PALSTAKIUSATKAA minua

mun mielestä kiusaaminen on aina kiusaamista, oli se sitten täysin tuntematonta kohtaan tai ei niit tuntematonta. aina kannattaa ajatella sitä et muillakin saattaa olla ne tunteet ja ne saattaa kärsiä siitä et niitä nälvitään.. ja se et internetin välityksellähän on viime aikoina kiusaaminen levinnyt.

"vieras"
[QUOTE="...";25506959]Miten mä olen saanut sen käsityksen,ettei keskustelupalstalla nimimerkin haukkuminen ole kunnianloukkaus..

Voin olla väärässä,mutta muistaakseni jossain Venakon aloituksessa joku toi tän asian esiin,un Venakko poliiseilla uhkaili.[/QUOTE]

Tänne on kaivettu Milannan tiedoilla osoitteista asti tiedot ja kuvat, joten pelkästä nimimerkin haukkumisesta ei enää ole kyse.

"vieras"
Koulukiusaus ja tämä ns. Venakon kiusaaminen on 2 täysin eri asiaa mielestäni.

Minun vastaukseni voivat olla todella suorasanaisia, en ole sitä koskaan kieltänyt. Venakon tapauksessa edelleenkin ihmetyttää se valtava informaation tulva, mitä häneltä on tullut, hänen tapansa hakea huomiota asialla kuin asialla. Venakon ketjut tuntuu välillä huutavan ihan suoraa, että katsokaa minua. Hän laittaa laittamasta päästyäänkin palstalle juttujaan, kuviaan yms. ja ihan varmasti tietää, että pahimmassa tapauksessa hänet haukutaan jopa huoraksi.
En ole Venakolle koskaan kirjoittanut sellaista tekstiä mikä ei kestäisi "päivänvaloa".

Koulukiusattu voi olla joku hiljainen, rillipäinen lapsi, "porkkana"pää, omissa oloissaan viihtyvä lapsi tai lapsi, jolla on poikkeavat vaatteet, joka niiden ominaisuuksien takia joutuu kiusatuksi. Tai kiusauksen kohteena voi olla joku sellainen, jolla on erilainen perhetausta. Lapset nimittelevät/haukkuvat/jopa lyövät ihan suorilta ja voivat pieninäkin olla todella brutaaleja.

Venakkohan voi olla vaikka jonkun yksinäisen teinin keksimä hahmo. Onko se henkilökohtaisuuksiin menemistä, jos täällä on kasa anonyymejä?
Sinäkin jaat tänne tietojasi. Et ehkä yksittäisessä viestissä paljoakaan, mutta koko ajan jotain. Monta vuotta olet palstaillut? Mieti sitä tiedon määrää, mitä niistä kaikista viesteistä yhdistelemällä saisi. Olisiko oikein, että niitä tietoja kaiveltaisiin ja niitä revittäisiin ja vääristeltäisiin joka kerta, kun tänne jotain kirjoitat?

Sinä olet erityisen aktiivinen näissä Milannan ketjuissa. Suorasanaisuus ja vittuilu on kaksi eri asiaa. Sinulta tuota jälkimmäistä tulee hyvinkin paljon. Miksi luet niitä avauksia, jos ne saavat sinut noin tolaltaan, että käytöstavatkin unohtuvat?

Äläkä yhtään vähättele nettikiusaamista. Edellä on linkkejä, joihin kannattaa tutustua. Varsinkin siihen netissä toimivan poliisin, joka on erikoistunut tutkimaan näitä nettikiemuroita.

Ja kyllä, sinä olet kiusaaja. Harva sitä itsessään haluaa nähdä, mutta näin ulkopuolelta katsottuna sen näkee. Ja selvästi.

[QUOTE="vieras";25509327]
Ja kyllä, sinä olet kiusaaja. Harva sitä itsessään haluaa nähdä, mutta näin ulkopuolelta katsottuna sen näkee. Ja selvästi.[/QUOTE]

Saman näen sinun kohdallasi :) Itse teet ihan samaa ja arvaankin kuka tämän vieraan takana on.

Luinpa linkit :)

"vieras"
Saman näen sinun kohdallasi :) Itse teet ihan samaa ja arvaankin kuka tämän vieraan takana on.

Luinpa linkit :)
Arvatahan aina voi. Saat luvallani paljastaa arvauksesi tässä ja nyt, koska arvaat väärin. Itse teen mitä samaa? Osoitan sinulle huonon käytöksesi. Jos se on kiusaamista, niin olkoon sitten niin. Kaikki kiusaamiseen puuttuvat ovatkin itseasiassa siis itse kiusaajia? Ok.

Toivottavasti ajatuksella ja jotain niistä oppineena.

Aamen tällekin.
[QUOTE="...";25503360]Aika usein varsinkin erään ihmisen aloituksissa toisten sanomiset käännetään päälaelleen..
Jos joku puhuu asiasta yleisesti,niin yhtäkkiä hän onkin puhunut aloittajasta.
Jos joku kysyy aloittajalta jotain asiaa ja haluaisi tarkennusta,koska ei täysin ymmärtänyt mitä ap tarkoitti ja halusi sanoa..saa yleensä vastaukseksi vittuilua tai joku alkaa syyttää,että on kertonut ap:n tehneen jotain..vaikka olisi vain jotain kysynyt.
Sisälukutaidon kehittäminen olisi paikallaan.[/QUOTE]

Esitit myös aiemmin yhdessä kommentissasi monta hyvää miksi-alkuista kysymystä, joihin minäkin haluaisin saada vastauksen näiltä jotka antavat itsensä täällä ihan vapaaehtoisesti kaikkien reposteltavaksi.

Yhteistyössä