Paljonko voisi kuvitella/toivoa laihtuvansa vielä tämän vuoden puolella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Läski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Läski

Vieras
Eilen aloitin ruokaremontin ja nyt on pakko saada painoa pois, kun alkaa olla jo huomattava ylipaino :/ Eli painan nyt 81kg, jos painaisin 65kg olisin normaalipainon rajoissa. Laskurin mukaan kulutukseni on n. 2400kcal päivässä ja ajattelin nyt laskea aika tarkkaan kalorit ja syödä 1400-1500kcal päivässä.
Sekä jättää pois alkoholin tissuttelun, mitä on tullut harrastettua, yhden "vapaapäivän" viikossa aion viettää jolloin saan juoda pullon punaviiniä, mutta muuten kyllä aion pitää kalorimäärän aika tiukasti suunnittelemassani määrässä.

Onkohan toivoa että paino laskisi alkuun nopsemmin kun on näin paljon painoa? Loppuvuottahan on jäljellä 11 viikkoa, mutta ei silti taida oikein 10kg pudotus olla realistinen tässä ajassa?? (ainakin joulun aikaan on pakko sallia pientä herkutteluakin) Tuntuu ainakin tosi paljolta tähän aikaan nähden.
Toki siis jatkan painon pudotusta vielä vuodenvaihteen jälkeenkin, mutta mietiskelen tässä vaan itselleni jonkunlaista realistista mutta silti motivoivaa tavoitetta, mihin tähtäisin vuoden loppuun mennessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Läski:
Eilen aloitin ruokaremontin ja nyt on pakko saada painoa pois, kun alkaa olla jo huomattava ylipaino :/ Eli painan nyt 81kg, jos painaisin 65kg olisin normaalipainon rajoissa. Laskurin mukaan kulutukseni on n. 2400kcal päivässä ja ajattelin nyt laskea aika tarkkaan kalorit ja syödä 1400-1500kcal päivässä.
Sekä jättää pois alkoholin tissuttelun, mitä on tullut harrastettua, yhden "vapaapäivän" viikossa aion viettää jolloin saan juoda pullon punaviiniä, mutta muuten kyllä aion pitää kalorimäärän aika tiukasti suunnittelemassani määrässä.

Onkohan toivoa että paino laskisi alkuun nopsemmin kun on näin paljon painoa? Loppuvuottahan on jäljellä 11 viikkoa, mutta ei silti taida oikein 10kg pudotus olla realistinen tässä ajassa?? (ainakin joulun aikaan on pakko sallia pientä herkutteluakin) Tuntuu ainakin tosi paljolta tähän aikaan nähden.
Toki siis jatkan painon pudotusta vielä vuodenvaihteen jälkeenkin, mutta mietiskelen tässä vaan itselleni jonkunlaista realistista mutta silti motivoivaa tavoitetta, mihin tähtäisin vuoden loppuun mennessä.

Onko "pakko" harjoittaa liikuntaa kun pudottaa painoa? Jotain pientä voisin kotona jumppailla, mutta hirveästi ei muuten tule kyllä liikuttua, kun työni on aika fyysistä, tai siis siivoan 5 tuntia päivässä, niin on aina jo jalat niin kipeänä ja muutenkin väsynyt työpäivän jälkeen ettei enää lenkille jaksa lähteä.

Kaloreita laskemalla et kyllä saa niin nopeaa tulosta. Ota selvää karppauksesta/vähähiilihydraattisesta dieetistä, jos innostuisit. Mulla on lähtenyt 3 kuukaudessa karppaamalla 10 kg, liikuntaa ei ole ollut nimeksikään tuona aikana, jotain iltakävelyjä lähinnä. Ja olo on ihan mahtava!!

Hiilareita menee n. 40g/pvä (ja nimenomaan hitaita hiilareita), kohta kun paino alkaa olla normaali, nostan ne n. 100g, mutta edelleen pidän perunan, vaaleat viljat, karkit ja sokerit poissa.

Suosittelen. :)

Heitetään nyt vaikka 5-8kg.
Ja kyllä se liikunta on aika merkittävä osa elämäntaparemonttia.
Käy vaikka lenkillä reipasta kävelyä ja sitten kun kunto on kohonnut pientä hölkkääkin. Piristää varmasti kummasti ja jaksaa paremmin.

Lenkin jälkeen huolellinen venyttely päälle, mikä olisi varmasti myös työpäivän jälkeen hyväksi niin ei jalat niin kipeytyisi.

Ja herkku päivät pitää jättää pois jos meinaa reippaasti pudottaa painoa. Ne aiheuttaa sellasta jojoilua että oksat pois! ^*kkiä kun juot sen pullon viiniä alkaa tekemään mieli vaikka mitä pikku pöhnässä... ja se viina turvottaa!!!
itelläni pitäis ennen joulua painon olla alle 90 kilon eli 6-7 kiloa ainakin saatava pois

On mahdollista vähentää painoa se kymmenen kiloa tämän vuoden puolella, varsinkin kun alussa saattaa lähteä pari kiloa ihan "ilmaiseksi" kun nesteet lähtee liikkeelle. Kova tahti se joka tapauksessa on, eikä kannata olla pettynyt jos et ihan siihen pääse. Parasta olisi laihduttaa suht hitaasti ja terveellisesti niin ne kilot voi pysyä helpommin poissakin sekä luultavasti sillä tavalla menetät vähemmän lihasta.

