palkanmaksusta sairaslomalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
olen henkilöstövuokrausfirman kautta töissä mutta en tee ns. keikkatyötä, vaan olen yhdessä ja samassa paikassa ja vuoroni ovat ihan normaalisti työvuorolistalla vakituisten ja muiden vuokratyöläisten kanssa.
Olen raskaana ja ollut nyt n.2 viikkoa sairaslomalla. Sairasloma loppuu ensi maanantaina jolloin siis palaisin töihin vielä reiluksi kuukaudeksi ennen äitiysloman alkua. Nyt kuitenkaan en ole saanut ensi työvuorolistaan ainuttakaan työvuoroa?
Palkka maksetaan siis niistä työvuoroista jotka työvuorolistaan on merkitty ja nyt kun minulle ei ainuttakaan vuoroa ole laitettu niin onko tosiaan niin etten saa palkkaakaan ollenkaan?! eikö kelankiin sairaspäivärahaa saa vasta 55 sairalomapäivän jälkeen? ja kaikenlisäksi luin kelan sivuilta että sairaspäiväraha maksetaan vuoden 2009 verotustulojen mukaan jolloin olin vielä opiskelija ja tuloni olivat lähempänä 0 euroa kuukaudessa...

Kelan sairauspäivärahan omavastuuaika on 10 päivää. Sen jälkeen, jos työnantaja ei maksa sinulle palkkaa, saat päivärahan itsellesi. Jos työnantaja maksaa palkan, niin silloin päiväraha maksetaan työnantajalle.

Itselläni oli raskausaikana määräaikainen työsuhde. Viimeisen työkuukauden olin sairauslomalla ja sain palkkaa. Kun työsuhde päättyi, sain Kelalta sairasupäivärahaa äitiysloman alkamiseen saakka. Päivärahan määrä laskettiin silloisen työsuhteen mukaan eikä aiempien verotusvuosien mukaan.

Yhteistyössä