Palkkatoivomus työtä haettaessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hei vaan!

Olen hakemassa erästä työtä, johon pyydettiin ilmoittamaan palkkatoivomus. Katsoin TESsistä, niin alin palkka tälle työlle on 1950?+lisät. Onko 2100? liikaa pyydetty?

Saahan sitä pyytää mitä haluaa, mutta lähinnä pelkään jos en liian ison vaatimuksen takia pääse edes haastatteluun.

Vai kannattaisiko mielummin laittaa, että koeajan voisin tehdä esimerkiksi 2000? ja sitten kun olisin todistanut pätevyyteni, niin 2100?. Vai onko tälläistä käytäntöä ollenkaan?

Se, että asetat kunnon palkkavaatimukset kertoo työnantajalle siitä, että arvostat omaa työpanostasi :) . Palkkatoivomus on nimenomaan toivomus, kyllä se työnantaja osaa sitä tarpeen vaatiessa tinkiä alaspäin ;) . Se rajaa ulos vain aivan älyttömiä pyytävät ja liian vähään tyytyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Se, että asetat kunnon palkkavaatimukset kertoo työnantajalle siitä, että arvostat omaa työpanostasi :) . Palkkatoivomus on nimenomaan toivomus, kyllä se työnantaja osaa sitä tarpeen vaatiessa tinkiä alaspäin ;) . Se rajaa ulos vain aivan älyttömiä pyytävät ja liian vähään tyytyvät.

mie oon sammaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vai kannattaisiko mielummin laittaa, että koeajan voisin tehdä esimerkiksi 2000? ja sitten kun olisin todistanut pätevyyteni, niin 2100?. Vai onko tälläistä käytäntöä ollenkaan?

Ei kyllä muille kuin opiskelijoille tai harjoittelijoille.... Ainakaan minä en moiseen suostuisi (enää).

Yhteistyössä