiitosten kera hiukan tietävämpi.

Kyseenalaistaminen asioissa ei ole pahitteeksi, useamman tulisi kokeilla sitä useammin. Kannattaa kyseenalaistaa myös itseään ja omia uskomuksia.
On ihan hyvä, että joku joukosta sanoo en mää, sen kuorossa hoetun ”mää mää:n” vastapainona. Se lisää ajatuksia, ja mikäs sen hedelmällisempää kuin laaja keskustelu asioista.
Olen kanssasi usein samaakin mieltä, koska minäkin olen kyseenalaistaja, eri tavalla ehkä kuin sinä. Eikä vastarannan kiiski ole mikään ruma nimitys, varsinkaan kaltaisillemme.
 
Se henkiparantaja oli symbolinen ilmaisu sille, että etsit aina sen eri mieltä olevan, joka jollakin "vaihtoehtosivustolla" tarjosi omaa totuuttaan. Hänen mielipiteensä paremmuuden sinulle osoitti eri mieltä oleminen valtavirran kanssa.

Campbellia olen ajoittain seurannut jo keväästä 2020, taisin silloin joskus linkatakin?

Olen kanssasi usein samaakin mieltä, koska minäkin olen kyseenalaistaja, eri tavalla ehkä kuin sinä. Eikä vastarannan kiiski ole mikään ruma nimitys, varsinkaan kaltaisillemme.
No juuri Campbelliä olen muun muassa linkannut koronaketjuihin…
Toki olen hyödyntänyt myös Pelastakaa Suomen lapset ry:n tutkimuksia, koska siellä on laajasti tutkimuksia, ja erittäin fiksuja kysymyksiä ja kannanottoja, koskien yleistä ”virkamieslähtöistä” uutisointia.

Vastarannan kiiskinä on kiva olla.

Milläs tavalla sinä olet kyseenalaistaja eri lailla?😬
 

Yhteistyössä