Ei urheilu ole painonpudotuksen kannalta välttämätöntä, mutta yleisen terveyden ja hyvinvoinnin kannalta ihan suositeltavaa :)

Tsemppiä laihdutusprojektiin!

Mä olen painonvartijoissa ollut... kaksi kuukautta -6 kg. Liikuntaa en ole kovin paljoa harrastanut, olen niin paljon lasten kanssa ettei varsinaiseen liikuntaan ole mahdollisuuksia. Onhan tuo lastenki kanssa touhuaminen hyvää liikuntaa ja sulla sitä tulee runsaasti siinä siivotessa.

Mä pudotin painoa keväällä painonvartioiden pisteillä, en muista menikö 8 vai 10 viikkoa, mutta 12kg lähti. Ja pidin herkkupäivän (tai 2) viikonloppuisin, silti paino putos eikä ole takas tullut kiloakaan, vaikka koko kesän sitten söinkin miten sattuu.

tiukalla ruokavaliolla kilo viikossa näin aluksi. jossainvaiheessa painonpudotus pysähtyy ja jatkuu taas.
jos sulla on n.20kg ylimääräistä niin ainakin 15kg tuosta lähtee kohtalaisen helposti. mitä omaa laihdutusta muistelen.
viimeiset 5kg on vaikeemmat,ja varsinkin normaalialueella laihduttaminen.
tässä on vuodenvaihteeseen vielä jotain 2,5kk et voisit saada pois jotain 8kg jos oikein tiukkana olet.

Niin ja mä en harrastanu liikuntaa sen kummemmin kun noita pisteitä laskin, mulla on aika fyysisesti rasittava työ, joten en jaksanut sitten muuten juurikaan liikkua.

Vaatii tosi tiukkaa linjaa jos aiot 10 kiloa pudottaa 11 viikossa. Tuskin onnistuu jos meinaat sen punkkupullonkin viikottain vetäistä. Sinuna aloittaisin parin-kolmen viikon pikapudotuksella esimerkiksi pelkästään Nutriletilla tai Cambridgella. Siinä saa jo viisi kiloa helposti pois ja sitten loppuvuosi tosi vähillä hiilareilla. Ja se viini kannattaa unohtaa kokonaan. Itse olen laihduttanut 30 kiloa kuudessa kuukaudessa lähes hiilihydraatittomasti syömällä ja siihen ei liikuntaa sen kummemmin tarvinut lisätä.

Juu punkkupullostani en luovu, se on mun "herkuttelu" viikossa ja palkinto siitä jos jaksan noudattaa laihdutusruokavaliota ;)
Olen kokeillut pariinkin otteeseen joskus vähähiilarista dieettiä mutta se ei vaan sovi mulle, tulee niin hirveä heikotus ja huono olo jos en syö riittävästi hiilareita, ja silloin tuli ajateltua vaan ihan koko ajan ruokaa ja sitä mitä saa ja mitä ei saa syödä, mielestäni on paljon helpompi vain rajoittaa kalorimäärää ja syödä terveellisesti ja kevyesti.

En tosiaan odota saavani tämän vuoden puolella kymmentä kiloa pois, olisin tosi tyytyväinen jos putoaisi sellainen 6-8kg ja saisin vähän tätä pömppövatsaa pienemmäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu punkkupullostani en luovu, se on mun "herkuttelu" viikossa ja palkinto siitä jos jaksan noudattaa laihdutusruokavaliota ;)
Olen kokeillut pariinkin otteeseen joskus vähähiilarista dieettiä mutta se ei vaan sovi mulle, tulee niin hirveä heikotus ja huono olo jos en syö riittävästi hiilareita, ja silloin tuli ajateltua vaan ihan koko ajan ruokaa ja sitä mitä saa ja mitä ei saa syödä, mielestäni on paljon helpompi vain rajoittaa kalorimäärää ja syödä terveellisesti ja kevyesti.

En tosiaan odota saavani tämän vuoden puolella kymmentä kiloa pois, olisin tosi tyytyväinen jos putoaisi sellainen 6-8kg ja saisin vähän tätä pömppövatsaa pienemmäksi.

Se huono olo tulee melkein jokaisella alkuun ja häviää viikossa-parissa, samoin ruoanhimo. Peet fiilikset alussa johtuu siitä, että elimistö vaihtaa hiilarinpoltosta rasvanpolttoon.

Mutta jos jokin toinen sopii omasta mielestäsi paremmin, niin sitten tietty noudatat sitä. Tsemppiä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja dngf:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Se huono olo tulee melkein jokaisella alkuun ja häviää viikossa-parissa, samoin ruoanhimo. Peet fiilikset alussa johtuu siitä, että elimistö vaihtaa hiilarinpoltosta rasvanpolttoon.

Mutta jos jokin toinen sopii omasta mielestäsi paremmin, niin sitten tietty noudatat sitä. Tsemppiä! :)

Joo mulla tosiaan tuli molemmilla kerroilla niin huono olo että alkoi pyörryttää ja huimata ja oli pakko syödä sokeripitoista että sai olon yhtään paremmaksi, tuli siis sellainen olo kuin olisi verensokerit laskeneet liikaa. Eli sain vähän kammon tuohon karppaukseen..

Yhteistyössä