Palleakipu.. kohdunulkoinen raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen koko ajan ollut ainakin siinä uskossa, että koin keskenmenon 19.6. jolloin vatsani kipeytyi kuukautiskivun tyyppisesti ja kirkas verenvuoto alkoi (sitä ennen oli ollut ruskeaa niukkaa vuotoa muutaman päivän). Viikkoja oli 6+2. Seuraavana aamuna heräsin housut märkänä verestä ja pönttöön tuli yksi hyytymä (noin pikkurillin pituinen, ohuehko). Koko aikana en ole huomannut muita hyytymiä, mutta verenvuoto on jatkunut.

Juhannus aatonaattona kuvioon tulivat vatsakivut uudestaan. Alavatsa on kipeä, mutta kipu tuntuu myös pallean kohdilla. Juhannusaattona kävin lääkärillä (epäilin kohtutulehdusta), crp oli normaali, joten passitettiin kotio. Lauantaiyönä oli kovaa oikeanpuoleista rintakipua muutaman tunnin, josta soittelin päivystykseen ja kaikkialle, mutta seurasin kuitenkin kotona ja aamulla kipu oli poissa. Vatsakivut jatkuu ennallaan. Pieni jomotus koko ajan, mutta välillä mm. vihlontaa lähinnä ylävatsan kohdilla, mutta myös muualla. Ja eilen päivällä myös hetken pisti oikealle puolelle yläselkään.

Nyt mietin, että jos kyseessä onkin kohdunulkoinen raskaus? Miltä teistä kuulostaa?
Joo lääkäriin tietysti pitäis mennä tarkistuttamaan, mutta aion hakea tänään raskaustestin ensin ja katson mitä näyttää.. jos positiivinen, niin hakeudun lääkäriin mahd. pian. Muutoinkin mulle tulee lähete tällä viikolla tarkistukseen.

Kiitos vastauksesta.. neuvolaan on puhelinaika vasta puolenpäivän jälkeen, joten kerkiän silti testata ennen sitä. Jos testi olisi negatiivinen, niin siinä tapauksessa huoleni lienee turha?

Täytyyhän tuohon syy selvittää, olipa testin tulos mikä tahansa. Ultraamallahan se varmaan parhaiten selviää ja täällä ei kunnallisella pääse ultraan noin vaan. Jos olisin sinä, hakeutuisin yksityiselle gynelle. Niille saa usein ajan jo parinkin tunnin päähän.

[QUOTE="mmm";24067944]Täytyyhän tuohon syy selvittää, olipa testin tulos mikä tahansa. Ultraamallahan se varmaan parhaiten selviää ja täällä ei kunnallisella pääse ultraan noin vaan. Jos olisin sinä, hakeutuisin yksityiselle gynelle. Niille saa usein ajan jo parinkin tunnin päähän.[/QUOTE]

Mä olen niin köyhä, ettei ole varaa :/

Yhteistyössä