paljonko yksityisellä maksaa gynekologikäynti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen raskaana ja haluaisin että joku asiantuntija katsois tilanteen ja kirjottaisi sairaslomaa. Onnistuuko siis jos varaan ajan esim Diacoriin gynelle? Vai minne pitää mennä?
Neuvolasta annettiin aika 3vkon päähän ensimmäiseen vapaaseen aikaan, toinen vaihtoehto oli mennä jonottamaan päivystykseen! No en mene.
Mutta ei ole aikaisempaa kokemusta yksityisistä eikä sairaslomasta ylipäätään, joten....

Paljonko se maksaa, ja voinko siis tosiaan tehdä näin?

Riippuu jo siitä, että ultraako ja kauanko menee aikaa. Itse kävin viimeksi alkuraskuden tutkimuksissa tammikuussa (oli kovat kivut ja epällys kohdun ulkoisesta) Diacorilla ja kertakäynti pyörii siinä 120-150e välissä Kelan korvauksen jälkeen. Pelkkä sisätutkimus jää varmaan sinne satasen kieppeille.

No olen lähiaikoina käynyt 2 kertaa yksityisellä gynellä. Molemmilla kerroilla ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus. Toinen maksoi kelankorvauksen jälkeen 170 e jua toinen 110 e. Molemmat oli gynejä, mutta toinen oli kai erikoistunut johonkin ja siksi oli kalliimpi. Kannattaa kysyä etukäteen lääkärin taksaa. Vähemmän menee rahaa jos ei ultrata.

Ei sun gynelle tarvii mennä, jos sairaslomaa tarviit menet ihan tavalliselle lääkärille...työterveyteen, terppakeskukseen tahi sitten yksityiselle. Selvität tilanteen ja miksi et pysty töissä olemaan, niin ehkäpä kirjoittavat saikkua...Lääkäritkin vähän eroaa, tuntuu että 30 rv on joku rajapyykki mistä lähtien saa helpommin saikkua...mutta toki tilanteen mukaan...

Uusimmat

Yhteistyössä