Paljonkohan maksaa koiran lopettaminen?Tai antakaa nyt jotain neuvoja mitä mä ton otuksen kanssa teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
6v kusipää koira kusee joka yö keittiöön!!!Tai vääntää tortut...On oppinut sisäsiistiksi mutta nyt kuukauden ajan tehnyt noin...Ja kyllä joskus ennenkin satunnaisesti ja aina yöllä kun nukutaan. Itse asiassa sillä on jotain kausia kun toimii noin. Mä en jaksa! Ja varmasti ei ole mikään hätä kun käy iltaisin ulkona ja päivisinkin pidättelee useita tunteja kun ollaan töissä. Ja jätökset on aina pienet. Rakkautta tohon eläimeen nyt koetellaan...auttakaa! En tahtoisi lopettaa eläintä mutta en tiedä jaksanko enää kauaa...

No aika pienestä se hermo siihen koiraan sitten palaa. Toki ymmärrän, ettei sisällepaskominen ole kivaa (nimimerkillä: juuri kävin siivoamassa paskat pois lattialta) mutta onko kuukauden sisällesontiminen ihan sentään piikin arvoinen asia?

Onko elämässänne muuttunut jokin noin kuukausi sitten? Tuollainen kun yleensä kielii siitä.

Koira pääsääntöisesti on siisti eläin, eikä se kuse/pasko omaan pesäänsä, joten pistäkää koira jatkossa yöksi pienempään tilaan. Rajatkaa sille vaikka pesuhuone tai kodari käyttöön...tai jos tila on iso, niin puolet siitä. Tämä yleensä riittää moisen käytöksen päättämiseen.

Toki siitä tilasta siten pitää ensin opettaa koiralle mukava, jotta sen on mukava siellä olla, eli se tila ei ole koiralle mikään rangaistus, vaan uusi nukkumapaikka.

[QUOTE="mä";23928349]Alotetaan vaikka kysymyksellä: Millä tavoin siivoat tehdyt läjät ja lätäköt?[/QUOTE]

Chef, heräsin juuri ja kävi suututtaa. Helpotti kun tein avauksen, muuten olisin varmaan etsinyt hierrtosilmukan! :D

Siivoan jätökset; Ensin vie esim. kakkakikkareet paperilla pönttöön ja pesen lattian kloridilla. Lätäköt ensin imeytän paperiin ja sitten pesen samalla aineella.

[QUOTE="mä";23928397]Onko tutkittu ell:llä jos oliskin joku fyys vika? Koiran lopettamiskust. Haittaa koiran koko.ei se mitään kovin halpaa ole[/QUOTE]

Ei oo todettu, ja en tohon usko.
Enempi voisin kuvitella että osottaa mieltään...
Ja en tosissani ole häntä lopettamassa. Hermo vaan menee kun aamulla herää ja toinen touhunnut yöllä omiaan :(
Täytyy kokeilla laittaa se yöksi pienempään tilaan.

40-120€, riippuen painosta, vuorokauden ajasta ja siitä tuhkataanko ja jos tuhkataan, niin joukko- vai yksilötuhkaus. Alle 4kg ei mene tuhkausmaksua (ainakaan täälläpäin) mutta sitten menee, jos haluaa itselleen ne tuhkat.

Veikkaan kanssa, että osoittaa jostain mieltään. Yritä nyt kuitenkin selvittää että mistä. Ei koira huvikseen tai kusipäisyyttään pasko sisälle, kyllä sillä joku stressi siinä taustalla on.

Alkuperäinen kirjoittaja Eläinrakas;23928494:
Älä huuda ja raivoa sille ressukalle!
Eikö koira voisi olla ulkona öitään? Ei ole iso hinta koirankoppi ja hyvä tilava häkki koiran onnesta.

Kuten joku tossa alussa sanoikin, niin koira ei pasko pesäänsä..eli siitä vaan rajaamaan koiruudelle nukkumapaikkaa.

Yleensä noi jutut kertoo siit ei jokin asia on muuttunut koiran arjessa.Pitäsi löytää se asia ja korjata.
Ei todellakaan laittaa ulos,,siellä paskominen ei haittaa, mut haukkuminen onkin sitten se juttu mikä siit alkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Eläinrakas;23928494:
Älä huuda ja raivoa sille ressukalle!
Eikö koira voisi olla ulkona öitään? Ei ole iso hinta koirankoppi ja hyvä tilava häkki koiran onnesta.

En huuda, enkä raivoa. Se jos kirjoitan tuohtuneena tänne ei sitä tarkoita=)Ja ei voi olla ulkona öitään koska asumme kerrostalossa.

Aktivointilelu hyvä vinkki.
Ensi yönä kokeilen tohon pieneen tilaan laittamista. Ja koira alkaa touhut ja vaelluksen kun huomaa että ollaan menty toiseen huoneeseen nukkumaan. Kun ollaan paikalla niin yleensä itse nukkuu vaan. (siis iltaisin).
Voiskohan se olla jotain eroahdistusta? Päivin on pienessä tilassa kun ollaan poissa kotoa, ei silloin tee sotkuja. Haukkuu hetken kun lähdetään mutta ei koko päivää(naapureilta kysytty).

Voit kokeilla siirtää koiran ruokapaikan tai maakuupaikan siihen missä se yleensä tekee hädät. Sen pitäisi ehkäistä. Voisiko koiralla olla eroahdistusta omistajista, jos se ei öisin pääse luoksenne? Silloin pissivät usein paikalle missä omistajan haju. Koiran ei pitäisi osata osoittaa mieltään tuollatavoin. Kuseskelun syy voi olla ahdistus erossa olemisesta tai sitten joku fyysinen vaiva...Onko koiralla ripulia?

n. 5kg koira oli 50e ja tuhkaus olisi ollut toiset 50e. Kaivettiin sitten itse kuoppa ja säästettiin tuo tuhkausmaksu. Hinnat menee vissiin painon mukaan, onko teillä iso koira?

Meillä anssa tekee koira välillä tota, mut sillon kun se kasi alkaa niin laitetaan pariksi yöksi sen omaan jätti-isoon kevythäkkiin -> siellä kun on pari yötä niin jo osaa taas olla yöt siististi.

[QUOTE="tööt";23929552]Mites olis korkokengät ja verkkosukat :laugh:[/QUOTE]

Heh, vaikea nostaa jalkaa korkokengät jalassa! Mun kaverilla koira lopetti merkkaamisen ku laittoi KOIRIEN housut jalkaan yöksi.

Koiranomistajalla pitää olla sen verran rahaa, ettei tartte netissä kysellä paljonko lopettaminen makssa.

Kai olet käyttänyt koiraasi jo eläinlääkärin tutkimuksissa, jotta tiedät ettei koiralla ole sairaus? Koska koiran omistajan velvollisuus on myös tutkituttaa koira, jos koira käyttäytyy erikoisesti. Koira ei ole vain mukava pehmonalle nurkassa vaan elävä olento, josta pitää kantaa vastuu kaikissa tilanteissa. Taloudellisesti, terveydellisesti jne.

Yhteistyössä