paljonkohan maksais yksityisellä sydämen ultra tmv?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolissaan"

Vieras
Tk:sa ne vaan oottaa egk:n ja lähettää kotiin. Mulla ei tule sydänfilmissä oireita ku illalla nukkumaan mentäessä joten haluan tarkempaa tutkimusta. Viimeyö oli aika inhottava. Minusta se ei ainakaan lisälyönti ollu. Kesti varmaan 1h et välillä kävi jännä tunne sydämessä. :( Nyt on vielä vähä jännä olo. Ei ollut onneksi kipua missään mut oon miettiny et voisko olla sydämen vajaatoiminta tmv. Mulla on kyllä kilpirauhas ongelmaa. Mene ja tiedä. mut en suostu enään tk:n sydänfilmiin..se on ihan turha ku se näyttää ok ja eihän ne oireet sillon ole päällä. :/ Ne ei kyllä ota tosissaan.

TK:n lääkäri on ilmeisesti arvioinut että oireesi johtuvat sen pumpun sähköisen toiminnan häiriöistä, jotka taasen eivät siellä ultrassa edes näy. Jos siellä olisi jotain rakenteellista poikkeavuutta niin se kuuluisi rinnan läpi (eli joku läppävika tms.). Pitkäaikaisrekisteröinti voi tulla kysymykseen kyllä, jolloinka saat sellaisen kapineen kuin Holter, se kulkee mukanasi sitten tietyn ajan, ja kirjaat samalla tuntemuksiasi ylös.

Kyllä ne oisivat ultranneet mikäli aiheellista, vähän luottamusta kehiin nyt :) Pyydä sitä pidempää rekisteröintiä niin homma selviää kaikista helpoimmin.

Mullakaan ei näy ikinä mitään ekg:ssä ja silti sydämessä on häikkää, kun kävin muutama vuosi sitten ultrauttamassa sen työterveyden lähetteellä. Onko sulla sydän jättänyt lyöntejä välistä vai lisälyöntejä? Mulla tulee molempia ja ne muut sydänoireet päälle mitkä on vialla pumpussa. Soita yksityiselle ihmeessä jos olet huolestunut, sillä sietä ovi tulla vaikka hyviäkin uutisia.

Henkilöllä jolla sydämessä on rytmihäiriötä "liikaa", näkyy kyllä ekg:ssä se, vaikkei henkilö just sillä hetkellä tuntis mitään olevan vialla. Just siks ne lääkärit ei joka luulosairasta laita lisätutkimuksiin. Echo eli se sydämen uä maksaa!

[QUOTE="hoitaja";23054742]Henkilöllä jolla sydämessä on rytmihäiriötä "liikaa", näkyy kyllä ekg:ssä se, vaikkei henkilö just sillä hetkellä tuntis mitään olevan vialla. Just siks ne lääkärit ei joka luulosairasta laita lisätutkimuksiin. Echo eli se sydämen uä maksaa![/QUOTE]

Ei mullakaan ole kunnolla näkynyt ekg:ssä mitään, mutta silti painostetaan joka vuosi käymään kardiologilla ja joka välissä laitetaan piuhoihin kiinni. Sydämessä voi olla jotakin vaikkei se ekg:ssä näykään sanoi jopa lääkäri.