Paljonkohan Alpakka maksaa ja mitä sen hoito maksaa?

kannattaa kysellä alpakoiden kasvattajilta. Esim. ali-ollin alpakkatilalla oli siellä keväällä käydessämme joitakin kappaleita myynnissä. Suomessa kasvatetut liikkuvat noin 5000e molemmin puolin. Tarvitsee pihaton, mutta muuten aikas edullinen kasvatettava. Kerran vuoteen sitten voi keritä jos on hyvälaatuinen turkki.

Haluatko säkin alpakoita? :D Mä oon päättänyt jo vuosia sitten omistaa niitä joskus. Googlesta joskus kattelin alpakkatiloja ja siellä oli myynnissäkin noita. Muistaakseni tonnista useampaan saa maksaa riippuen sukupuolesta yms. Helppohoitoinen elukka se kait muuten on, kun ei tahdo talvellakaan lämmitettyä koppia :D
Pitäis käydä Klaukkalassa siellä alpakkatilalla kesällä.

Eilen vaan käytiin Kiteen eläipuistossa ja siellä niitä oli ja ihastuin täysin! Ja se villa!! Sais koirien karvan kanssa karstattua ja kehrättyä kunnon hyvää ja lämmintä villaa. Yks tai kaks menis kivasti. Koiratkin kesät talvet yötäpäivää pihalla, ni eiköhän siellä pari Alpakkaakin menis =) KOko piha kun aidataan, ni ei tarvis erillistä aitausta tehä...

Aikas hinnakkaita ovat näemmä, mut villaa kun sais, ni maksais pian itsensä takaisin :D

Alkuperäinen kirjoittaja elfie :
alpakka on laumaeläin, että vähintään kolmea suositellaan. vantaalla on myös kasvattaja, joka pitää hieman isommalla pihallaan alpakoita.

Just luin Alpakkakasvattajien sivuja ja siellä oli, et vähintään 2 pitää olla. 2 vois sit olla kiva =)

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Ensin kyl pitää saaha mies suostumaan siihen neljänteen koiraan ja sit vois hommata Alpakoita :D

Nooh, onneks miehet ei ole esteitä vaan korkeintaan pienen pieniä hidasteita... ;) Mä sanoin aikanaan, että tähän pakettiin kuuluu sitten myös elukat, eikä tuo ukko ole koskaan vastaankaan sanonut :D

Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Ensin kyl pitää saaha mies suostumaan siihen neljänteen koiraan ja sit vois hommata Alpakoita :D

Nooh, onneks miehet ei ole esteitä vaan korkeintaan pienen pieniä hidasteita... ;) Mä sanoin aikanaan, että tähän pakettiin kuuluu sitten myös elukat, eikä tuo ukko ole koskaan vastaankaan sanonut :D

No hitto ku meillä meinaa sanoa vastaa ku neljännestä koirasta rupean puhumaan |O :/ Nooh...katsellaan :D

Eilen ilmoitin miehelle, et mie keksin meille uuden lemmikin: Alpakan! Mies katsoi hieman pitkään ja ku kerroin, et miks, ni kysäs, et tiiänkö oikeesti mitä semmoinen eläin vaatii. Ja käski soittamaan anopille, sillä kun on lampaita ollut, ni kuulemma osaa kertoa, et ei ihan yksinkertaista ja helppoa ole se hoito. Näytin sit miehelle Alpakkakasvattajien ryn sivut ja siellä luki, et ovat erittäin helppohoitoisia. ni mies yllättäen totes, et jos meillä ois joku navettarakennus tontilla, ni voishan tuommoisia muutaman ottaa :o Miepä siinä sit rupesin jo suunnittelemaan "navetan" rakentamista tontin perälle :D

meillä on 5 alpakkaa ja kenties kohta syntyy vielä kuudes. alpakoilla on pihattorakennus ja emät sekä urokset ovat erikseen omissa tarhoissaan. helppohoitoisia ja aivan mahtavaa villaa, seuraeläimiä, talutellaan tiellä niitä. näyttelyynkin aiotaan joskus mennä. nyt meillä yksi vasa alpakkakin ja olin ekaa kertaa synnytyksessä mukana. hienosti meni! KÄYKÄÄ KATSOMASSA WWW.VANHALANALPAKAT.NET..soitelkaa ja kyselkää lisää jos kiinnostaa..niin ja 2 täytyy olla vähintään alpakoita, ovat tosi laumaeläimiä..ja Ihania!!

Yhteistyössä