Palkka 3600€/kk - paljonko jää käteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On kyllä älytöntä, kun työkaverini paasaa että
Hän lukee itsensä sosiaalityöntekijäksi, koska palkka! Hän on siis nyt sosionomi, joka tienaa n. 2700 e / kk.

Laskin juuri tässä itse, että itse saan palkasta käteen n. 2000 e ja olen sosionomi.
Itselläni on myös velaton vuokra-asunto vuokralla ja se tuottaa 600 e / kk. Lisäksi saan osinkoja n. 50 e / kk eli yhteensä rahaa tulee kuukaudessa 2650 e käteen, lapsilisät ja elarit päälle, niin saan kuukaudessa 3000 e.
Itselläni on jo käteisvarat seuraaviin sijoitusasuntoihin, odotan vain oikeaa hetkeä ostoille. Tuolloin tulen toivon mukaan saamaan vähintään 600-800 e kuukaudessa lisää vuokratuloja, jolloin tuloni olisivat maximissaan 3800 e / kk.
Ja tästä pikkuhiljaa ylöspäin ;) On monta tietä saada lisätuloja, mutten näe syytä juosta kolmessa eri työssä ja en näe myöskään syytä kouluttautua aina vaan ylemmäs pelkän rahan takia, koska on myös helpompia reittejä kerryttää lisätuloja ja mitä isompi koulutus sen isompi vastuu.

En opiskelisi Suomessa ammattia pelkkien tulojen takia. Ylipäätään jonkin asian tekeminen 8 h / päivässä pelkän rahan takia on melko kuluttavaa, koettu on.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä