Paljonkohan saisin sossusta rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surku

Vieras
Jouduimme perjantaina muuttamaan mieheni luota pois lasten kanssa (4v ja 5v)
Myin kaikki tavatamme, jotta sain takuuvuokran + ensimmäisen vuokran rahat kasaan, nyt ei ole elämiseen yhtään rahaa, lapsilisäkin tulee vasta parin viikon päästä :(

Elatussopimusta ei tietystikkään olla vielä keritty tekemään kun vasta muutettiin, eli lapsilisä on minun ainoa tuloni. Huomenna menen heti ilmoittamaan itseni sinne, kauankohan kestää, että saan sieltä rahaa??

Kerran näin meni asiat, minun on pakko päästä jonnekkin opiskelemaan, vieläköhän koulut ottavat jos soitan ja kyselen peruutuspaikkoja?

Miten mä tuolla nyt pystyn laskemaan, kun en ole saanut vielä mitään asumistukea, elatusapua tms :(

näillä tuloilla antoi summaksi 1142, mutta vaativat varmaan ensin, että haen noita muita tukia. Voi nyyyh, niissähän kestää vaikka kuinka kauan, että päätös tulee

yhden virheen teit, ne usein maksaa takuuvuokran..
katsokin ettei tililläsi ole yhtään rahaa...

tuet kuuluu sulle- on lakisääteinen asia..
tsemppiä

Alkuperäinen kirjoittaja surku:
Jouduimme perjantaina muuttamaan mieheni luota pois lasten kanssa (4v ja 5v)
Myin kaikki tavatamme, jotta sain takuuvuokran + ensimmäisen vuokran rahat kasaan, nyt ei ole elämiseen yhtään rahaa, lapsilisäkin tulee vasta parin viikon päästä :(

Elatussopimusta ei tietystikkään olla vielä keritty tekemään kun vasta muutettiin, eli lapsilisä on minun ainoa tuloni. Huomenna menen heti ilmoittamaan itseni sinne, kauankohan kestää, että saan sieltä rahaa??

Kerran näin meni asiat, minun on pakko päästä jonnekkin opiskelemaan, vieläköhän koulut ottavat jos soitan ja kyselen peruutuspaikkoja?

miks et ottanut yhteyttä sossuun ennen muuttoa,olisivat varmasti takuuvuokran maksaneet?vai tuliko muutto ihan puun takaa?voiko kukaan ylipäätään muuttaa ilman valmistautumista??soitapa heti aamusta sinne ja kysy neuvoja..

Antavatko sossut avustusta myös huonekaluihin?
Meillä on tällä hetkellä vain lasten sängyt, itse nukun lattialla peiton päällä. Kaikille yhdet astiat ja omat vaatteet

tarvittaisiin ainakin pesukone ja keittiön pöytä. Millä mä ikinä selviän kun pitää kaikki ostaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
miks et ottanut yhteyttä sossuun ennen muuttoa,olisivat varmasti takuuvuokran maksaneet?vai tuliko muutto ihan puun takaa?voiko kukaan ylipäätään muuttaa ilman valmistautumista??soitapa heti aamusta sinne ja kysy neuvoja..

Meidän oli pakko muuttaa ensimmäiseen asuntoon joka vain saatiin :/ Mies hakkasi mut melkein sairaalakuntoon keskiviikkona, ei voitu jäädä odottamaan, että mitä seuraavaksi tekee. Kalliimpia tavaroita sain myytyä, onneksi!

Mies tulee tänään illalla takaisin kotiin, ei siis vielä tiedä edes, että ollaan poissa, ihana vuokraisäntä sanoi, että voidaan heti muuttaa kun saan maksettua takuuvuokran + yhden kk vuokran. Saadaan siis tämä loppukuu asua ilmaiseksi, kun asunto sattui olemaan tyhjillään. Pieni tämä on, mutta ei paljon haittaa kun vuokrakin on niin pieni

:/ siinä tapauksessa nostan sulle hattua :hug: turvakotiinkin olisitte varmasti päässeet,tosin ei se ole sama kuin oma koti..mutta ota ihmeessä heti aamusta yhteys sossuun sekä käyt kelalla laittamassa hakemukset vireille..

ja sieltä ois kunta/kaupunki järjestänyt asunnon..
teitkö rikosilmoituksen ja kävitkö lääkärissä...

jaksamista sulle

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä on tällä hetkellä vain lasten sängyt, itse nukun lattialla peiton päällä. Kaikille yhdet astiat ja omat vaatteet

tarvittaisiin ainakin pesukone ja keittiön pöytä. Millä mä ikinä selviän kun pitää kaikki ostaa :(

:/ siinä tapauksessa nostan sulle hattua :hug: turvakotiinkin olisitte varmasti päässeet,tosin ei se ole sama kuin oma koti..mutta ota ihmeessä heti aamusta yhteys sossuun sekä käyt kelalla laittamassa hakemukset vireille..

