Palstalta varmaan saa vastauksia Reimateciin liittyen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pähkinä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pähkinä"

Vieras
Eli:

pojalla (nyt 80 cm) on Reimatecin vk-haalari kokoa 80. Haalari ostettiin jo viime keväänä, jolloin se toki oli iso mutta se ei haitannut rattaissa istuessa/nukkuessa.

Haalari mahtuu edelleen oikein hyvin, mutta haluaisin ostaa siihen sen neppareilla kiinnitettävän fleecehaalarin. Mutta tuntuu vähän hölmöltä ostaa nyt enää kokoa 80, koska 86 menisi varmasti vielä ensi keväänäkin. Mutta kuinka hyvin 86 fleece istuu 80 haalarin alle? Onko kukaan kokeillut käyttää kokoa isompaa fleeceä haalarin alla? Miten se nepparikiinnitys toimii siinä tapauksessa?

Ja kiinnostaa myös kuinka pitkään lapsillanne on mennyt tietyn kokoinen Reimatecin haalari? Esim. onko toivoa että tuo meidän 80 cm haalari menisi päälle vielä kun lapsi on 86 cm? Reimat (kai) ovat aika reilua mitoitusta? Jos joudun ostamaan pojalle ensi kevääksi uuden isomman vk-haalarin, kannattaisi varmaan sitten se fleecehaalarikin olla jo nyt isompaa kokoa?

Mulla ihan sama tilanne. Tuntuu että 80cm fleecehaalari ois vähän pienempi kuin 80cm vk-haalari. Uskon että meillä 80cm vk-haalari menis vielä keväällä mut täytyis ostaa isompi fleecehaalari. Ei sitä nepparisysteemiä oo pakko käyttää vaan laittaa kummankin puvun eriksen päälle. Mun mielestä se puku on hankalampi pukea jos fleecepuku on nepeillä kiinni päällipuvussa. Eikä se fleecepuku mene silloin kiinni, tai mä en oo ainakaan saanu.

[QUOTE="Joops";24822169]Mulla ihan sama tilanne. Tuntuu että 80cm fleecehaalari ois vähän pienempi kuin 80cm vk-haalari. Uskon että meillä 80cm vk-haalari menis vielä keväällä mut täytyis ostaa isompi fleecehaalari. Ei sitä nepparisysteemiä oo pakko käyttää vaan laittaa kummankin puvun eriksen päälle. Mun mielestä se puku on hankalampi pukea jos fleecepuku on nepeillä kiinni päällipuvussa. Eikä se fleecepuku mene silloin kiinni, tai mä en oo ainakaan saanu.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta! Joo tiedän toki ettei nepparisysteemiä tarvitse käyttää ja toki sitä fleeceä käytetään myös sitten toppahaalarin (eri merkkiä) alla tarvittaessa.

Ärsyttävä tilanne siinäkin mielessä, että pojalla on nyt jo yksi lämmin pörröhaalari jota voisi käyttää ulkohaalarin alla MUTTA ongelma on sen pörröhaalarin iso koko. Se on Tutan 80 cm ja todellakin iso, on varmaan sopivan kokoinen pojalle joskus talven jälkeen maalis-huhtikuussa....Siinä on myös huppu, mikä on aika rasittavaa. Eilen tungin eka kertaa pörröhaalarin sen 80 cm Reimatecin alle ja se oli tasan viimeinen kerta...siksi siis pitää ostaa joku sopivamman kokoinen.

Taidan muuten napata sen pörröhaalarin ostoksille mukaan, pääsee ainakin veraamaan sen kokoa reiman fleecehaalareihin.

Edelleen kiinnostaisi muiden kokemukset siitä, kuinka pitkään tietyn kokoinen Reimatecin (välikausi)haalari on mahtunut lapsen päälle.

Poika on varmaan jotain 85 cm ja käytössä on 86 Reimatec vk-haalari. On vielä väljyyttä (on babymalli), mutta meidän pitkäjalkaiselle ei lahkeissa ole kasvunvaraa enää ollenkaan (siis jos istuu rattaissa vöissä, kiikkulaudalla tms, lahkeet on "tapissa").

Isommalla oli 92 kokoinen vyötärömallin haalari ja käytti sitä vielä n 94-senttisenä, jolloin oli jo kyllä vähän kinnaava, mutta meni kuitenkin. Eli minusta ne ei kuitenkaan hirveen isoja ole kooltaan, mutta riippuu varmaan lapsen mallistakin - meillä on pitkäjalkaisia, lahkeet jää lyhyeksi ennen kuin selkämitta.

Kiitos miima! Eli kyllä se varmaan kannattaa 86 fleece sitten ottaa, jos/kun kevääksi pitää uusi vk-haalarikin hankkia (86 cm). On tämä puljaamista näiden kokojen kanssa, eka lapsi kysessä ;)

Yhteistyössä