Paljonkohan tulis maksamaan kahden hengen viikonloppumatka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja khalawah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

khalawah

Aktiivinen jäsen
02.06.2007
1 681
0
36
riippuu tietenkin kohteesta, mutta noin suurinpiirtein, esim. majoitukset, ruoat ja muu mukaanlaskettuna. Paljonko teillä on mennyt? Lennot sais halvalla kyllä, mutta majoitus on yleensä aika kallista :/

no sehän tulee maksamaan juuri niin paljon kun teillä on siihen rahaa =) majoituksia on tosi laidasta laitaan isoissa kaupungeissakin, sanotaan vaikka 50eurosta ylöspäin, aina luksussviitteihin =)

Riippuu tosi paljon kohteesta ja majoituksen tasosta. Ruokaa saa Bulgariassa paljon halvemmalla kuin esim Lontoossa, joten siinäkin kohdemaa pitää ottaa huomioon. Ja majoitustakin on ihan joka paikassa monen hintaista ja tasoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Riippuu tosi paljon kohteesta ja majoituksen tasosta. Ruokaa saa Bulgariassa paljon halvemmalla kuin esim Lontoossa, joten siinäkin kohdemaa pitää ottaa huomioon. Ja majoitustakin on ihan joka paikassa monen hintaista ja tasoista.

Joo, tätä itsekin mietin, että onhan noita hintaeroja. Tosin isoimmat kaupungit, esim. Rooma, Pariisi, Lontoo ovat suhteellisen samanhintaisia.

Pitäisi alkaa suunnittelemaan 4-vuotishääpäivämatkaa, kun on oikea häämatkakin vielä tekemättä :whistle:

Mä en välttämättä lähtisi Roomaan, Pariisiin enkä Lontooseenkaan. Tosin riippuu paljon matkan ajankohdastakin. Pariisissa en ole käynyt, mutta Rooma on keväällä aivan ihana. Lontoossa "sataa aina", mutta siellä on paljon nähtävää vuodenajasta riippumatta. Wien on mun mielestäni ihana paikka, eurooppalaista historiaa, kulttuuria ja laadukasta yöelämääkin. Jos mulle ilmaantuisi nyt hyvä haltijatar, joka käskisi valitsemaan jonkun Euroopan maan, mihin huomenaamulla lähtisin, niin valitsisin joko Irlannin tai Islannin. Kannattaa siis miettiä muitakin kohteita kuin ihan niitä perinteisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä en välttämättä lähtisi Roomaan, Pariisiin enkä Lontooseenkaan. Tosin riippuu paljon matkan ajankohdastakin. Pariisissa en ole käynyt, mutta Rooma on keväällä aivan ihana. Lontoossa "sataa aina", mutta siellä on paljon nähtävää vuodenajasta riippumatta. Wien on mun mielestäni ihana paikka, eurooppalaista historiaa, kulttuuria ja laadukasta yöelämääkin. Jos mulle ilmaantuisi nyt hyvä haltijatar, joka käskisi valitsemaan jonkun Euroopan maan, mihin huomenaamulla lähtisin, niin valitsisin joko Irlannin tai Islannin. Kannattaa siis miettiä muitakin kohteita kuin ihan niitä perinteisiä.

Niitä me ollaan mietittykin, esim. Irlanti olisi ihana :heart: Itse tykkään nimenomaan vähän pienemmistä, erikoisemmista paikoista, Wien voisi olla harkintalistalla. Samoin esim. Sisiliassa haluaisin käydä, ainoa vaan että lennot sinne maksaa aika paljon :whistle:

On niin vaikea valita yhtä ja ainoaa kaupunkia, taidetaan ottaa parin kk loma ja kierretään kaikki :D

Suosittelen Budapestia, ihana kaupunki ja kohtalaisen edullinen. Käytiin miehen kanssa marraskuussa toissa vuonna ja silti oli lämmintä (mut silloin oli muuallakin poikkeuksellisen lämmin syksy) meille maksoi muistaakseni kotimaan lennot mukaan lukien (Oulu-Hki) ja hotelleineen (oltiin 3 yötä) about 1000e + tietysti käyttövarat paikan päällä.

Suosittelen Prahaa. Me oltiin siellä miehen kans viikko toissa kesänä. Otettiin E-bookersilta lennot ja hotelli, hintaa tuli 365?/lärvi. Ihana kaupunki, paljon nähtävää ja shoppailtavaa, halpaa ruokaa ja olutta.

Yhteistyössä