Vaatiiko sossut myymään kaiken omaisuuden ensin?
Vai saako esim läppäri olla? En ihan kaikkea sentään haluaisi myydä, kun suurimman osan kalleimmista tavaroistani jo myin :(

Oltaisiin me vanhempieni luokse päästy, jos en olisi rahoja saanut kasaan. Nyt on ensikuun vuokra kuitenkin maksettu ja katto pään päällä

Ota heti huomenna yhteyttä sossuun. Saat sieltä apua ja harkinnan varaisesti ostavat myös joitakin huonekaluja.
Mutta kannattaa varmaan kans ma aikana hoitaa noi muut tukiasiat kuntoon, esim. jos tarvit asumsitukea niin haet sen. Helpottaa, kun menet sossuun tapaamiseen, niin näkevät että tuet ovat jo haussa. Siis niistä tuista ei tarvi olla päätöstä saadakseen sossusta apua, vaan ne tulee olla haussa.

Kyllä se elämä alkaa siitä etenemään, vaikka nyt voi tuntua vaikealta. Toivon sinulle voimia, toivottavasti sinulla on ystäviä ja sukulaisia keneltä pyytää apua ja tukea. Tsemppiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja s:

jaksamista sulle

Rikosilmoitusta en tehnyt, mutta sairaalassa kyllä piti käydä :/

Jos huomenna menen sinne sossuun, kuinka nopeasti he antavat rahaa? Osaako joku sanoa? Yritän saada ennen sinne menoa kaikki muut tukiasiat kuntoon, elatussopimusta tuskin heti saan, mutta asumistuen saan ainakin.

rohkeasti vaan sosiaalitoimistoon juttusille.. tod.näk saat tarvittavan summan elämiseen sieltä.. kun tuet alkavat pyörimään ottaa sosiaalitoimisto omansa pois, kuitenkin niin että teille jää se mikä normien mukaan kuuluukin..eli kun asumistuki tulee takautuvasti, ottaa sos.toimisto siitä omansa pois, jos menee normien yli..ja koska sinulla on lapsia, eivät jätä pulaan..ja menee varmasti kiireellisten joukkoon nuo sun paperit..voimia!:)

onpahan ainakin todiste siitä, että oli pakko päästä mahdollisimman pian pois..
nyt maanantain keskityt sosiaalihuollon kans asioimiseen ja elämä alkaa järjestyä..
voimia sinulle
ja muista kun lähtemiseen olet saanut voimia, niin kyllä sinä nämä paperiasiatkin saat kuntoon..
kannattaa miettiä lähestymiskiellon hakemista myös,,

jaksamista sulle

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä sossu huolen pitää. Mistä lähtien Suomessa töitä olis pitänyt tehdä?

:headwall: parempi vaihtoehtoko ois sun mielestä ollu,et ap jää miehen hakattavaksi kotiin??

Musta tässä ei ollu kyllä mitään siihen viittaavaa... Tarkoitti ettei töihin tarvi mennä kun sossu huolehtii.

Kai teit rikosilmoituksen tuosta hakkaamisesta. Kannattaa aina hoitaa tuollaiset asiat. Mies kun voi alkaa vaikka vaatimaan lapsia itselleen. Mies voi esittää todella surkeaa lastenvalvojalle ja itkeä, että olet vienyt lapset yhteisestä kodista pois.

Alkuperäinen kirjoittaja jaksahan:
onpahan ainakin todiste siitä, että oli pakko päästä mahdollisimman pian pois..
nyt maanantain keskityt sosiaalihuollon kans asioimiseen ja elämä alkaa järjestyä..
voimia sinulle
ja muista kun lähtemiseen olet saanut voimia, niin kyllä sinä nämä paperiasiatkin saat kuntoon..
kannattaa miettiä lähestymiskiellon hakemista myös,,

jaksamista sulle

On tässä nyt pari päivää ollut kyllä kieltämättä aika kovaa järjestämistä, asunnon hommasin ja tavarat kuskasin tänne. Vielä pitäis illalla jaksaa miehen soittelut sun muut, kun huomaa että ollaan lähdetty :/

taidan jättää kokonaan vastaamatta.

Yhteistyössä