palkanlaskennasta, miten kuuluis mennä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahaton

Vieras
Olin tammikuun kaks viimistä viikkoa töisä, sijaisena. Työsuhde oli siis määräaikainen. Sain kuulla, että palkka maksettais vasta tämän kuun viiminen päivä!!! Ite oon aina luullu, että määräaikasen työsuhteen päätyttyä palkka tulee maksaa seuraavan 7 vuorokauden kuluessa. Kuitenkin palkkapäivät on tässä kunnassa 15 ja viiminen päivä. Jos olisin tienny, että palkka tulee vasta reippaan kuukauden päästä, en olis töihin mennytkään. Rahatilanne siis nyt hiukan heikohko, kun liiton rahatkin nyt venyy ton työpätkän takia.

Pätkätöitä ei tosiaan kannata tehdä, ellei niitä olevaraa tehdä. Mutta viimestään seuraavana palkanmaksupäivänä pitää maksaa eli toi 15 pv ja soita alasi liittoon niin sieltä saat tietää teidän sopimuksen että onko toi 7 päivää voimassa.

Pyydäppä palkanlaskennasta palkkatodistus (siinä siis näkyy mitä maksetaan, koska ja miltä ajalta palkka on) sen voit lähettää liitton tilinauhan tilalta.
näin mä tein silloin kun tein sijaisuuksia. palkanlaskija vähän aina manaili kun joutu tekeen ylimääräistä työtä, mutta sehän ei ollu mun päänsärky

soita palkanmaksuun jos ne vois maksaa sun palkan ku maksavat muitaki maksuja sillon 15pvä,selitä tilanne että muuten myöhästyy sun päivärahat jne. mulle ainakin on maksettu aikasemmin ku oon ite pyytänyt.(jos niillä siis laskennassa on tiedossa sun työtunnit)

Yhteistyössä