Paljonko voi pyytää palkkaa? (Lastenhoitotyö)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nanny"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nanny"

Vieras
Olen alan ammattilainen, lähihoitaja (suuntautunut lapsiin ja nuoriin) ja opiskelen tällä hetkellä ammattikorkeakoulussa hoitoalaa. Lastenhoitotyöstä löytyy kokemusta (päiväkoti yms. + omat lapset).

Paljonko voisi olla tuntipalkka? Entä yöt? Yöhoitoa tarvitaan myös ehkä 1-4 yötä/kk.

Työ on siis satunnaista iltapäivä/ilta/yötyötä. Paljonko sinä pyytäisit, paljonko olisit valmis maksamaan hoitajalle?

Yöhoitoon kuuluu lisäksi, että aamulla veisin lapset bussilla päiväkotiin ennen kuin itse menen kouluun... Pyytäisinkö yöstä myös tuntipalkan mukaan, vai jonain "könttäsummana"?

Kiitos kolmen äiti -nimimerkille vastauksestasi!

[QUOTE="salla";22024068]yöstä könttäpalkka, koska sinulla on kuitenkin mahdollisuus nukkua eikä tarvitse kokoajan hoitaa[/QUOTE]

Näin itsekin ajattelin. Mikähän voisi olla sellainen sopiva könttäsumma yöstä? Aamu on kuitenkin melko rankka, kun tosiaan täytyy bussilla viedä lapset hoitoon ja ehtiä itse vielä kouluun, jonne kestää matkustaa reilu 1h (julkisilla).

Yöstä joku alennettu tuntipalkka, sillä vaikka saat itsekin nukuttua, niin joudut kuitenkin olemaan varuillasi lasten heräämisen ym varalta. Ehkä n 50% palkasta olisi reilua sekä sinulle että työnantajalle. Eli jos olisit töissä esim 19-8, niin parilta ensimmäiseltä tunnilta täysi palkka ja sen jälkeen 50%. Eli tuosta esimerkistä 19-8 tulisi palkkaa 75e (jos täysi tuntipalkka olisi sen 10e)

[QUOTE="kolmen äiti";22024142]Yöstä joku alennettu tuntipalkka, sillä vaikka saat itsekin nukuttua, niin joudut kuitenkin olemaan varuillasi lasten heräämisen ym varalta. Ehkä n 50% palkasta olisi reilua sekä sinulle että työnantajalle. Eli jos olisit töissä esim 19-8, niin parilta ensimmäiseltä tunnilta täysi palkka ja sen jälkeen 50%. Eli tuosta esimerkistä 19-8 tulisi palkkaa 75e (jos täysi tuntipalkka olisi sen 10e)[/QUOTE]

Ai niin... Aamun tunneista kanssa täysi palkka, eli vähän vielä nousisi kokonaissumma.

Kolmen äiti -kiitos edelleen hyvistä vastauksistasi :) Olin itsekin ajatellut 10e tuntipalkkaa, opiskelukaverini saa sen verran vastaavanlaisesta työstä (ilta). Onko 75e/yö liikaa? Onko 50 liian vähän :D Hmm. 21-(05-)06 välisestä ajasta 50e ja esim. 19-21 ja aamulla 06-> normaali tuntipalkka. Kuulostaako pahalta?

Ihan kohtuulliselta kuullostaa sun palkkatoiveet, mutta mietinkin nyt, että minkälaiseen perheeseen olet menossa lapsia hoitamaan? Heillä on siis ilmeisesti varaa maksaa aika kivasti :) Kun satunnainen vuorohoito tarhassa tulisi kuitenkin paljon halvemmaksi.

Yhteistyössä