Palstalaiset, miten jaksatte kun elämä potkii päähän?

Pakkohan sitä on jaksaa jo ihan lasten takia, jos on rahahuolia sitä ei näytetä niille. Vanhemmat märehitään ne keskenään, esim miulla on just aika ikävä välikäsi tilanne avioero / asumusero / uusi mies tilanteessa ( omat vanhemmat) mutta ei sitä lapsille näytetä, miehelle marmatan sitten.

Mä yritän urheilla pahan pois, sit kun se ei onnistu niin ostan röökiä. Tän vuoden eka aski lähtee heti kunhan poika herää päikkäreiltä ja pääsen kiskalle.

Auttaisko jos vähän huutaisin sillä aikaa? |O |O |O |O |O |O |O ..ei auttanut.

minä vain
Sinnikkyydellä tai jos oikein alkaa mättämään niin lapset mummille ja muutama olut ystävien
seurassa. Auttaa kummasti kun joskus nollaa päänsä, sitten taas jaksaa kuunneella armaitaan
paremmin ja on mielikin kevyempi. Olen myös oppinut jättämään turhat stressit pois esim. siisteyden tai harrastusten osalta...

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen isä:
Katsomalla elämän valoisia puolia. Kuoleminen kuuluu elämään ja se on hyväksyttävä.
Niinhän se kuuluu.
Välillä vaan tuntuu että elämä pudottelee niitä pommeja vähän liian tasaisin väliajoin niskaan. Sitä ei kerkiä käsitellä edellistä tragediaa kun jo seuraava heitetään eteen.

Välillä paremmin, välillä huonommin. Välillä siksi, että on pakko, ja välillä siksi että haluaa.

Riippuuhan se siitä potkun suuruudestakin. Pienemmistä potkusarjoista selviää helpommin.

Se auttaa, että on ihmisiä joille voi purkaa tuntojaan. Jos ei muualla niin netin välityksellä.

Ja se, että joskus saa olla vaan ihan yksin, ja tehdä jotain josta nauttii.

Niin, ja eihän sitä aina jaksa. Silloin käväistään aallonpohjalla oikein urakalla, ja pikku hiljaa sitten takaisin taas harjalle.

Alkuperäinen kirjoittaja siperia:
Välillä paremmin, välillä huonommin. Välillä siksi, että on pakko, ja välillä siksi että haluaa.

Riippuuhan se siitä potkun suuruudestakin. Pienemmistä potkusarjoista selviää helpommin.

Se auttaa, että on ihmisiä joille voi purkaa tuntojaan. Jos ei muualla niin netin välityksellä.

Ja se, että joskus saa olla vaan ihan yksin, ja tehdä jotain josta nauttii.
juurikin näin.

Jos potkut on oikein lamaannuutavia, on keinotkin aika vähissä.
Mutta silloin menen eteenpäin ihan sekunnin kerrallaan ja psyykaan itseäni ihan sellaisella päänsisäisellä "puheella" että mä olen elossa, mä hengitän.

Kuulostaa tyhmältä, mutta kerran kun putosin korkealta ja kovaa, oli tämä hetken aikaa ainoa keino.

Yhteistyössä